medved.m píše:Víš, crhy, nechci tu rozpoutávat spory, neříkám že jen proto pravdu nemáš,
ale pokec na uživatelském fóru citroeny.cz (stejně jako jakémkoli jiném, znám jich víc) bych snad ani tak docela nenazval "sám Citroen doporučuje". Snad se nebudeš hněvat, že se mi nechce prolézat fórum značky, kterou nemám, a hledat, jestli "to" náhodou neobjevím. Kdybys měl přímo link na doporučení, o němž mluvíš, opravdu si je rád přečtu.
Pokud jde o prodejce - přesněji "zaměstnance prodejce" - samozřejmě vnášejí do své činnosti vlastní názory, vlastní zkušenost, ale i vlastní předsudky. Je možné, že jiný dealer nebo i druhý obchodník téhož dealera by řekl něco jiného - ale hlavně: nemá to žádný punc oficiálního sdělení.
Kdysi jsem měl kolegu, který do služebního auta zásadně bral 100-oktanový benzín. Říkal "není to předepsáno, nejede to líp, má to syrovější zvuk, ale z Brna do Rožnova to sežere o dvě deci míň". A stojí o 50 Kč víc.
Šéf mu auto sebral.
Potvrzuji crhyho tvrzení. Vlastním Citroen C4, 1,6 VTi, r.v. 2013, koupeno nové. Od Citroenu opravdu dorazil dopis. Hledal jsem ho, ale nepodařilo se mi ho najít. V zásadě se tam hovořilo o citlivosti benzínových motorů VTi na kvalitu paliva. V případě nekvalitního paliva mělo docházet k zanášení sacích kanálků a ventilů. Pokud si správně pamatuji, výrobce doporučoval do benzínu každých 5 000 km přidávat originální aditivum za cca 400,- Kč. Po přečtení testu benzínů ve Světě motorů jsem začal kupovat benzín o Agipu (nyní MOL), který dopadl nejlépe. Na druhém místě skončil benzín od Benziny (tehdy standartně aditivovaný, nyní již bez aditiv). Protože si u skútru zaznamenovám údaje o tankování, jsem schopen si spočítat nejen průměrnou spotřebu, ale i spotřebu na jednotlivá tankování. Výsledkem bylo to, že na benzín od Benziny šel skútr mnohem hůře do otáček a spotřeba bylo a 0,3 l/100 km vyšší. Takže tankuji pouze u MOLu, kde by měl být benzín aditivovaný a k tomu na doporučení právě crhyho přidávám VIF. Motor ve skútru i v autě jde jak hodinky, takže za mě spokojenost..