Bezvýhradně souhlasím s tím, že samotný KN filtr k opravdu vyššímu výkonu nepomůže a že je nutná celková úprava sání - to platí vždy a obecně. Koneckonců je možné instalovat vysloveně otevřený filtr - no vlastně s ohledem na umístění u kola by asi dlouhu čistý nevydržel. Samotný KN podle mě trochu vylepší průběh točivého momentu.
Můj primární důvod pro KN filtr je ten, že si to vyčistím kdy chci a podle potřeby a díky tomu budu mít vykon jako při novém filtru.. KN filtr se dá čistit. Ačkoliv se neznačkový filtr zdá stejný, tak mě prostě přijde, že tam proti tomu značkovému a drahému nějak hůře sedí. Prostě mi vychází, že se KN filtr vyplatí. Mám s ním dobrou zkušenost z auta. Pro SHčko mi zatím nepřišel a je to experiment uvidím. Jako pokud najezdím 15 až 20 tis. za rok v létě v zimě, tak je čistitělný filtr výhodou. U Burgmanu 125 jsem měl molitan a snad jsme viděl v eshopu na adventure-biker.cz i molitanový filtr pro SH.
Co se týče výfuku Leo Vince, tak zvuk je na youtube.com a to včetně jiných koncovek od jiných výrobců. Pokud půjdete na stránky výrobce, tak tam je u SHčka i křivka z brzdy - už jsem sem jednou dával odkaz, zase platí, že se trochu zlepší průběh točivého momentu (tak snad tomu jde věřit a není to jen reklamní text). V mém případě jde i po najetí 45 tis. km na SHčku i o vizuální stránku, už se mi ta zadělaná koncovka nelíbí a jde i o trochu příjenější zvuk.
Ještě drobnost co se týče iridiové svíčky - zvuk při max. rychlosti je tak trochu vyrovnanější spotřeba se snížala v mém případě nepatrně a to z nějakých 2,6 na 2,4, ale na na 2,1. Iridiovou svíčku bych doporučil pro městskou jízdu a ne pro jízdu mimo město při vyší rychlosti, tam bych odkázal na uživ. příručku, protože HOnda tam doporučuje svíčku jinou.
Filtr vzduchu pro variátor jde vyndat aniž by se cokoliv okolo demontovalo, teda u SHčka rv 2006 až 2008. S patřičným nářadím a trochou trpělivosti to jde.
Tak jsem zvědav páni ladiči jaký budete mít úspěch.Osobně typuji, že použití výfuku Leo Vince možná trochu posune výkonovou křivku do jiných otáček ale max. výkon to neovlivní. Co se týče KN filtru nebo pod. tak samotná výměna bez úpravy airboxu to taky nezachrání.Zkuste to vážně projet jen s filtrem bez víka airboxu ! A můj osobní dojem je, že motor končí na nějakých otáčkách buď omezením vstřikovací jednotky (což mi pocitově přijde nejpravděpodobnější) nebo omezením zapalování.Přeji hodně úspěchů v ladění !
Jen zopakuji, že KN filtr objednávám hlavně z důvodu, že jde čistit a že nemusím platit xx peněz za drahý origo, když nemám důvěru v neorigo.
Obecně - z hlediska výkonu je to experiment na druhou stranu si mohu pořídit 250cc. Nechci s tebou moc polemizovat o úpravě airboxu - obecně při honbě za max. výkonem to je třeba, ale za max. Pokud se ale podíváš jak se počítá tlaková ztráta a pokud se podíváš co tvoří největší tlakovou ztrátu u diskutovaného případu, tak zjistíš, že ten filtr je "nejužší místo". Pochopitelně moderní motor je přes řídící jednotku nastaven na spalování v chudé oblasti a z tohoto důvodu se mohou vyskytnout po instalaci i některé další nepříjemnosti. Experiment co popisuješ jsme už provedl, jen jsem rozebral starý origo filtr a dal tam jinou vložku ze starého KN filtru. Stačí se podívat dopředu tohoto vlákna. Prostě to jde lépe za plynem asi jako když jsem instaloval na Burgmana 125 LeoVince výfuk - to bylo z důvodu toho že v přírubě výfuku origo výfuk praskal.
"Páni ladiči, Přeji hodně úspěchů v ladění !" Nechápu proč používáš podobné pejorativní vyjádření. I malé děcko ví, že z toho nikdo raketu neudělá. Jde ale podle mě o jisté blbnutí a mě třeba mj. co jsem psal výše zajímá hlavně spotřeba a tak kolem toho trochu blbnu, tj. o výkon jde až na dalším místě. Co se týče omezení výkonu, tak ještě jde i o nastavení variátoru a jeden čas jsem tam měl JCostu a schválně se podívej na stránky výrobce JCosty co ti to přidá.
novaka: Špatně jsi mě pochopil. Nebylo to v žádném případě myšleno ve zlém. Naopak! Kdybych nebyl momentálně ze zdravotních důvodů mimo provoz, tak už to zkouším taky.Mě připadá jako hlavní omezení sání ten "Nátrubek" na vstupu do airboxu. Uvažoval jsem o úpravě právě co se týče vstupního otvoru a osazením KN. Jsem rád, že to nebudu muset zkoušet a že to odzkoušíš první . Takže ještě jednou - nic ve zlým. Naopak Ti fandím !!
Těžko říct, když vezmu rozdíl tlakové ztráty co má běžný filtr a nějaký otevřený ( řekněme jednotky kPa) a když vezmu množství vzduchu, resp. vyšší rychlost proudění co tomu odpovídá při vyšší tlakové ztrátě v tom řekněme nátrubku, tak by to mohlo projít i tak. Mohl bych to přibližně změřit, vybavení na to mám, ale problém je čas a musel bych vrtat a to se mi zas nechce a vlastně stejně jde o výsledek a ten se pozná i tak. Uvidím v zimě možná bude čas i na to měření nebo na CFD simulaci
Čau jsem trochu natvrdlej mám @125 nic jsem na tom ještě neupravoval co se zlepší když tam dáš ten filtr co je v tom odkazu dík Tomáš[quote="novaka"]Utevřené a čistitelné filtry dělá ještě BMC.
Dneska mi došlo plexi Biondi Little Club, které jsem si objednal z Adventure-biker.cz Jak na potvoru bylo dneska úplně krásně, takže můžu těžko posoudit jak dobře chrání před nepřízní počasí. Zatím aspoň napíšu první dojmy: Měřím 180cm a plexi mám asi po bradu, takže hlava je chráněná minimálně a v helmě je hukot skoro jako bez plexi. Naopak na tělo a krk nefouká skoro vůbec a docela obstojně plexi odklání proud vzduchu od řidítek. Velmi dobře je vyřešeno uchycení. Montáž byla poměrně snadná a podpěry plexi jsou pěkně robustní.
Vzhled posudťe sami. Podle mě to designu moc neublížilo.
Pokud dáš otevřený filtr, tak se trochu zlepší průběh točivého momentu v nižších otáčkách a zhorší, když se blížíš k max. rychlosti. Pokud s tím lítáš meziměsto řekněme pořád při max. otáčkách, tak ti také pravděpodobně naroste trochu spotřeba. Samotný otevřený filtr je proto diskutabilní.
Já najezdím na skútru asi tak 16 až 20 tis. za rok. V zimě to znamená každé 3 tis. km dávat nový filtr a v létě každých tak 8 tis. a to znamená cca 2000 Kč za rok. S neznačkovým filtrem namám dobré zkušenosti. KN filtr + něco na čištění, tj. cca 2500 a díky větší propustnosti není třeba tak často čistit. Takže doufám, že ušetřím jak čas trak i peníze. NAvíc KN ko je opravdu precizně udělané a vlastně zaklopí celý prostor v airboxu. Není možné aby se někam dál dostala nečistota.
Takže moje postřehy.
Honza.K> Plexi vypadá pěkně. Líbí se mi jak kopíruje světlo. Mám podobně velké plexi od Puigu a nemám to tak precizně ořízlé okolo světla. Teď jsem teda dal na zimu velké plexi od Hondy a to je peklo. Sice teplo, slyším jen motor, ale rychlost nižší o 10 km/h a sem tam boční vítr taky nic moc.
Po 12 500km je zadní origo pneumatika už na hraně legálnosti a tak mě čeká výměna. Chtěl jsem se zeptat jak se demontuje zadní kolo? Dá se to udělat jednoduše doma, nebo to radši nechat na pneuservisu?