Ahoj, pokud to ještě nikdo na SHčku nedělal, popíšu svůj postup, snad mě nikdo nebude pranýřovat
.
Výměnu oleje v tlumičích jsem provedl takto.
Sundat kufr, povolit si př. kolo. Na zadní nosič jsem protáhl popruh a zavěsil dvě 10tikg závaží pro zvednutí předku. Spodní plast jsem ještě opatrně podložil heverem přes kus koberce. Dále sundat kolo, pak blatník a máme volné šavle. Nyní je ale vidět, že po otočení řídítek na stranu bychom šrouby držící tlumič nevyndali, překáží tam totiž kryt za kolem. Takže ještě ten dolů, po vyndání 4 šroubů a 2 rivetů opatrně tenkým šroubovákem vyhnout kryt a jet dolů po mezeře a dát pozor na zoubky. Nyní můžeme uvolnit spodní šroub na tlumiči, nejdřív očkový klíč, pak už jenom plochý, protože překáží kryt směrovky. Zbytek pak vytočit rukou při stočených řídítkách do prostoru po krytu, jinak to fakt nejde. Následuje horní šroub a ten už jen plochým klíčem, ale jde to dobře a zase rukou do strany. Zde po uvolnění už tlumič vyndáme. Druhá strana samozřejmě stejně. Šrouby jsou na 14 klíč.
Samotný tlumič jsem si chytil přes hadr lehce do svěráku a 6 imbusem povolil spodní šroub. Postavil jsem ho svisle do misky a po chvíli začla vytékat černá smrdící hmota jako vazelína. Po několikerém zapumpování jsem získal pouhých 35ml. Tlumič obrátit a naplnit novým olejem. Lehce zašroubovat, několikrát propérovat, vylít. To jsem udělal 3x, než byl ojej čistý. Pak jsem se vrhnul na druhý, že už to bude rychlovka, ale protočil se mi imbus v hlavě šroubu
. Musel jsem vrtat atd....ale nakonec jsem ho dostal. Tady bylo trochu víc oleje a byl řidší. Opět 3x výplach. Nyní mám oba tlumiče připravené a zbývajícím olejem (koupil jsem litrovku) plním do každého 100ml. Je to přesně pod šroub. Utáhnout a zpětná montáž všeho v opačném pořadí.
Výsledek je vskutku velmi příjemný, přestože Shčko je trochu tvrdší.
Dělal jsem to celé odpoledne (vnuk mi říkal "dědo, ty se s tím páráš..."
)díky komplikaci s jedním šroubem, nyní bych to měl mnohem rychleji jako se vším, co už člověk dělal.
Sago2 - olej jsem použil 10w a pracnost jsem popsal.
Radkočernohous – vyr. 7/13, koupeno 1/14, najeto 17500km.