Diskuze o skútrech většího objemu.
05 srp 2010, 17:06
Moc neverim tomu, ze svicka snizi spotrebu. Jak svicka ovlivni objem vstriknuteho paliva? Jedine, co svicka muze ovlivnit, je podle mne zapaleni a efektivnejsi spaleni vstriknuteho paliva a v extremnich podminkach to, ze lepe zapali smes. Chcete rici, ze vstrikovaci jednotka pozna, ze jste tam dali jinu svici a zacne vstrikovat mene paliva?
Podle mne, muze snizit spotrebu, jen styl jizdy, zmena vstrikovaci mapy, pripadne vzduchovy filtr.
06 srp 2010, 18:45
Nebudu nic dlouze vysvetlovat, jen zopakuji tento odkaz:
http://www.tuning.cz/a0104:iridium-power/JInak proc asi sama Honda doporucujepeo SHcko dve svicky o ruznych tepelnych hodnotach ?
07 srp 2010, 10:09
Kdyz pripustim, ze to je lepsi, vyvstava mi otazka, proc tam tyto svicky nedava, uz sam vyrobce, kdyz je to takovy zazrak?
07 srp 2010, 11:00
Tu svíčku vyzkouším, těch pár korun navíc mě nepoloží. Kdyby měl výrobce dávat vždy to nej, tak by se zdvihla cena a snížila prodejnost. Určitě se shodnem, že třeba u nových vozů také nejsou nejkvalitnější rádia či nejlepší pneu. Tak proč by tam měly být nejlepší svíčky?
18 srp 2010, 18:53
Kdo chce otevřený filtr pro SH125 apod., tak má možnost. Je to cca 2 měsíce co jsem mailoval do
http://www.knfilters.com/ a výsledek je zde
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=HA-1510V ČR jsem objednával zde
http://www.dkracing.cz/obchod/index.php?module=shop&page=items&op=DetailItem&menu=dily&id_mkat=2&id_kat=3&id_item=104373&order=&stranka=13No abych se nepřeceňoval oni tam ten filtr v nabídce měli dávno, ale bylo to označené pro první SHčko a došlo k aktualizaci. Cena není zrovna nízká a to se ještě musí připočítat čistič a olej na údržbu. Kdo máte KN filtr třeba v autě, tak ano jde čistit a o to mi právě šlo, protože kdo jezdí se skútrem od března do listopadu a někdo i déle třeba pokud se nesolí silnice, tak aby jen měnil a měnil. Takhle podle potřeby vyčistím navíc u tohohle filtru garantují větší propustnost. .
Už ho mám objednaný, ale zatím není v Evropě.
Co se týče Iridiové svíčky Denso, tak při max. otáčkách neslyším žádné rušivé nepravidelné zvuky, dříve ano a i při trochu prudším brždění si motor vždy trochu zažbrblal trochu střelil do výfuku, teď nic. Spotřebu zatím nebudu komentovat.
18 srp 2010, 20:03
Jsem rád, že se zde na fóru objevují nadšenci jako novaka
Budu se těšit na postřehy s novým filtrem.
Já uvažuju nad výfukem LeoVince 4Road. V kombinaci s propustnějším filtrem by to mohlo nějaký výkon přidat. Máte někdo LeoVince na SH nebo PS?
18 srp 2010, 23:06
Díky, je to tak jsem nadšenec do skútrů a po několika motorkách a více než 100 tis. km na kole jsou skútry příjemnou změnou.
Co se týče filtru, tak bude prý do měsíce. Jinak Leo Vince je určitě dobrá volba. Měl jsem ho na Burgmanu 125 a díky němu jsem už nemusel řešit praskání origo výfuku v přírubě - vibrace a odcházející silentbloky. Navíc dospělejší zvuk, ne jak traktůrek a trochu lépe šel skútr za plynem. Mám ho také v plánu. Teď na jaře mám po záruce, tak konečně mohu bez omezení pracovat na úpravách. Iridiová svíčka už je, KN filtr je objednán, leo vince a jiný variátor bude na jaře, ještě zvažuji programovatelnou řídící jednotku a jiné odpružení do zadu.
19 srp 2010, 08:04
Dík za inspiraci. Jsem moc zvědavej na tvoje dojmy z nového filtru.
19 srp 2010, 09:23
chtěl bych slyšen naživo ten výfuk a byl bych zvědav na zkušenosti
02 zář 2010, 15:25
Dneska jsem neměl co dělat, tak jsem se pustil do údržby. Dokonce se mi povedlo dostat se k vzduchovému filtru variátoru.
Kryt drží na dvou šroubech a jeden z nich je tak dobře schovaný, že jsem kvůli němu rozebral snad polovinu kapotáže a odmontoval levou stupačku spolujezdce. To se konstruktérům z Hondy fakt povedlo
Tak aspoň jsem se na chvíli zabavil a natrénoval si to na příště. Blíží se mi další servisní interval, ale už si celkem věřím, že to zvládnu sám a značkovému servisu nechám jenom složitější úkony.
02 zář 2010, 18:00
kolik už máš nalítáno?
02 zář 2010, 22:15
Najeto mám necelých 12 tis. km.
Jenom tak pro zajímavost... Rozdíl mezi novým a původním vzduchovým filtrem:
Podle prvních dojmů to jede o něco líp
02 zář 2010, 22:33
HonzaK> Nechci Ti brát iluze ale výměnou výfuku ani výměnou filtru za KN apod. se výkon skůtru zřejmě nezvýší.
Trošku jsme nad tím diskutovali s kolegou který je specialista motorář pracující řadu let na brzdě a došli jsme oba ke stejnému závěru že motor má na víc a je záměrně omezen. Bude omezen jednak provedením airboxu (který notabene zvyšuje hlukovou hladinu skůtru) a potom zřejmě elektronickým omezením zapalování. Pokud je náš předpoklad správný, půjde jednoduchou úpravou Airboxu dosáhnout lepšího průběhu výkonu až do otáček kdy zasáhne elektronické omezení. To bohužel nebude možné žádným jednoduchým řešením odstranit
Nicméně nějaké zlepšení dynamiky skůtru by to přinést mohlo. Pokud máš chuť experimentovat tak u zahřátého motoru zkus akceleraci jen s filtrem (přilepeným nějakou páskou) bez víka airboxu.
Výměna výfuku je podle mne zcela optická a akustická záležitost která výkon prakticky nijak neovlivní.
Ale ber tuhle informaci pouze jako teoretickou úvahu v praxi neověřenou. Bohužel momentálně nemohu ze zdravotních důvodů vyzkoušet vše v praxi
02 zář 2010, 22:48
Od nového výfuku nečekám zázraky. Je mi jasný, že s výkonem to skoro nehne. Libil by se mi lepší zvuk. Origo výfuk je takový prdítko...
Ale zase 9tis za výfuk na skutra se mi zdá dost... Ještě jsem se nerozhodl. Nejradši bych to viděl u někoho naživo.
03 zář 2010, 06:36
co jsem slyšel od servismana a ladiče, omezení je prý ve výfuku, sám prý dělal úpravy na origo výfuku odstraněním nějaké poslední přepážky, která je právě omezující pro splnění hlukové hranice. v cdi omezení v mapách není, vzduchový filtr potvrzuje, záměrně natolik naohýbaný vzduch, že omezuje. Otevřený filtr prý pomůže. je fakt že rychlejší PSko upravené na dálniční ježdění do práce a zpět jsem neviděl