Diskuze o skútrech většího objemu.
06 bře 2016, 11:38
Na fórech už sice toho bylo napsáno o benzínech dost, ale zeptám se konkrétně na SHáčko. Má někdo zkušenosti z benzínem Verva100? Kromě aditiva, které rozpouští karbon a absence asi pěti procent řepkové sračky, má tento benzín nějaký vliv na jízdní vlastnosti? Například spotřeba, výkon?
06 bře 2016, 12:53
Psal jsem to jen o pár příspěvků výš: na tyhle dvě věci podle mne nikoli.
Ale prohnat občas jednu nádrž Vervy trubkama... pokud to nepomůže, určitě neuškodí.
06 bře 2016, 14:13
Sice proháním PCX, ale to je to stejný.. Stovkovej benzín se projevil celkovým zklidněním motoru, méně vibrací. Výkon neumím posoudit, pokud změna, tak nepatrná. Ochotnější starty, PCXko blaflo na první protočení kliky teď po zimě v garáži. Rozdíl v ceně při naší spotřebě nehraje významnou roli
06 bře 2016, 14:23
Zkousel jsem za roky co jezdim tankovat ruzna paliva Verva 100, Shell V-Power a dalsi a nikdy jsem nepozoroval naprosto nic, ani vyssi vykon, ci nizssi spotrebu, pouze vyssi cenu. Ted pred zimou, jsem po dlouhe dobe zkusil dat do benzinu VIF Benzin a poprve v dejinach pozoruji kultivovanejsi a opravdu tissi chod motoru. Vykon ani spotreba nezmenena. Takze za mne prvni a zatim jediny pripravek, ktery asi opravdu, neco v motoru provádí, je aditivum VIF Benzin.
06 bře 2016, 18:05
Souhlas s janon, já jsem si ten VIF koupil loni na podzim na základě diskuse zde na fóru o benzínech. Před tím taky Verva100 a nic. Po nalití patřičné dávky asi do druhé nádrže mého auta(Peugeot 207 VTi 70kw) pozoruji přesně co janon,kultivovanější chod motoru, to je na 100% a pocitově lepší dynamiku jízdy. Rukama mě už prošlo iks aut, jak mých, tak služebních, takže si myslím, že tohle dokážu posoudit. No a od té doby dávám asi 1 malou štamprli aditiva na jednu nádrž i do skutru. Rozhodně doporučuji taky....
06 bře 2016, 18:16
Bohužel se vzrůstajícím počtem uživatelů Vifu pozoruji neustále zdražování této "zázračné půllitrové plechovky", kde jsou ty doby, když jsem ho kupoval před x lety za 145,-.
Takže pro ostatní: Ne! Toto aditivum opravdu nefunguje
Sorry za off.
06 bře 2016, 18:37
Pozor piše o 0.5L plechovke.
06 bře 2016, 18:52
Vím, já jen, že na vyzkoušení je i levnější varianta, půl litr se dá sehnat za 165,-, ale bez poštovného, já ho kupoval mám dojem na Benzině za 220,- nebo tak nějak, přes net si potom účtují 90-100,- dopravné, takže jsem to vlastně měl se slevou
Ale až mě dojde, určitě si VIF koupím znovu...
07 bře 2016, 06:38
Díky za odpovědi. Jde mi hlavně o to, že jsem na podzim nechal v nádrži asi tři litry naturalu. Teď jsem to chtěl trochu projet, chytlo to okamžitě, ale tak nějak subjektivně se mi zdá, že ten výkon není jak býval. Tak jsem si řekl, že to dotankuju tou Vervou. S Jawou jsem to nikdy po zimě neřešil, ale to býval taky normální benzin.
Doplnil jsem nádrž Vervou a zdá se, že to jede líp. Možná to jsou jenom moje pocity, už to dál řešit nebudu. Každopádně na podzim před odstávkou natankuju Vervu.
07 bře 2016, 11:29
Říkává se, že před dlouhodobou odstávkou máš dočerpat nádrž do plné. Asi kvůli kondenzaci.
Ten subjektivní pocit může být jen pocit, nebo se skútr potřeboval po zimě protáhnout
Jinak to fakt neřeš a udělej jak píšeš v poslední větě.
Ahoj, m.
08 bře 2016, 14:22
Kdesi jsem četl, že biopřísada do benzínu (líh, nikoli řepková biosračka, ta se lije do nafty) při dlouhodobém skladování reaguje s ostatními uhlovodíky v benzínu a vznikají z toho v podstatě epoxidy, tj. gelovitý lepivý žmolky. Z osobní zkušenosti můžu tvorbu žmolků potvrdit - jsem modelář, lítám s modely na benzinový pohon, nádrž se v takových modelech dělá z PET flašky do které je vidět. Po půl roce jsou na hadičce resp. trubce k tzv. bimbátku (něco jako sací koš, závaží na konci pohyblivé sestavy hadička - trubka, která zajišťuje že se benzín z nádrže nasává i když letí éro třeba na zádech) patrné usazené žmolky, hlavně na mosazné trubce (na PETce to asi tak nedrží). Od té doby tam liju buď nějaký stovkový benzín nebo letecký natural 95, do kterých se líh nepřidává, a od úsad je pokoj.
14 bře 2016, 18:52
Změním téma: Jak máte nastavené zadní pérování? Vážím 100kg a jezdím sám, při prodeji mi to nastavili na druhý nejtvrdší stupeň, prý to je nejlepší.
Zdá se mi ale, že je to moc tvrdé. S přední vidlicí se nic dělat nedá ale ten zadek bych nejraději ještě o jeden zoubek povolil.
14 bře 2016, 22:37
...tak si to uvolni o 1 stupeň a skús či je to OK, ja mám na najmäkšim +1 stup do tvrda a je to tak akorat!