Ahoj,
před třema rokama jsem koupil lacinější motohadry od Workeru a nenechám na ně dopustit. A ač jsou kalhoty letní se síťovanými třísly, mám je i na zimu (přímo na tělo). Když jsem si vzal párkrát rifle (ani nemrzlo), k mému překvapen pěkně profukovaly a byla v nic celkem kosa. Tak jednoznačně motohadry. V dešti to oceníš a to nemluvím o tom, že by to člověk mohl položit. A rukavice se mi osvědčili dvoje: 1. zimní: Lídl (Thinsulate) a 2. letní s viskózou mezi prsty.
Jinak jsem ráno udělal dobrou zkušenost. Poslední dobou mám (měl jsem
) trochu hlučnější provoz a i nějak vyšší spotřebu (2,8 l/100 km). Řekl jsem si, že to bude asi řemen variátoru a že to na další prohlídce (za 3 týdny) dám prohlídnout a dnes mi cestou do práce rupl. Po 15.000 km! Naštěstí nedaleko od práce. Teda pod kopcem, tak jsem se i zapotil.
Sice se motorka nad 50 ccm ve městě tlačit nesmí, ale co tam s ní? Tak už jsem objednal nový (po zkušenostech z fóra opět origo) a budu si to líp hlídat.
Nemá někdo podobnou zkušenost? Jak pak dopadl variátor? Stačí benzín a hadr (ono to i pěkně zasmrdělo)?
Teď se mi to otevírat nechce. Až přijde řemen, jdu do toho a dám vědět.
Hodně zdaru.
Nevydržel jsem to a rozdělal to už teď, co kdyby toho bylo potřeba více a:
- řemen není přetržený, taky je na bázi ocelových lanek (origo), ale z poloviny jsou orvány zuby a rozházeny všude, mimo jiné i mezi zadním disky - proto, jak byly od sebe to asi vůbec nejelo
- celý prostor je zanesený gumovým prachem, ale to asi z průběžného (možná enormního) opotřebování, zítra to zkusím vyfoukat kompresorem
- na povolení matek (19 a 22) jsem potřeboval rázový klíč (kupodivu krásně fungoval aku od Bosche), blokování, podkládání či zabrždění kola nepomáhalo
- budu muset vyměnit i válečky
P. S.: Mažete válečky a kluzné cesty variátoru? Některé skútry je doslova koupou ve vazelíně, ale SHáčko nemá těsnění.
Hmm, je to jak reportáž z opravy: Vyměnil jsem řemen i válečky (obojí za stejné - origo 1.310,- a 669,-). Dělal jsem to prvně, ale vcelku v pohodě. Jen to čištění (kompresor a pak benzín) chvíli zabralo. Ale po výměně a složení to má divný zvuk a velmi líný rozjezd. Tak to ještě projedu a nejspíš pak s tím ale zajedu do servisu, stejně chcu nechat zkontrolovat vůli ventilů, což sám rozhodně neumím.
Další kapitola.
/:-) (23/5)
Pro ten podivný zvuk jsem se rozhodl rozebrat spojku a povolit matku spojky (průměr 39 mm) je děs. Není jednoduché vůbec sehnat na to gola-ořech pro rázový klíč. Po dvou hodinách zabrala metoda upnout matku do velkého svěráku (vertikálně), do jedné ze tří děr dát šroub a na něj několik matic a obrovským pajsrem a stejně obrovskou silou zabrat.
Při rozebrání spojky jsem zjistil, že to trojhranné "kolečko" je totálně zkorodované. Nic jiného na skútru nezrezlo, ale toto totálně a proto nechodila včas spojka. Navíc byla "vyčvachtaná" hřídel/oj(nice). A to po 15.000 km! Spojka by šla upravit (hládnout bruskou a v místech dotyku dát po dvou podložkách, ať to klouže) a sprovoznit, ale ta hřídel chce nová. Navíc se způsob rozebrání nelíbil pružinkám, tak to asi vezmu komplet, ať mám po starostech a spojku si případně nechám na díly. Jen se mi nedaří najít e-shopy, které by vedly rozumný sortiment na SH 125i/2013+. Nemáte někdo tip? Na zdroj i na případného druhovýrobce, když mne originál celkem zklamal. (Scootland a Scotershop nemá...)
Díky za každou radu sem či SZ.