Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)
§ 6
(1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen
h) mít za jízdy na motocyklu nebo na mopedu na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a chránit si za jízdy zrak vhodným způsobem, například brýlemi nebo štítem, pokud tím není snížena bezpečnost jízdy, například za deště nebo sněžení.
(5) Ustanovení odstavce 1 písm. h) neplatí pro řidiče vozidla Horské služby v případech, kdy použití ochranné přílby by mohlo ztížit nebo znemožnit komunikaci se zachraňovanou osobou.
x x x
Nevím tak, proč by se štít na motocyklu neměl coby ochrana zraku počítat.
Každopádně bych si ale plexi z přilby nesundával, protože zpravidla je přilba s plexi homologována v provedení s plexi (=bez úprav). To si spíše pořídit otevřenou přilbu bez plexi (s kšiltem), která má homologaci aniž by měla štítek.
Osobně jezdím s přilbou - sklopkou z Lídlu (s naprostou spokojeností) a vždy mám štít o jednu polohu nadzvednutý (jinak se mlží - v létě i zimě). Prakticky jsem ještě nepoužil integrovanou sluneční clonu, protože pak má člověk příliš rozparcelovaný výhled (horizontálně v přilbě, vertikálně štítem) a do toho sluneční prasátka od štítu, což snižuje přehlednost. Doposud mám na přilbě ale lehce kouřové plexi a pokud rychle nepříjde babí léto, vyměním ho za čiré - v podvečer za deště už přes něj nebývá moc dobře vidět.
Podobně častokrát vadívá reflexní vesta, která se zrcadlí ve štítu, tak v ní (resp. v rexlexních kšandách) jezdívám jen za mlhy a deště, jinak bez či jen s pásečky na rukávech.
Na druhou stranu to zrcadlení ve štítu je fajn u palubní desky, která se v něm krásně odráží, že člověk nemusí pohnout hlavou, když ho zajímá rychlost či kontrolky. Displej (odometr a hodiny) v něm už vidět není, ale to ani není moc potřeba.
Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.