Honda SH 125i

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod TurboSnail » 25 zář 2013, 14:16

Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)
§ 6
(1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen

h) mít za jízdy na motocyklu nebo na mopedu na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a chránit si za jízdy zrak vhodným způsobem, například brýlemi nebo štítem, pokud tím není snížena bezpečnost jízdy, například za deště nebo sněžení.

(5) Ustanovení odstavce 1 písm. h) neplatí pro řidiče vozidla Horské služby v případech, kdy použití ochranné přílby by mohlo ztížit nebo znemožnit komunikaci se zachraňovanou osobou.
x x x

Nevím tak, proč by se štít na motocyklu neměl coby ochrana zraku počítat.
Každopádně bych si ale plexi z přilby nesundával, protože zpravidla je přilba s plexi homologována v provedení s plexi (=bez úprav). To si spíše pořídit otevřenou přilbu bez plexi (s kšiltem), která má homologaci aniž by měla štítek.

Osobně jezdím s přilbou - sklopkou z Lídlu (s naprostou spokojeností) a vždy mám štít o jednu polohu nadzvednutý (jinak se mlží - v létě i zimě). Prakticky jsem ještě nepoužil integrovanou sluneční clonu, protože pak má člověk příliš rozparcelovaný výhled (horizontálně v přilbě, vertikálně štítem) a do toho sluneční prasátka od štítu, což snižuje přehlednost. Doposud mám na přilbě ale lehce kouřové plexi a pokud rychle nepříjde babí léto, vyměním ho za čiré - v podvečer za deště už přes něj nebývá moc dobře vidět.

Podobně častokrát vadívá reflexní vesta, která se zrcadlí ve štítu, tak v ní (resp. v rexlexních kšandách) jezdívám jen za mlhy a deště, jinak bez či jen s pásečky na rukávech.
Na druhou stranu to zrcadlení ve štítu je fajn u palubní desky, která se v něm krásně odráží, že člověk nemusí pohnout hlavou, když ho zajímá rychlost či kontrolky. Displej (odometr a hodiny) v něm už vidět není, ale to ani není moc potřeba.

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 zář 2013, 14:51, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Obrázek
Uživatelský avatar
TurboSnail

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 28
Registrován: 29 čer 2013, 00:54
Bydliště: Kladno
Skútr / moto: Honda SH 125i 2013 ABS NightStar
Tuning / úpravy: Štít+kryty řidítek - origo; UltraSeal

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod jirka04 » 25 zář 2013, 18:39

Ahoj,
z vlastní zkušenosti... asi 2 roky zpátky, B 400 s vyšším tuning plexi, jel jsem z rachoty, teplota přes třicet, na tacháku cca 40... rána jak prase, celá helma zaduněla a na štítku před pravým okem flek.... nejsem si jist, jesli se štítkem nahoře bych měl dneska obě oči. Pak jsem si to samé ještě asi 2x 3x zopakoval, pokaždé ve městě při katolické rychlosti. A pokaždé po myšlence "nedávej štítek dolů, je vedro"...
Za mě jednoznačně štítek dolů!!! Jirka
jirka04

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 733
Registrován: 03 čer 2007, 15:24

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod StuntJ » 25 zář 2013, 21:54

Tak, tak, škrábanec na plexi je mi připomínkou, že i v tom největší pařáku plexi dole ..... :roll:
Život je jak bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš

PCX 125/2011 papá :
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
StuntJ

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 638
Registrován: 25 říj 2011, 00:04

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod janh2 » 30 zář 2013, 00:17

Ach jo. Dnes jsem po 200km projíždce odstraňoval hmyz z plexištítu a udělal jsem si na něm jemné škrábance. Bohužel jsem si nevšimnul, že v houbičce mám nějaký jemný maras. Uvažuji škrábance rozleštit. Zkoušel už někdo přeleštit plexištít zubní pastou?
janh2

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 54
Registrován: 05 srp 2011, 14:02
Bydliště: Frýdek-Místek, Severní Morava
Skútr / moto: Honda SH 125i 2013 ABS červená Sienna
Tuning / úpravy: Štít+kryty řidítek - origo, 2x12V zásuvka, vyhřívané gripy, teploměr, držák GPS navigace

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod medved.m » 30 zář 2013, 00:54

janh2: tu myšlenku zažeň jak rychle dovedeš! :|
Zkoušel jsem umýt plexi jen dvakrát. Poprvé to bylo jemným sprayem z wapky a měkkým kartáčem, s jakým léta myju auto. Plexi poškrábané.
Podruhé fůrou vody a dámskými kalhotkami z nejjemnější bavlny :D - chtěl jsem plexi ošetřit jakýmsi tím bazmekem, co se jmenuje ANTI-RAIN nebo RAIN-OFF nebo CLEARVUE nebo co, to aby na něm neulpívaly kapky.
Neulpěl hlavně ten "tekutý stěrač" a plexi bylo poškrábaný ještě víc :(
Od té doby zatím spoléhám na déšť, že to vždycky trochu umyje - a plánuju zkrátit plexi, abych v dešti viděl přes ně.
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod niles » 30 zář 2013, 08:12

Ja som plexi tiez umyl dvakrat...

Prvykrat papierovou vreckovkou v dazdi pocas jazdy, kedy som si chl zotriet vodu z hornej casti stitu... horizontalne skrabance.

Druhykrat jemnou hubkou a prudom vody.... vertikalne skrabance.

Takze plexi mam doskriabane z oboch smerov a odvtedy som ho neumyl.

Vyhoda: je take spinave, ze skrabance uz ani nevidno :D
Uživatelský avatar
niles

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 10 kvě 2013, 19:11
Skútr / moto: Honda SH 125i 2013
Tuning / úpravy: Originálne plexi

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod radkocernohous » 30 zář 2013, 12:32

Nyní používám od Sheronu odstraňovač hmyzu.

Postříkám, nechám působit (cca 5 minut) a potom pořádně opláchnu vodou (na to mám 2 l tlakový postřikovač).

Funguje to perfektně.

Mouchy pryč, špína pryč. Nic neleštím.

Viděl jsem i noname v Tescu, ale tam je napsáno nepoužívat na poškrábané plasty.
Takže raději zůstávám u dražšího Sheronu, který lze na plasty použít (zatím jsem aplikoval cca 5x a zatím - raději to zaklepu, žádnou změnu na plexi nevidím).
Jezdím za 2,4 l/100 km
radkocernohous

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 51
Registrován: 24 srp 2007, 21:24
Bydliště: Otrokovice
Skútr / moto: SH 125 2013

Re: Honda SH 125i (žárovky)

Příspěvekod medved.m » 01 říj 2013, 16:23

Ahoj, už se tu kdosi kdysi zeptal, ale nedostal odpověď, tak se na mne snad nebudete zlobit...
Výrobce byl tak milý, že nám v kolonce "Technické údaje" uživatelského manuálu (SH125i 2013) napsal wattáže žárovek - jenom nechápu, proč už ne rovnou jejich typ :roll:
Rád bych si přece jen nakoupil do zásoby (koneckonců i pro auto) - možná nějaké nahradil LEDkami - ale nechce se mi všecko rozdělávat, abych se přesvědčil jaké tam jsou (a navíc se pokud možno držím zásady "dokud to těsní, radši to moc neotvírej"). Podle toho manuálu by to asi měly být
(EDIT 4.10.2013 - tak tohle tam, zdá se, opravdu je):
1×hlavní světlo 60/55W -> H4 - P43t
1×brzdové světlo 21W -> P21W - BA15s - bílá
2×koncovky + 2×parkovačky + 1×osvětlení RZ 5W -> W5W - W2.1x9.5d - bílé
2×přední a 2×zadní směrovky 21W -> WY21W - W3x16d - oranžové

Podařilo se někomu sundat ten kryt zadní svítilny? :|   Podle manuálu drží jen na 2 šroubcích, ale nechce dolů. Chce to nějaký fígl nebo jsem jen málo zabral? Dík, m.
Naposledy upravil medved.m dne 04 říj 2013, 18:09, celkově upraveno 1
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod BrAtKo » 03 říj 2013, 08:01

Ahojte, kamarat dostal list z Hondy na zvolavacku na SH125i r.v.2013 ohladom palivoveho cerpadla.
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod mickielli15 » 03 říj 2013, 17:53

Tak dalo se to očekávat a je to dobře. Když jsem to říkal v Hondě v Brně, pan Bláha na mě koukal docela překvapeně a už je to tady. Tak snad to vychytalia bude zas dobře. :)
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod kubjes » 03 říj 2013, 22:13

Zdravím všechny majitele Hondy SH125i 2013!!!
PROSÍM O RADU.
Jsem od začátku léta také majitelem tohoto skútru, bohužel ale reším problém, s kterým si ani značkový servis neumí poradit.
Po ujetí asi 500km se z variátoru začal ozývat jakýsi ječivý zvuk. (? vím vlastně jistě pouze to, že to jde zleva od zadního kola...)
Pravidelně se ozývá v této situaci: Při uvolnění plynové rukojeti v rychlosti nad 65km, ve chvíli, kdy motorka zpomalí přibližně na 60km/h - v tuto chvíli se ozve ječivý zvuk(nebo pískání-nevím, jak to přesně popsat) - jako když výrazně prokluzuje řemen - trvá to asi k 40km/h. Ve vyšších rychlostech nic takového slyšet není, ani při jízdě po městě do 50km/h.
Oznámil jsem to v servisu a tam mi řekli, že mám ještě něco najet a pak přijet na první servisní prohlídku.
Když jsem tam v domluvený termín dojel, rozebrali variátor a zjistili, že je v něm olej. Objednali nové gufero a řemen a za týden to vyměnili. Motorku mi předali s tím, že je to vyřešeno. Hned jak jsem vyjel za město, zjistil jsem, že se vůbec nic nezměnilo - motorka ječela dál. (Později jsem zjistil, že to ani neprojeli)
Tak jsem se vrátil - motorku si tam nechali a za nějaký čas volali, že musí vyměnit nějaká špatná ložiska (odněkud z prostoru variátoru). Přijel jsem pro motorku, ukázali mi nějaká ložiska - jedno dokonce Made in China.
Tvrdili, že problém je vyřešen.
Když jsem motorku projel - zvuk se ozývá dál. Tentokrát mi tvrdí, že je to normální.
Nemám možnost porovnání se stejným skútrem a tak sháním informace zde.
Moc by mi pomohlo, kdybi jste mi napsali, jestli se něco podobného (stejně hlasitého) odehrává i u Vašeho skútru.

Vše jsem natočil před každou návštěvou servisu i po opravě, aby bylo zřejmé, že problém nezmizel.

Prosím - podívejte se na níže uvedený odkaz a napište. Dík.
Kdyby byl někdo tak ochotný a natočil svůj skútr ve stejné situaci a poslal mi to - byl bych vděčen.
Taky mě napadlo, že kdyby se ozval někdo z přijatelné vzdálenosti od Jindřichova Hradce a nechal mě projet - alespoň bych měl zkušenost s jiným skútrem.

Tady to můžete zkouknout.
http://youtu.be/1ux9sh7eADM
Kubjes
kubjes

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 04 zář 2013, 21:09
Skútr / moto: Honda SH 125 2013

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod dejmon » 03 říj 2013, 22:32

Ohledně pískání - sice nemám hondu, ale podobný problém řešil jeden človíček co má taky keeway outlook. A tomu to prý pískalo taky u zadního kola ze strany varce. Nakonec musel měnit převody. Prý se tam uloupl kus zubu. Tak třeba máš něco podobného. Jináč outlook je čínská kopie právě sháčka. Zkus to co nejdřív, dokud máš záruku. Hodně štěstí a hodně najetých km.
Keeway Outlook 125 LC : najeto 7,8tkm (bylo)
Majesty 400 - kočička majdička (nyní)
dejmon

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 08 čer 2013, 03:00
Skútr / moto: Majesty 400 kočka

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod koudáček » 03 říj 2013, 22:38

Ahoj bydlím kousek od Dačic,ale mám třetí skůtr a dělali to všechny podle mě je to řemen,sice mu nic není akorát v těch točkách má takovou hlasovou odezvu mě to vždycky dělá,když jedu 50 po kopečku bez plynu možná to je slyšet i při přidaném plynu,ale mám kuklu a přilbu vyklápěčku zvednutou tak slyším jenom rachot vzduchu co mě prochází přilbou maximálně co můžeš zkusit dát jiný řemen,ale né od hondy třeba kevlar,ale nezaručuji ti,že to pomůže.
koudáček

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 16 črc 2010, 19:20
Skútr / moto: X-MAX 125,KYMCO PEOPLE GTI,APRILIA ATLANTIK 125

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod TUNER » 04 říj 2013, 06:28

Je to nejspíš zvuk z převodovky. Neviděl bych to nijak drastický. Zkus mrknout zda tam máš dostatek oleje a případně ho vyměň. Kdyby jsi měl převod s rovnym zubem,tak by jsi se na tom nejspíš bál jezdit,protože to je teprve správnej jekot ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Honda SH 125i

Příspěvekod niles » 04 říj 2013, 08:54

Ten zvuk mam uplne rovnaky. Niekedy je hlasnejsi, inokedy tichsi, mozno zavisi aj od rychlosti, pri ktorej pustim plyn.
Mam najazdenych cca 3200 km, robi mi to od zaciatku, neriesil som to. Zatial ziadny problem.
Uživatelský avatar
niles

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 10 kvě 2013, 19:11
Skútr / moto: Honda SH 125i 2013
Tuning / úpravy: Originálne plexi

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron