Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda SH 125i

16 říj 2020, 21:53

Ahoj. Tak opraveno. Nakonec nic tak zásadního. Prý fajfka na svíčce. Vyměnili ji i s kabelem s snad OK. Nechtělo se mi tomu věřit. Nechápu jak špatně fungující fajfka mohla způsobit takové prskání a pazvuky. Měl jsem to na Jarově, tam chlapík co vám skútr dává toho moc neví o tom co se vlastně dělalo. Přečte to co má v systému. No každopádně to zádě jezdí takže to dobře dopadlo.

Re: Honda SH 125i

30 lis 2020, 21:07

Ahoj, jsem novým majitelem SH125i 2013, eSP.
Mám dva dotazy:
-- Sedlo - sedací část pro řidiče mi přijde poněkud krátká - měřím 185cm, a na části sedla není potah sedla v kontaktu s výplní/nosným materiálem sedla. Zdá se jakoby se potah v nejvíce napnuté části odlepil od podkladu - je to normální nebo obvyklý problém s nějakým řešením?
-- Rozjezdové otáčky (+ naladění variátoru spíše do síly než do rychlosti) mi přijdou relativně vysoké oproti PCX 2017, přitom eSP by měl být podobný motor - (podobně naladěn?). S nájezdem 12tkm nepředpokládán zásadní opotřebení spojky nebo spojkových pružinek/ztenčení řemene. Prokluz spojky při rozjezdu až do cca 20 km/h. A při jízdě otáčky výrazně vyšší jako na PCX. Je to normální? Asi bych to v budoucnu řešil lehčími válečky a měkčími pružinami ve spojce.

Díky

Re: Honda SH 125i

01 pro 2020, 12:29

Sedlo-jo takhle je to normální,
Variátor-chce to rozdělat kouknout na válečky a kontrastní pružinu-zda je origo nebo malossi atd.

Re: Honda SH 125i

01 pro 2020, 12:56

Obě věci, co popisuješ jsou normální. Při zrychlení točí motor těsně pod 6.000 ot./min. Ale to až poté, co zabere spojka. A jak popisuješ, že 0 - 20km/h, tak alespoň u mě je to takové nejisté, jakoby tendence k cukání. Mám dojem, že před 4.000 kilometry to tak nedělalo, a nebo ne tak výrazně. Že to zkurvila až moje žena, která tomu docela nakládá, hlavně při studených startech.

Re: Honda SH 125i

01 pro 2020, 13:44

Žena ti nic nezkurvila,prostě to chce rozďelat variátor a spojku,vše důkladně vyčistit promáznout co se má a bude to zase chodit sametově lehce bez cukáni,tak to prostě je, jak se opotřebovává řemen tak tam je z něj bordel a ten dělá to cukání při rozjezdu,případně přijdeš na to co je opotřebované a to vyměníš.

Re: Honda SH 125i

08 čer 2021, 05:37

Ahoj. Chci se zeptat majitelů SHčka. Kolik vydrží nalítat motor?

Re: Honda SH 125i

12 črc 2021, 12:19

To ti pravděpodobně jen tak nikdo neřekne. Ale odhadem to může být mezi 100 - 200 tisíci kilometry. On ten motor ze své podstaty pořád bude nějak fungovat, když mu dopřeješ občas trochu lásky. Jestli se ptáš na to, kolik vydrží řemenice ve variátoru, tak záleží, jaký použiješ řemen. Běžně okolo 60 tisíc km. Tady z těch motorových věcí se ti na SH nejdřív vymačkají vodítka. Už mezi 6ti až 8mi tisíci km klidně můžeš měnit.

Re: Honda SH 125i

12 črc 2021, 12:34

Běžně 50 000km a pak se to vozí sem jako "uloženka" po dědovi s 18 000km

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 15:18

Prosím o radu, jestli tam něco nechybí, nevím jak to označit v těch dírách na vrchu a dole od kontrolky oleje. Neměl tam být šroub ?
Je to SH125i 2013. Díky..

https://photos.app.goo.gl/7fQpaNJAwRHcvz2P8

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 16:16

SH nemám, ale podle fotek co jsem našel na motorkari.cz, tam šrouby mají být. Ty šrouby, co tam nemáš, drží to pravé rameno s brzdou na bloku motoru. :evil:

Je to velká závada, že tam nejsou. V žádném případě na tom nikam nejezdi. Další jízdu lze označit, dle mého názoru, za život ohrožující!!! :shock: :!:

To rameno se sundává například při výměně pneumatiky a při každé demontáži zadního kola. Takže kdo to dělal, tam už ty šrouby nedal zpátky, nebo je nedotáhl a ty se pak vyklepaly. V každém případě je to velmi hrubá chyba mechanika. :evil:

Fotky, ze kterých jsem čerpal jsou třeba tady v tom článku:
https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-sh-125i-pracant-s-dlouholetou-praxi-36699.html
Je jich tam víc na konkrétní místo a při zvětšení je to jasně vidět.

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 16:26

je to šroub z ramene (trojúhelníku). To že se s tím nedá jezdit je diskutabilní.

Na SHčku 125 jsem zjistil že mi tam chybí šroub asi 100km od domova a to jenom tak ze jsem se podíval. Jak dlouho tam nebyl nemám tušení.
Dalo se normálně dojet , pak jsem musel vyřezat nový (větší) závit a dal jsem tam jiný šroub. Je dobré tam dát lepidlo na spoje když se to dává z5.

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 16:28

No tvl.. tak to je mazec.. jezdim s tim uz takto vic nez rok, kdy jsem to dal na servis kdy mi menili gumu na zadnim a asi tam zapomneli dat srouby.. takze dik, nebyl jsem si jistej a nemohl jsem najit poradny fotky..

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 16:44

To nebude o tom že by zapomněli. Buď to někdo dotáhl málo a nebo moc a strhl závit a tím se šroub uvolnil a vypadl.

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 17:32

Tak já vidím problém v tom, že tam nemá ani jeden ten šroub. Takže rameno není uchyceno k bloku motoru, asi vůbec.

Kdyby tam chyběl jen jeden, tak bych to tak asi nedramatizoval, ale chybí tam oba dva. Za mě jednoznačně chyba servisu. I kdyby se uvolnily a vypadly když je tam servis dal. Ale pokud by byly utaženy dle manuálu, tak by tam byly do teď. Pokud mají tendenci se uvolňovat, tak by to dobrý servis měl vědět a dát tam lepidlo na závity.
A ano, asi jsem moc přísný a příkrý k servisu, když nevím, jak to celé bylo.

-- 20. 7. 2021 16:40 --

rs33 píše:.. jezdim s tim uz takto vic nez rok...


No, tak jestli s tím jezdíš víc než rok, tak bych asi opatrně do servisu dojel a vysvětlil jim, že by asi měli být trochu pečlivější. Myslím, že by Ti měli na dobré jméno servisu minimálně ty dva šrouby věnovat a zdarma přidělat.

On je na tom ramenu taky chycený tlumič výfuku a tlumič pérování, takže v globálu, a při hodně černém scénáři, se to mohlo tam viglat dost dlouho na to, aby se povolil výfuk na hlavě a udělat tam další neplechu, případně to může mít vliv i na opotřebení ložisek a gufer na ose zadního kola na straně převodovky a spojky.
Takže by to taky asi měli pořádně zkontrolovat a trochu se tomu věnovat.

Re: Honda SH 125i

20 črc 2021, 17:48

Všem děkuji, nyní jsem to už vyřešil.. mají tam být šrouby 10x40 s 1,25 závitem, takže už tam jsou, ale pro mně jinak nepochopitelné, spíš jsem nasranej sám na sebe, že jsem to nezjistil dřív, ale až teď když chci měnit olej.. no, příště see budu víc dívat... a raději spoléhat sám na sebe, než na mechoše...
Odeslat odpověď