Diskuze o skútrech většího objemu.
07 říj 2016, 21:24
S příchodem chladného počasí jsem SH oblékl do deky Tucano urbano. S dekou jsem jezdil i loňský pozdim - (zimu), je to opravdu na ježdění v tomto období dobrá věc. Jen mi vadilo, že z průduchů od chladiče na bocích mi foukalo na nohy. Letos jsem proto tyto průduchy zalepil isolepou. Budu sledovat ručičku chlazení jestli to nějak projeví (nerad bych motor uvařil). Obecně jsou skůtry dělané na ježdění v teplejším klimatu a v zimních měsících to trvá než se motor zahřeje a je spíš podchlazený. Má s tím něko nějakou zkušenost? U aut někdy doporučují odborníci také částečně zakrýt v zimních měsících chladič, aby se motor dostal rychleji na pracovní teplotu.
08 říj 2016, 06:26
Myslím, že už jsem to tu někde na fóru také četl. Pokud jezdíš krátké trasy tak to určitě význam má. Sám na skútru v chladu nejezdím, ale na auto v zimě také dávám kryt na mřížku. Je to originální příslušenství, takže i výrobce s tím evidentně počítal. Samozřejmě je na tom samolepka, že by se to nemělo používat nad 5 st., takže bych byl opatrný na případné zvýšení venkovní teploty.
08 říj 2016, 22:59
Také jezdím s dekou Tucano urbano i v zimě když mrzne -10 žádný problém.Mě se nezdálo ,že by táhlo dírama kolem chladiče,spíš táhne v předu pod světlem kde je přidělaná deka šrouby.Chladič ničím nezakrývám,motoru sice trvá trochu dýl než se ohřeje ,ale vzhledem k tomu ,že člověk jezdí stejně pomalu ,tak by jsem řekl že mu to nevadí.
09 říj 2016, 18:29
Tak dneska jsem jel s dekou 240 Km Brno-Olomouc a zpět +zalepené boční průduchy na chlazení - žádný rozdíl. Rafika chlazení ukazovala první tečku jako před zalepením. Zřejmě vzduch odchází dobře i jinudy. Na nohy už táhne méně, ale že by se pod dekou nepohnul vzduch, to tedy ne. Zřejmě jak se vrací vzduch při bocích, tak tam taky fouká.
To milda22: Na mém SH se deka neupevňuje šrouby. Pod světlem je suchý zip, pak na stranách dva háčky a dole několik pásků se stahováním.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
09 říj 2016, 22:03
Zdravím pánové,je to zajímavý,ale zdá se mě že každému ten skútr chladí úplně jinak,podle toho,co tu čtu.Já v létě při 35 stupních,když tomu dám trochu čočku,tak jsem se dostal i čárku za půlku,při normální jízdě je rafička v půlce no a těď jak se ochladilo,při 5 stupních drží se na jedné čárce pod půlkou.Chladící kapalina na horní rysce.Jinak do deky jsem zatím neinvestoval a asi ani nebudu,jezdím v kalhotách a bundě Spark se zimní vložkou,na holé tělo funkčí oblečení a na to samozřejmě ještě nějaká mikina a svetr a nepociťuji absolutně žádný pocit chladu ani po 80ti ujetých km.
09 říj 2016, 23:01
milda22 píše:Také jezdím s dekou Tucano urbano i v zimě když mrzne -10 žádný problém.Mě se nezdálo ,že by táhlo dírama kolem chladiče,spíš táhne v předu pod světlem kde je přidělaná deka šrouby.Chladič ničím nezakrývám,motoru sice trvá trochu dýl než se ohřeje ,ale vzhledem k tomu ,že člověk jezdí stejně pomalu ,tak by jsem řekl že mu to nevadí.
Ale mne je zima aj keď čítam že jazdíš pri -10 C,brrrr,však vtedy ti musí fúkať od všade a aj keď nieje vietor musíš byť premrznutý od hora až dolu a možeš mať to tucano natiahnuté na hlave aj ako primeros a nepomôže ti nič
Išiel som raz keď bolo možno -1 najakých 16km ale stačilo mi.
19 říj 2016, 12:43
Ohledně toho chlazení nebo nechlazení jen uvedu, že teploměr mého exempláře vystoupá na 2. čárku pod polovinu po 2-3 km a tam drží jak při letních vedrech i teď na podzim. Mám ještě teploměr oleje jako zátku z minulé motorky, ten ukazuje v horku až 80°C, teď v chladu 65-70°C (po 20km). Navíc má skútr i originální kryty rukojetí, jejich účinnost mne mile překvapila.
Rád bych se zeptal na názor, která deka lépe kryje - zda ta, co je připevněná trvale ke skútru nebo pouze připevněná tak nějak kolem pasu a jednoduše s ní odejdu. Skútr stává část dne venku na parkovišti.
04 lis 2016, 09:55
Zdravím sháčkáře. Mám otázku s načasováním garančky. Protože mi nákup skútru vyšel trochu nešťastně, že jsem pak měl pár období, kdy jsem moc nejezdil, tak mám nyní najeto kolem 900km. Ještě bych chtěl občas někam vyjet třeba fotit inverzní podzimní krajinu, ale nic velkého. Dotaz zní jestli na garančku jít třeba v prosinci nebo až začátkem března. Jestli se vyplatí radši počkat a nechat si udělat nějakou "jarní údržbu" apod.? Jsem v tomhle úplně nováček
04 lis 2016, 13:19
na jaře bude víc plno... Jinak "jarní" údržba je marketingový tahák
(údržba je buď správná nebo špatná
)
04 lis 2016, 14:16
Dobře, ale v prosinci to dám na garančku a pak to bude ještě docela dlouho stát (nebo málo používat). Nevadí stárnutí třeba nového oleje?
04 lis 2016, 14:37
Naopak, nechat vyjetý olej v motoru je jistě relativně horší, než tam nechat nový čistý olej. Olej sá o sobě za jednu zimu asi moc "nestárne" - takový pojem jsem ještě neslyšel. Gumy možná stárnou, ale olej za jednu zimu těžko. Ale je to relativní - já raději přes zimu nechám v motoru nový olej než starý degradovanýs různými oxydačními produkty.
Ještě horší je to u dieselů s DPF, kde je to naředěné biosxxxxx.
Naposledy upravil
JardaB dne 10 lis 2016, 11:00, celkově upraveno 2
04 lis 2016, 22:43
Ok, díky za informaci
10 lis 2016, 00:14
Dnes privezeno z garancky po 4000km. Vymena oleje, nejake podlozky, serizeni ventilu, doplneni a kontrola kapaliny - 1960kc. Praha Honda moto Jarov! Prej, budete chtit umyt? Rikam si, kolik muze stat umyti? Malem jsem se sel umyt sam - 420kc! Nevim zda pocitove, ale je to nejaky linejsi
10 lis 2016, 06:04
Njn to je o těch opicích a banánech
Btw jaké podložky máš na mysli? Pod ventily se nic nedává...
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
10 lis 2016, 07:24
da.von píše: Prej, budete chtit umyt? Rikam si, kolik muze stat umyti? Malem jsem se sel umyt sam - 420kc!
Není umyť ako umyť.Keby to chceli striekať vapkou,jednak by som im to nedovolil a ani nezaplatil,ale keby sa to robilo poctivo tak tá cena je adekvátna,sám by som tolko pýtal.Ale ja sa s tým piplem aj 2-3h.