Diskuze o skútrech většího objemu.
20 čer 2018, 18:43
milosks píše:To Sral Doryny: Mám stejnou 2014, je to takový druh. Mluvíš mi z duše. Zajimavé je že až tak kriticky si to tady nikdo zatím neodvážil napsat.Máš pravdu uskákaná jak koza. Kroutil jsem pružinama jak to šlo a nic. Vepředu to kodrcá taky a tam žádný nastavení není. Prostě, takový o chlup lepší svezení jak na fichtlu. Kdybych to tušil před nákupem tak tento kostitřas na naše silnice nikdy.
Mluvíš mi z duše. Vědět to dřív, taky bych nekupoval. Mám ho na ježdění do práce. Teď raději jezdím zajížďkou po lepší silnici. A nebo původní trasou po té rozbité silnici 60 km/h max.
25 čer 2018, 12:17
Ona i 2016 slušně kope a cítím každou kostičku dlažby, ale s udržením problém nemám. Upřímně někdy zírám co ten skútr projede bez zaváhání za terén.
09 črc 2018, 12:35
Zdravím,
budu kontrolovat ventily. 1. Musím dát nové těsnění víka, 2. můžu použít staré, 3. nějaký těsnící tmel? Za rady děkuji.
09 črc 2018, 14:29
Ahoj,
můžeš použít staré. Bude-li to prokapávat, budeš muset koupit nové. Nějaký tmel nedoporučuji.
21 črc 2018, 22:45
Ahoj vespolek,
Na SH jsem dal Dr.Pulley kostičky 15g a nebyla to nejlepší volba. (originál jsou 16g)
Nemá to sice teď tak dlouhý prokluz na spojce, ale za to jsou běžné otáčky o 1000 větší a na volnoběh je slyšet jak ty elementy drnčí ve variátoru. A tím jak motor točí více otáček, tak je i hlučnější. Pocitově se mi zdá, že zrychlení se zlepšilo a 80 je na tachu hned (cca do 8 vteřin). Dokonce i 90 bych řekl, že je na tachu hned. Takže nedoporučuji. Možná by to vyřešila slabší kontrastka (a nebo počkat 40k kilometrů
).
22 črc 2018, 12:17
[quote="sraldo rýny"]Zdarec hodně jsem tady přečetl o tvrdosti tlumení. Koupil jsem nedavno sh125, rv.2014. Prijde mi tvrdá, uskákáná jak koza. Po horší silnici 2.-3. třídy se skoro nedá jet. Nejaké spojovačky mezi dědinama. To musím zpomalit tak na 60 abych to vůbec udržel. Je to normální? Jinou nemám možnost vyzkoušet.
Pokud Ti odskakuje přední, stálo by zkontrolovat tlumiče. Měl jsem to podobné. Tlumiče byly takřka prázdné, po výměně OK, dokonce mi přestaky kmitat řídítka. Zadní mám na 2. Hodně umí udělat i otřesy kufru, rozdíl jízdy s a bez je markantní. Mám ho podlepený okením těsněním Dčkem.
14 zář 2018, 13:33
Ahoj, jak dlouho Vám vydrží spojka? Mám najeto 25 tis km. A občas, prvních pár rozjezdů, nebo když dojíždím potom vyrazím, celý skútr jako zavibruje. Jakoby to tam drhlo, než se spojka chytí... nevím jak to popsat přesně. Pár takových záškubů. Nic zásadního...ale všímám si toho. Také občas proklouzne řemen.. zase většinou první start. Vytočí se otáčky, potom klesnou. Ale při tomto nájezdu už je řemen jasný. Jen mi šlo o tu spojku jaká je běžná výdrž. Je fakt ,že dost jezdíme ve dvou.
-- 14 zář 2018, 13:37 --
Případně jak se chová spojka na výměnu? Když to klouže, předpokládám, že to je spíše ten řemen.
14 zář 2018, 14:52
Remeň vymeň, pozri aj valčeky a vodítka varca, spojku rozober, vyčisti, pakne trocha prebrús šmyrglom, zvon tiež, čapy pakní trochu namaž, celé to daj dokopy.Naber toho druhého čo vozíš a ak bude spojka trhať, tak ju vymeň a ak nie - šťastnú cestu.
15 zář 2018, 00:31
Gargamell01, spojka na SH by měla vydržet 35k - 40k km. A pokud jezdíš ve dvou a třeba i častokrát se rozjíždíš, tak i v těch 25k může být na vině ta spojka. Většinou takové problémy vznikají kombinací více věcí(jak zmiňuješ). Jako co vím, tak na SH se hodně rychle (tak po 7k) vymačkají vodítka, naopak řemen a válečky by měly v reálu dát minimálně 32k km - lepší je ve 25k až 28k vyměnit.
Obecně problémem u skútrů není to, že by ti odešla spojka jako obložení, ale to, že se ti vychodí jinak (do obloučku) takový ty šikmý dráhy na spojce. A díky tomu ta spojka zabírá nerovnoměrně.
19 zář 2018, 11:10
Mě dělalo něco podobného, jakoby po rozjezdu skútr zavibroval a vyměňoval jsem spojkový zvon a 3 perka na spojce.
Ale na 90% si myslím že stačilo vyměnit ty 3 perka na spojce. Jen já měl najeto 8 tis ...
01 říj 2018, 17:06
Ahoj,
tak se mi začala pomalu připomínat baterie. Díval jsem se po náhradách a překvapilo mě, že všechny kromě origináluYuasa(130A) mají "jen" 100A startovací proud (Banner dokonce 98A). Je to málo nebo vzhledem ke konstrukci startování skútru dostačující? Ta moje baterka je skoro 5.5 roku stará, najeto cca 30t. Dík za názory.
Naposledy upravil
jeff dne 06 říj 2018, 17:27, celkově upraveno 1
02 říj 2018, 10:05
Vracím se k trhaným rozjezdům. Rozebral jsem variátor, sundal spojku. Vše vyčistil, vyfoukal kompresorem, vyměnil řemen a rozjezdy jsou zase sametové. Díky za rady.
09 říj 2018, 09:18
jeff píše:Ahoj,
tak se mi začala pomalu připomínat baterie. Díval jsem se po náhradách a překvapilo mě, že všechny kromě origináluYuasa(130A) mají "jen" 100A startovací proud (Banner dokonce 98A). Je to málo nebo vzhledem ke konstrukci startování skútru dostačující? Ta moje baterka je skoro 5.5 roku stará, najeto cca 30t. Dík za názory.
Zdarec, já baterku kupoval. Originál co tam patří Yuasa YTZ7S má startovací proud 130A. Já ji koupil a naprostá spokojenost. Je sice nejdražší - cca 1.800,-, ale může ležet pod úhlem 90°, což u SHáčka leží.
-- 9. 10. 2018 09:28 --
Měl bych dotaz: na SH 125i r.v. 2014 mi jde pravá páčka brzdy zmáčknout skoro až ke gripu. Rád bych ji pošteloval, ale koukám že budu muset sundat celej přední štít...nebo se to šteluje jinde? Materiálu na brzdových deskách se zdá ještě dost
09 říj 2018, 10:16
To bude asi iný problém, sama od seba ti nemôže klesnúť až ku gripu.Obloženie by tiež nemalo tolko spraviť.Skontroluj najprv to obloženie a potom kvapalinu a na koniec teda skús ju pridvihnúť ale hovorím, mal som obloženie na 1-2 mm a páčka síce bola niššie ale zase ani zďaleka nie pri gripe.
09 říj 2018, 10:38
Já myslím,že brzdové páčky ani štelovat tak jako třeba plyn nejdou.Tady může být více problémů,zavzdušnění,sjeté obložení-to ale by nemělo mít vliv, hadice zda jsou gumové nebo pancéřové, slabý, ale postupný únik brzdovky,musí být DOT4, no a potom ještě zbývá brzdová pumpa, tam může být taky problém.Chce to zjišťovat postupnou metodou. Začal bych odvzdušněním a výměnou brzdovky......