Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda SH 125i

18 kvě 2016, 16:35

Minimálne bundu a rukavice nosím vždy. Aj keď idem na malom pcx. Nosím ešte kevlarové rifle a na zimu používam takú jednoduchú deku od heldu.

Odoslané z SM-G800F pomocou Tapatalku

Re: Honda SH 125i

18 kvě 2016, 16:48

To je hezké "malé PCX" :D pro mě je SH obr, jsem malá, oproti předešlému Kentoya XOR 50 to je fakt koráb.
Hlavně ta hmotnost je i proti PCX u SH vyšší, někde píšou 134 a jinde 138 kg tak nevím kde je pravda. Hlavně, že ji dostanu bez problémů na stojánek, mají to dobře udělané, že tlakem jde sama což u číny nebylo.
JJ kevlarové džíny by se taky šikly, nechám to časem. Jinak v zimě jezdím v outdoorových Softshellových a fungujou dobře.

Re: Honda SH 125i

18 kvě 2016, 17:02

Tú deku mám túto. http://m.ebay.it/itm/Coprigambe-Antipio ... 0976200457 na sh by mala sedieť parádne. Ináč to pcx je mojej ženy a nahodenie na stojan je len o správnom grife. Keď som jej ukázal ako tak hodila na stojan aj moje bývalé 250kilové sw.

Odoslané z SM-G800F pomocou Tapatalku

Re: Honda SH 125i

19 kvě 2016, 10:57

Mihall píše:Ahoj všem,
můžu se optat jestli jezdíte v motorkářském oblečení? Dnes jsem si objednala bundu na motorku a tak doufám, že na mě motorkáři ( prý mi skútraři nejsme motorkáři) nebudou blbě koukat. I když mě tedy občas někteří i pozdraví, což mi dělá radost. mám sice hromadu outdoorových hadrů, ale tak nějak si říkám, že by to chtělo origo na motorku, abych byla vyladěná. :D


Ahoj, urcite doporucuju koupit poradne obleceni. Bunda cos vybrala vypada dost dobre. Taky pouzivam textilni moto bundu. A doporucuju koupit nejake rifle s kevlarem.

Re: Honda SH 125i

19 kvě 2016, 11:26

Ahoj,
před třema rokama jsem koupil lacinější motohadry od Workeru a nenechám na ně dopustit. A ač jsou kalhoty letní se síťovanými třísly, mám je i na zimu (přímo na tělo). Když jsem si vzal párkrát rifle (ani nemrzlo), k mému překvapen pěkně profukovaly a byla v nic celkem kosa. Tak jednoznačně motohadry. V dešti to oceníš a to nemluvím o tom, že by to člověk mohl položit. A rukavice se mi osvědčili dvoje: 1. zimní: Lídl (Thinsulate) a 2. letní s viskózou mezi prsty.

Jinak jsem ráno udělal dobrou zkušenost. Poslední dobou mám (měl jsem :-D ) trochu hlučnější provoz a i nějak vyšší spotřebu (2,8 l/100 km). Řekl jsem si, že to bude asi řemen variátoru a že to na další prohlídce (za 3 týdny) dám prohlídnout a dnes mi cestou do práce rupl. Po 15.000 km! Naštěstí nedaleko od práce. Teda pod kopcem, tak jsem se i zapotil. :-) Sice se motorka nad 50 ccm ve městě tlačit nesmí, ale co tam s ní? Tak už jsem objednal nový (po zkušenostech z fóra opět origo) a budu si to líp hlídat.
Nemá někdo podobnou zkušenost? Jak pak dopadl variátor? Stačí benzín a hadr (ono to i pěkně zasmrdělo)?
Teď se mi to otevírat nechce. Až přijde řemen, jdu do toho a dám vědět.

Hodně zdaru.

Nevydržel jsem to a rozdělal to už teď, co kdyby toho bylo potřeba více a:
- řemen není přetržený, taky je na bázi ocelových lanek (origo), ale z poloviny jsou orvány zuby a rozházeny všude, mimo jiné i mezi zadním disky - proto, jak byly od sebe to asi vůbec nejelo
- celý prostor je zanesený gumovým prachem, ale to asi z průběžného (možná enormního) opotřebování, zítra to zkusím vyfoukat kompresorem
- na povolení matek (19 a 22) jsem potřeboval rázový klíč (kupodivu krásně fungoval aku od Bosche), blokování, podkládání či zabrždění kola nepomáhalo
- budu muset vyměnit i válečky

P. S.: Mažete válečky a kluzné cesty variátoru? Některé skútry je doslova koupou ve vazelíně, ale SHáčko nemá těsnění.

Hmm, je to jak reportáž z opravy: Vyměnil jsem řemen i válečky (obojí za stejné - origo 1.310,- a 669,-). Dělal jsem to prvně, ale vcelku v pohodě. Jen to čištění (kompresor a pak benzín) chvíli zabralo. Ale po výměně a složení to má divný zvuk a velmi líný rozjezd. Tak to ještě projedu a nejspíš pak s tím ale zajedu do servisu, stejně chcu nechat zkontrolovat vůli ventilů, což sám rozhodně neumím.

Další kapitola. :-(/:-) (23/5)
Pro ten podivný zvuk jsem se rozhodl rozebrat spojku a povolit matku spojky (průměr 39 mm) je děs. Není jednoduché vůbec sehnat na to gola-ořech pro rázový klíč. Po dvou hodinách zabrala metoda upnout matku do velkého svěráku (vertikálně), do jedné ze tří děr dát šroub a na něj několik matic a obrovským pajsrem a stejně obrovskou silou zabrat.

Při rozebrání spojky jsem zjistil, že to trojhranné "kolečko" je totálně zkorodované. Nic jiného na skútru nezrezlo, ale toto totálně a proto nechodila včas spojka. Navíc byla "vyčvachtaná" hřídel/oj(nice). A to po 15.000 km! Spojka by šla upravit (hládnout bruskou a v místech dotyku dát po dvou podložkách, ať to klouže) a sprovoznit, ale ta hřídel chce nová. Navíc se způsob rozebrání nelíbil pružinkám, tak to asi vezmu komplet, ať mám po starostech a spojku si případně nechám na díly. Jen se mi nedaří najít e-shopy, které by vedly rozumný sortiment na SH 125i/2013+. Nemáte někdo tip? Na zdroj i na případného druhovýrobce, když mne originál celkem zklamal. (Scootland a Scotershop nemá...)
Díky za každou radu sem či SZ.

Re: Honda SH 125i

23 kvě 2016, 18:36

Jak řešíte hadry když jsou vedra (a to dnes ještě je asi slabý odvar toho co nás čeká)? Hlavně na semaforu to musí být peklo.

Re: Honda SH 125i

24 kvě 2016, 07:06

I když vím, že se mi to může nevyplatit, tak ve vedrech a jízdách kolem komína, kraťasy, tričko, sandály :wink:

Re: Honda SH 125i

24 kvě 2016, 07:41

Zásadně komplet moto hadry (bunda, kevlarky a vyšší moto boty nad kotníky, motorukavice) i ve 40°C.
Radši se budu potit než nechat kůži a klouby na asfaltu :wink: . Jinak rukavice mám asi troje, od krátkých letních až po zateplené zimní s membránou.
Jsem tak zvyklý z maxiskůtru a to na XEvu proti SH vůbec nefučí, na SH to musí být ve vedrech znatelně lepší (myslím bez pléga..).

Re: Honda SH 125i

24 kvě 2016, 07:49

A vejdou se vám hadry do kufru u SH, když chcete i někam od motorky jít a je 30+?

Re: Honda SH 125i

24 kvě 2016, 12:38

To je fakt to poslední co řeším. Na Xevu do 46l kufru nebo pod sedlo jo. Na Sh asi ne, protože mám v bundě pevný páteřák.
Když chci někam jít tak budu sundám a nesu v ruce, no a kevlarky ty radši nechám na sobě :-)

Re: Honda SH 125i

25 kvě 2016, 00:06

Na sh bunda Nazran Ocean 2 s paterakem ala pena se bunda krasne vejde do kufru. Uz byl jeden den nyni fakt vedro a rouepla bunda na komplet vetrani a krasne i ve 30C se da jet bet znatelneho vedra, jak rika kolega, fuci dost! Pak bunda do kufru, helma pod sedlo a jde se v trigu. Neco mi stale rika, nejezdi jen tak nalehko specialne po centru Prahy :)

Re: Honda SH 125i

25 kvě 2016, 19:43

Zdravim vás, jakejm značkám benzinek dáváte přednost ? Máte s nějakou značko lepší zkušenosti ? Mám nejblíž EuroOil, Čepro a.s.
Jinak dneska sem si přivezl svou Hondu SH125i s ABS rok výroby 2016 ;) červená. Zítra se pochlubim nějakejma fotkama :)

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2016, 10:24

Asi v tom nejsou příliš znatelné rozdíly. Osobně mám (možná subjektivně) dobrý "pocit" z klasického BA95 od OMV (samozřejmě i z 98 či 95 Nitro+) a překvapivě mi nejnižší spotřebu vykazuje Robin Oil 95 (zejména ve srovnání s Shell FuelSave - ten jsem zavrhl).
Nicméně EuroOil se kdysi prsil, že v benzínu a naftě nemá biosložky (protože normou požadované penzum prodává v rámci Bionafty a E85). Obsluha je povinna ti aktuální objem biosložek sdělit, tak uvidíš, ale rozhodně bych se EuroOilu nebál. (Neboj, nemám akcie Čepra, že bych jim dělal reklamu.)

Každopádně přeju spoustu bezproblémě najetých km.

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2016, 10:33

Tankovat u prověřených pump - téměř kdekoliv a aditivovat dodatečně Vifem SBA. Ale o tom je tu již rozsáhlá diskuze jinde...

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2016, 11:15

TurboSnail píše:Asi v tom nejsou příliš znatelné rozdíly. Osobně mám (možná subjektivně) dobrý "pocit" z klasického BA95 od OMV (samozřejmě i z 98 či 95 Nitro+) a překvapivě mi nejnižší spotřebu vykazuje Robin Oil 95 (zejména ve srovnání s Shell FuelSave - ten jsem zavrhl).
Nicméně EuroOil se kdysi prsil, že v benzínu a naftě nemá biosložky (protože normou požadované penzum prodává v rámci Bionafty a E85). Obsluha je povinna ti aktuální objem biosložek sdělit, tak uvidíš, ale rozhodně bych se EuroOilu nebál. (Neboj, nemám akcie Čepra, že bych jim dělal reklamu.)

Každopádně přeju spoustu bezproblémě najetých km.


Nie je ani tak katastrofické pridávanie biozložiek do benzínu ako ich negatívny vplyv na prácu motoru v jednom valci eliminovať ďalšími aditivami ako spomínaný VIF.

Zaujímavé že u rakúskych benzínov kde tankujem už skoro na 100% žiadny problém sa s tohoto titulu neprejavuje a verím že oni sú ešte viac ECO ako my.
Naposledy upravil forester dne 26 kvě 2016, 21:01, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď