Taky nejsu úplně nejmladší, pořídil jsem proto motokalhoty (nejlevnější model od Workeru, navíc letní = sítě na stehnech namísto látky) a nevím o tom, že by mi na nohy foukalo. Párkrát jsem tak jel i v mrazech a naprosto v pohodě, v riflích mi ale při mrazech na kolena chladno bylo. Jinak, když se mi začnou třepat nohavice, je to indikace bočního větru.
Vážně.
Mám štít (origo) a občas si pod něj zastrčím mapu a když mi ta vyklouzne, neuletí. Spadne na podlážku a tam v klidu leží. Tak ji zvedám, až když zase bloudím. Jiné je to ale na ruce. Ač mám chránítka na zimu chladno doporučuji teplé rukavice a na léto vzdušné.
A ohledně úvah zda PCX či SH: na tomto fóru Ti každý poradí SH, u kolegů v jejich sekci zase to jejich. Ještě je varianta něco mezi = Forza 125, pěkný sportovní design, LED a prostor pod sedačkou ala PCX a přitom větší kola, oba kotouče a volitelné ABS ala SH, navíc větší výkon při srovnatelné spotřebě. Jen ta cena je o kus jinde (cca 110.000,- Kc).
Pokud Ti jde ale hlavně o to, ať na Tebe nefouká, tak určitě SH a velký štít. Velký zadní kufr (35 l) fungující i jako pohodlná a pevná opěrka spolujezdce je super, když si řeknu, že ten reflektor připomínající Vespu právě díky této konstrukci velmi dobře v noci osvětluje silnice, velká kola dobře zvládají nerovnosti a na podlahu postavím balík vody či pořádný batoh (anebo s posazeným spolujezdcem jednoduše nasednu bez nějaké akrobacie)... toto pro mne jednoznačně mluví pro SHáčko. A protože za jízdy sedíš v sedle, to že PCX má zajímavější design odtud prostě nevidíš a nevnímáš.
V obou případech je to pěkné svezení na spolehlivých pracantech.
Všem hodně zdaru.