Diskuze o skútrech většího objemu.
20 srp 2016, 12:32
Tak firmu doporučuje i německá síť zkušeben technických kontrol GTÜ, ktrá dělala test nabíječek a vyhrála již zmiňovaná CTEK MXS 5.0 takže paráda
kupuju CTEK XS 0.8 (XS 800), 12V, 0.8A
díky všem za rady a Bostave za supr pdfko, zas sem o něco moudřejší.
20 srp 2016, 13:19
Nedoporucujem nechavat baterku na udrziavacej nabijacke dlhodobo. Ak je to baterka kde sa da doplnit voda tak to az taky problem nieje doleje sa destilka nabije a hotovo. Ale gelovkam to neprospieva. A ziaden prinos to nema.
Radsej raz za dva mesiace pripojit na nabijacku a ked ta zahlasi ze nabite. Tak odpojit. Pozor ked mate alarm treba dobijat castejsie.
20 srp 2016, 19:31
Výběr nabíječek je nepřeberný - jenomže téměř za stejnou cenu dostaneš nabíječku vhodnou současně i pro baterie větších kapacit (auto).
Krom toho na ní nevidím žádné ovládací prvky - má tedy jen jedno nabíjecí napětí (nerozliší gel a AGM, popř. klasiku ).
CTEK XS 0.8, 12V/0.8A 1.150,-
Bosch C3 0,8 a 3,5 A (moto x auto - dle kapacity baterie) od 1.150 na Heureka - střední cena 1.200,-
20 srp 2016, 19:54
Jak rozeznává ta tvoje Bosch C3 0,8 rozdíl mezi AMG a gelem ?
21 srp 2016, 11:04
Lídl automat stojí 450 a plně dostatečná i na auto.
21 srp 2016, 14:16
Gelovka vsichni o ni mluvi a nikdo ji nikdy nevidel.
Pojem gelovka tak zdomacnel, ze si vetsina mysli, ze ma gelovou baterii. Realita je takova, ze 99,9% jsou bezudrzbove baterie, ktere maji uvnitr specialni rouno (latku), ktera je napustena elektrolytem. Gelovou baterii v pravem slova smyslu, jsem jeste u moto nevidel.
21 srp 2016, 14:18
To píšu o stránku dozadu ... Každý má doma gelovku přitom má AGM
Naposledy upravil
Bostav dne 21 srp 2016, 14:33, celkově upraveno 2
21 srp 2016, 14:22
Gelovky jsou pouze do moderních a luxusních aut
Pro klasické el obvody jsou nevhodné, zničí se do 1 roku.
Do moto se používají víz výše.
21 srp 2016, 14:45
No ... třeba u XT660 mám gelovou Yasuni. To stejné ve 4kolce.
21 srp 2016, 20:20
spermim píše:Gelovky jsou pouze do moderních a luxusních aut
Pro klasické el obvody jsou nevhodné...
A čím se, prosím pěkně,
liší ELEKTRICKÉ OBVODY luxusních aut od těch méně luxusních?
21 srp 2016, 21:23
Když jsem kupoval novou motorku tak tam byla origo gelová baterie, žádná AGM. Někteří výrobci motorek dodávají právě gelové baterie kvůli vyšší odolnosti.
21 srp 2016, 21:49
A jiní zase dávají AGM, protože jsou schopny většího krátkodobého proudového zatížení (při startování), což gelovkám poněkud vadí.
22 srp 2016, 12:14
AGM nabíjecí napětí větší než 14 (nejsem si jist až 14,6V)a je rozdíl mezi klasickou Pb a Pb+Vápnikovou konstrukcí, AG+Pb
Gelová nesmí překročit 13,4V (opět si už nevybavuji přesně) může explodovat, nebo se do1 roku znehodnotí.
Na Opel fóru je to vysvětleno.
22 srp 2016, 17:55
Odpověď poněkud kostrbatá, ale budiž. Takže elektrické obvody luxusních aut se liší tím, že v nich nikdy není nabíjecí napětí větší než 13,4 V, rozumím tomu správně?
Tak to to moje je úplnej šunt
Takovou mě to stálo fůru peněz a dává 14,4
Která luxusní auta to tak mají?