Diskuze o skútrech většího objemu.
19 říj 2013, 20:35
No, přemýšlel jsem o tom.
Předpokládám, že budu jezdit tak do konce listopadu (pokud počasí dovolí a nebudou mě sundávat v práci ze sedla
).
Takže jsem nakonec šel do klasiky.
Ale v Praze to kurýři na skútrech asi používají.
Fakt je ten, že ráno na vlhku a napadaném listí to je hlavně v zatáčkách, popř. na bílém vodorovném značení docela o "hubu".
Chce to jezdit hlavou.
Např. v Přerově, směrem od Břestu, za benzinkou Elf, odbočka na Bystřici pod Hostýnem. Dlouhá táhlá zatáčka, uprostřed ní pořád stín, tam jezdím v zimě i autem tak 40 km/h. Minulý rok jsem tam už viděl pár aut v příkopě.
20 říj 2013, 22:50
Kdysi jsem na jineho skutra koupil zimni gumy Heidenau, protoze jezdim celorocne. Ale na lede a umydlenem snehu to stejne klouzalo jak sviiine. Takze ted kdyz napadne snih a zacne to klouzat, tak podhustim pneu a jede to jak pasak. Predek 0,7 zadek tak 0,3 a je po problemu. Akorat jak se otepli a clovek zase lita vic jak 60, chce to hned fouknout.
21 říj 2013, 02:11
Jezdič: a na jakých pneu to jede jak pasak? (typ)
21 říj 2013, 13:17
Posledni zimu jsem podhustil Michelin Citygrip. Pokud necham predepsane tlaky, neda se skoro rozjet na snehu po rovine. Zadek okamzite ustreli a predek podjizdi. Na podhustenych pneu se necha alespon opatrne jezdit.
Vyjet prudsi stoupani na takovem tom ujetem mokrem snehu je skoro nemozne. Na podhustenych pneu to slo, blbe ale nemusel jsem potupne skutra tlacit vedle sebe. Naopak kdyz mrzne a snih je premrzly necha se jakz takz jezdit i na napumpovanych gumach. Na lede to stoji za vyliz zada na vsem, to uz pak clovek vlaci nohy po zemi a supluje skibob.
Jednoznacne ale silne podhustene pneu delaji ve zdanlive bezvychodne situaci zazraky.
Berte to ale tak, ze jezdim po Praze a snih napadne vetsinou rano a pres den uz je nasoleno.
21 říj 2013, 13:37
Chalani, diky za odpovede. Zatial asi nebudem zimne gumy riesit, ked napadne prvy sneh, skusim si pojazdit a uvidim, ako zle na tom budem.
A co posypova sol? Umyvate skuter castejsie alebo ani nie? Mate problem s koroziou?
21 říj 2013, 14:03
Snazim se cas od casu vyplachnout chladic, ktery mam za prednim kolem, aby mi neproreznul. Jinak sul slusne napada vyfuk a v mem pripade predni tlumice. Jelikoz mam karter lakovany, tak je absolutne v pohode. Pokud by ale hlinik nebyl striknuty z vyroby, tak uz by asi nebyl vubec. Jinak v pohode.
21 říj 2013, 19:51
Tak mám po servisu, chladící, brzdová, destičky, olej a to, co jsem myslel, že je vyšroubovaný bovden tachometru, bylo ukroucené lanko. Lanko i s bovdenem je v replice za 250-380Kč+poštovné, dostupnost většinou 5-10 dní... tak jsem zkusil Hondu přímo - 386Kč a říkal: "jo, zítra ráno to tu máte"... takže někdy je i originál levnější...
V tomto je Honda prostě nedostižná - dostupnost jakéhokoliv šroubku max. do dvou dnů, prostě
22 říj 2013, 09:59
Jezdič: Díky za vysvětlení, s tímhle experimentovat - asi bych se i vysypal. Když bude sníh a led, tak to asi odložím. V Brně moc sněhu není, takže budu mít pár týdnů pauzu...
23 říj 2013, 12:01
Tam mám vyhřívané gripy Oxfordy.
Používám je každé ráno. Paráda.
http://ulozto.cz/xAaXBjQT/sam-8854-jpg
24 říj 2013, 08:53
Vypadaj dobře. V těcho teplotách se sice ještě moc neužijou (já se vrátil zase k letním rukavicím), ale jejich doba brzo přijde.
Protože mi koncem října končí sezónní havárko, po víkendu zazimuju a budu se těšit na jaro.
25 říj 2013, 13:23
Včera jsem byl na servisní prohlídce po 4000km. V rámci svolávací akce mi bezplatně vyměnili palivové čerpadlo, vyčistili přední brzdu, která v malých rychlostech pískala. Vyměnili motorový olej Repsol. Celková cena 708,-Kč.
25 říj 2013, 15:42
runda: Dobrá cena. KDE?
25 říj 2013, 19:49
Ve středu a dnes, pouze při cca 5m pomalém "pojezdu" na parkovišti se ze skútru začal šířit smrad spálené gumy.
Bych to typoval na spojku, což mi ale po 10 tis. km připadá docela zvláštní (po městě v podstatě nejezdím vůbec).
Máte s tímto někdo zkušenost ?
25 říj 2013, 22:47
runda píše:Včera jsem byl na servisní prohlídce po 4000km. V rámci svolávací akce mi bezplatně vyměnili palivové čerpadlo, vyčistili přední brzdu, která v malých rychlostech pískala. Vyměnili motorový olej Repsol. Celková cena 708,-Kč.
To je zvláštní. Podle manuálu k SH se olej mění po prvních 1000km, pak až v 8000km a pak každých 8000km nebo jeden rok, podle toho, co nastane dříve.
27 říj 2013, 08:09
radkocernohous píše:Ve středu a dnes, pouze při cca 5m pomalém "pojezdu" na parkovišti se ze skútru začal šířit smrad spálené gumy.
Bych to typoval na spojku, což mi ale po 10 tis. km připadá docela zvláštní (po městě v podstatě nejezdím vůbec).
Máte s tímto někdo zkušenost ?
Na spojku je to opravdu brzo. Ta moje ma najeto vic jak 30 000 a v pohode
Spis se podivej jestli se ti nekde nedotkla nejaka hadicka vyfuku a nebo se mohl protocit remen.