Honda SH 125i

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Desper » 14 dub 2017, 07:58

A z těch držáků jde štít sundat a jezdit s novou kapličkou bez štítu, jakože dočasně? Díky
Desper

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 235
Registrován: 13 kvě 2016, 08:48
Bydliště: Olomouc
Skútr / moto: Honda SH125i 2016

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod milda22 » 14 dub 2017, 09:58

Tak štít jde sundat z držáku,drží ho jen 4 šrouby.Po sundání ti zůstanou jen ty držáky trčet do prostoru.Co by na to říkala policie tak to už ti neřeknu.
milda22

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 43
Registrován: 30 črc 2012, 19:55
Skútr / moto: Honda SH 125i 2013 červená perleť

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Sokolík » 15 dub 2017, 22:41

Když Jeff psal na straně 135 o výměně oleje v tlumičích, nasadil mi brouka do hlavy. Začal sem si všímat, že skůtr se při shození ze stojanu hodně zhoupne, při prudkém brždění se přenesemím váhy taky hodně propadává na předek. To že to na skůtr drncá, jsem do té doby jako výrobní vlastnost - o tom sem začal pochybovat. Z brouka v mé hlavě se vyklumblo to, že se na ty tulumiče musím podívat. Koupil jsem ojej Repsol 10W a pro jistotu i gufera. Dnes Jsem se do toho pustil. Servisní manuál jsem prostudoval, taktéž Jeffuv postup pečlivě pročetl. Postupoval jsem naprosto přesně jak Jeff. Dokonce se mi k mé nemalé radosti podařilo i strhnout hlavu v imbusovém šroubu na spodu vidlice. To mě zastavilo - do odvrtávání šroubu jsem se neměl odvahu pustit. Po strategické poradě s manuálem jsem se na to rozhodl jít jinak. Pro ostatní uvedu (foto-) návod jak na výměnu oeje v předních vidlicích snadno a rychle:
1) sundat brzdový třmen, vyndat kolo, odšroubovat tři šrouby co drží přední blatník (podrobně to popsal už Jeff - netpřeba rozvádět).
2) Na rozdíl od Jeffa mi nečinilo potíže vyšroubovat 4 šrouby, kterými jsou tlumiče uchyceny k vidlím. Žádné další plasty jsem sundávat nemusel. Mám ročník 2007, u jných to může být jinak. Horní šrouby je třeba zcela vyšroubovat, protože šroub zapadá do drážky a bez vytažení tlumič horního šroubu nejde sundat. Dolní šrouby stačí povolit.
IMG_20170415_144.jpg

3) Tlumiče máme venku.
IMG_20170415_102607 (2).jpg

Pokud jde o pouhou výměnu oleje, nentí třeba vůbec povolovat inbus na spodu tlumiče.
IMG_20170415_102624 (2).jpg

Šroubovákem je třeba odloupnout plastovou zátku na horním konci tlumiče.
IMG_20170415_141631 (2).jpg

Pod ní je kovový váleček s dolíkem s těsněním zajištěný kroužkem zapadlým do drážky po vnitřním obvodu tlumiče. Na zátku tlačí pružina uvnitř tlumiče, proto je třeba tento tlak překonat. Stačí zatlačit kovový váleček o něco níže a pak půjce kroužek opatrně tenkým šroubovákem vyndat. Já sem si pomohl tak, že jsem tlumič upnul do soustruhu.
IMG_20170415_142018 (2).jpg

Trn na dolní díru, krátká tyčka do dolíku. Pak jsem utahováním tlumič stlačil. Nyní jde kroužek vyndat. Po povolení kovový váleček vyleze z roury tlumiče a začne vytékat olej.
IMG_20170415_142306 (2).jpg

Pak vyndat pružinu, vylít olej, několikrtát pořádně stlačit a nechat vykapat zbytek. Oleje tam samozřejmě bylo málo a byl už hodně černý.
IMG_20170415_143403 (2).jpg

4) Plníme - do tlumiče by dle manuálu mělo přijít 100 ml oleje. Zkontrolovat pružinu - neměla by být kratší než 25,7 mm. Víc zhuštěný konec pružiny příjde dolů. Před vložením pružiny je třeba tlumič vysunout, aby nově dolitý olej nepřetekl. Teď budou potřeba ještě jedny ruky, protože jedna osoba drží vysunutou rouru tlumiče, aby nezajela do pouzdra a současně musí zatlačit kovový váleček do tlumiče proti pružině. Další člověk pak může vrátit zajišťovací kroužek do drážky.
IMG_20170415_143941 (2).jpg

Nasadit palstovou zátku a je téměř hotovo. Zbývá jen v opačném gardu vše namontovat zpět.
Hned po sundání ze stojanu byla znát zněna - skůtr si nesedá tak hluboko. Jízda mi příjde pohodlnější. Hlavně menší nerovnosti už nejsou tak cítit v řídítcích, jízda je tak konfortnější.
Pokud by bylo třeba vyměnit i gufera, tak by bylo potřeba povolit imbus na spoudu tlumiče a celý tlumič pak rozebrat. Při tomto postupu jak jsem jej popsal zůstává trubka okolo gufera a to by pak šlo vyndat špatně. Neříkám že by to nešlo. Možná by se dalo gufero chytnout a vytáhnout nějakými kleštičkami. Nové nasadit není problém. Mě se zdáli gufera OK, tak jsem je tam nechal.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Sokolík

50+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 76
Registrován: 01 črc 2013, 22:56
Skútr / moto: Honda SH 125i 2007
Tuning / úpravy: ctím originál

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod jeff » 16 dub 2017, 09:30

Pěkný postup i s fotodokumentací.
U modelu 2013 jsou ty šrouby vně. A ten jeden imbus se mi taky protočil :lol: , ale trochu jsem hlavu provrtal hlouběji a imbus zarazil kladívkem, pak to šlo. Rozdíl v jízdních vlastnostech je veliký. Moje testovací místo je Hlávkův most na Štvanici, ty kostky jsou děsné i po mnoha opravách.
jeff

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 78
Registrován: 30 srp 2011, 18:32
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 125i, 2013, černá perleť
Tuning / úpravy: plexi Puig, vlastní deflektor, reflexní proužky a znaky, vyhřívané rukojeti Oxford Premium Touring, na zimu vyhřívaná deka Tucano a kryty řídítek, brašny Louis + vlastní držák

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Sokolík » 16 dub 2017, 12:12

Dík. Nebylo pod imbusem nejaké těsnění? Já bych to tam měl mít.
Uživatelský avatar
Sokolík

50+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 76
Registrován: 01 črc 2013, 22:56
Skútr / moto: Honda SH 125i 2007
Tuning / úpravy: ctím originál

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod jeff » 16 dub 2017, 14:34

Těsnění pod šroubem tam je, snad měděné. Bylo to zalepené spoustou lepidla, proto mi to nešlo.
jeff

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 78
Registrován: 30 srp 2011, 18:32
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 125i, 2013, černá perleť
Tuning / úpravy: plexi Puig, vlastní deflektor, reflexní proužky a znaky, vyhřívané rukojeti Oxford Premium Touring, na zimu vyhřívaná deka Tucano a kryty řídítek, brašny Louis + vlastní držák

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Gargamell01 » 17 dub 2017, 18:28

Ahoj. Tak jsem také v klubu. Pořídil jsem od staršího pána SH125 Mode (2014 bez ABS), bílá perleť. Mám ho týden, pár stovek už jsem dal a zatím velmi dobré pocity. Vzal jsem to jako rychlou a levnou alternativu dojíždění do práce po Praze a nějak se mi teď vůbec nechce do auta. Takže jak to jen jde, jedu na skůtru. Včera a dnes to tedy je jen pro opravdové srdcaře. Teď jsem přijel 75km v dešti, teplota také nic extra ale koukám, že vyhlídky do dalšího týdne také nic moc. Zítra to ho asi nechám spát.
Dnes jsem tankovat co to jde...ale dal jsem tam maximum 4,7l (Mode by měl mít 4,5lú A to už jsem měl pocit, že ručička palivoměru je na nule. Jak moc může klesnout? Já už jí měl v podstatě na začátku té stupnice. Nebo ještě klesá níže? Tak jako je nad stupnicí když natankuji plnou?
Gargamell01

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 27 bře 2017, 10:09
Skútr / moto: Honda SH 125 mode

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Sokolík » 17 dub 2017, 20:59

Tak vítej mezi námi. V pátek jsem najel 120 km, to u nás bylo ještě dobré počasí, ale od neděle je zima, vítr dnes i prší. Asi pár dní nechám SH také odpočinout.
K tomu tankování - moc nerozumím tvým dotazům. Ale škoda že Mode ma jen 4,5 l nádrž, to je dost málo. Já mám 7,5 l a bral bych klidně víc. To mi výjde skoro na 300 km. Ty ukazatele stavu paliva v nádrži nejsou moc spolehlivé, mě to ukazuje první 1/3 nádrže plný stav, pak to rychle klesne a poslední cca 1/3 nádrže ukazuje rafika už jen nulu. Proto vždy po natankování vynuluju počítadlo km, a když už se blížím k 300 km, zajedu natankovat. Taky vozím pod sedlem 0,5 l benzínu jako rezervu. Už jsem za ni byl mnohokrát rád.
Uživatelský avatar
Sokolík

50+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 76
Registrován: 01 črc 2013, 22:56
Skútr / moto: Honda SH 125i 2007
Tuning / úpravy: ctím originál

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Gargamell01 » 17 dub 2017, 21:34

Díky, to potvrzuje i mojí zkušenost. Včera jsem si říkal, pohoda, mám najeto 40km a ručička lehce pod plnou... potom to jde rychleji. Na bezninu jsem dojížděl a měl jsem pocit, že už tam nic nebude. No ještě tam muselo něco být. Dojezd 200km opravdu nic moc no...ale snad se s tím naučím žít :) Zase tankovat plnou za 150Kč... to je pecka!
Gargamell01

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 27 bře 2017, 10:09
Skútr / moto: Honda SH 125 mode

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Sokolík » 17 dub 2017, 21:45

Tak to je láce! Já mám plnou něco málo přes 200 Kč.
Uživatelský avatar
Sokolík

50+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 76
Registrován: 01 črc 2013, 22:56
Skútr / moto: Honda SH 125i 2007
Tuning / úpravy: ctím originál

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod Desper » 23 dub 2017, 14:04

Včera jsem viděl krásný kufr pro PCX, nosnost 10kg, objemný a s luxusním opěradlem. Je něco takového i pro SH?
Desper

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 235
Registrován: 13 kvě 2016, 08:48
Bydliště: Olomouc
Skútr / moto: Honda SH125i 2016

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod alexandrmoucha » 24 dub 2017, 20:56

Ahoj jiz delsi dobu marne shanim servisni manual v Aj na SH 125 r.v. 2013 a vyse. Nedokazete nekdo poradit kde se da sehnat?

Dekuji!
Alex.
alexandrmoucha

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 11 dub 2014, 13:40

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod MaZal » 25 dub 2017, 09:49

Zdarec, měl bych dotaz: mám SH 125i r.v. 2014. Moto bylo po koupi od týpka na předepsaným servise 4tkm v autorizáku Honda a začaly problémy se startem. Sedlá to přítelkyně a ta tvrdí že to dělá od začátku, takže souvislost se servisem asi nebude, jen mi to až teď řekla :D
Prostě otočím klíčkem, proběhnou ručičky, zavrčí pumpa, policajt je sklopenej, pevně levá brzda, startuju...a nic, "startér" se ani nepootočí, ale ani nepohasnou budíky, prostě ani ťuk. Takže vypnu klíč, znova zapnu, zastartuju...a začne to tak líně otáčet "startérem" a zhasíná displej, ale naskočí to. Tak to vypnu, zkusím znovu...a startuje normálně. Připojím baterku na nabíječku...a ta se po chvíli přepne do udržovacího režimu, páč má pocit že baterie je nabitá. Tak nevím...ještě mě napadá že asi nabitá je, ale už má malou kapacitu, tak to zkusím někam hodit na zátěžový test. Nebo by to mohlo být něco jinýho?
A ještě dotaz...od čeho je ten kábl s bílým konektorem na fotce nahoře? Je tam tak volně loženej, není nikde připojenej...
Díky za případné reakce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Zdraví Martin. Poslední moto Simson před 25ti lety, tak bacha...:-)
Uživatelský avatar
MaZal

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 21 dub 2010, 09:39
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: Honda FJS 600 Silverwing 2001, Honda SH 125i 2014

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod sollik » 25 dub 2017, 11:21

Kabely na startéru? Případně ukostření motoru? Pokud ne, tipoval bych na startér ...
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod milda22 » 25 dub 2017, 15:04

Něco podobného jsem měl taky s tím pomalejším startem jako by to bylo líné jen se to převalovalo a po výměně baterky už to neudělalo a startuje už jak má.
milda22

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 43
Registrován: 30 črc 2012, 19:55
Skútr / moto: Honda SH 125i 2013 červená perleť

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron