Tak firmu doporučuje i německá síť zkušeben technických kontrol GTÜ, ktrá dělala test nabíječek a vyhrála již zmiňovaná CTEK MXS 5.0 takže paráda kupuju CTEK XS 0.8 (XS 800), 12V, 0.8A díky všem za rady a Bostave za supr pdfko, zas sem o něco moudřejší.
Nedoporucujem nechavat baterku na udrziavacej nabijacke dlhodobo. Ak je to baterka kde sa da doplnit voda tak to az taky problem nieje doleje sa destilka nabije a hotovo. Ale gelovkam to neprospieva. A ziaden prinos to nema. Radsej raz za dva mesiace pripojit na nabijacku a ked ta zahlasi ze nabite. Tak odpojit. Pozor ked mate alarm treba dobijat castejsie.
Výběr nabíječek je nepřeberný - jenomže téměř za stejnou cenu dostaneš nabíječku vhodnou současně i pro baterie větších kapacit (auto). Krom toho na ní nevidím žádné ovládací prvky - má tedy jen jedno nabíjecí napětí (nerozliší gel a AGM, popř. klasiku ).
CTEK XS 0.8, 12V/0.8A 1.150,- Bosch C3 0,8 a 3,5 A (moto x auto - dle kapacity baterie) od 1.150 na Heureka - střední cena 1.200,-
JardaB Kymco New Downtown 350i Maledictus piscis in tertia aqua.
Gelovka vsichni o ni mluvi a nikdo ji nikdy nevidel. Pojem gelovka tak zdomacnel, ze si vetsina mysli, ze ma gelovou baterii. Realita je takova, ze 99,9% jsou bezudrzbove baterie, ktere maji uvnitr specialni rouno (latku), ktera je napustena elektrolytem. Gelovou baterii v pravem slova smyslu, jsem jeste u moto nevidel.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000) bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000) bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000) nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Když jsem kupoval novou motorku tak tam byla origo gelová baterie, žádná AGM. Někteří výrobci motorek dodávají právě gelové baterie kvůli vyšší odolnosti.
AGM nabíjecí napětí větší než 14 (nejsem si jist až 14,6V)a je rozdíl mezi klasickou Pb a Pb+Vápnikovou konstrukcí, AG+Pb Gelová nesmí překročit 13,4V (opět si už nevybavuji přesně) může explodovat, nebo se do1 roku znehodnotí. Na Opel fóru je to vysvětleno.
Odpověď poněkud kostrbatá, ale budiž. Takže elektrické obvody luxusních aut se liší tím, že v nich nikdy není nabíjecí napětí větší než 13,4 V, rozumím tomu správně? Tak to to moje je úplnej šunt Takovou mě to stálo fůru peněz a dává 14,4