Diskuze o skútrech většího objemu.
03 dub 2010, 17:25
Honza K.: Ten údaj o seřízení v 8000 km jsem opsal z manuálu, který je shodný pro SH 125/150. Jenom je divný, že ti nedali k novému scootu český manuál, tam by ses dozvěděl vše o servisu v.s. kilometry, případně doba v měsících. Jinak kolonka kontroly vůle nevtilů je označena písm. I., což značí, prohlédněte, seřiďte-je li to nebytné! Věřím, že v Autoelegance, kam taky jezdím, by neudělali to, co má být uděláno. S p. Bláhou mám jen ty nejlepší zkušenosti. Na strašení jiných "odborníků" už tady nechci nijak reagovat.
03 dub 2010, 19:36
Ale neber to jako strašení.Prostě se může stát (i u značkových motorů o čínách nemluvím protože tam se umí "ztrácet material"
) že se prostě vůle za provozu změní. Nebudu tu rozebírat důvody.Ta továrna asi ví, proč seřízení ventilů (nebo kontrolu) předepisuje.Nevím jak u SH a na PS jsem to jen viděl ale sám nedělal. Na Leadu což bude podobné tahle kontrola trvá asi 15 minut. Má smysl se na to vykašlat? Nevím kolik stojí upálený ventil, hlava s vypáleným sedlem.....
04 dub 2010, 07:49
tz. po 1000km se dělají ventily vždy?
04 dub 2010, 07:55
První kontrola po 1000 a potom každé 4000 při servisní prohlídce. Až je budu dělat příště vyfotím postup a napíši podrobný návod
04 dub 2010, 08:41
Po pádu a co jsem rozsekal velké plexi jsem pořídil tohle aerodynamické
a s deflektorem.
Naposledy upravil
novaka dne 04 dub 2010, 19:40, celkově upraveno 1
04 dub 2010, 19:11
micky: Český manuál mám taky. Údaje v tabulce jsou však stejné. Servisu v Autoelegance věřím a budu tam jezdit dál, ale s těmi ventily bych byl nejradši, kdyby se musely dělat až po 8tis, protože to servis pěkně prodražuje. (prohlídka po 4tis - 800Kč a teď v 8tis 2500Kč
)
Bahnak: Ten foto návod je dobrej nápad. Myslím, že by to tu ocenilo dost lidí. Až mi vyprší záruka, tak o tom budu uvažovat.
Ještě jsem se tu nepochlubil se svým strojem, tak tady je:
04 dub 2010, 19:39
Jo těch 2500 to je takovej průměr. Jak člověk jezdí, tak jen platí. Minulý týden jsem byl na dvouleté a po 32 tis. km a 5000 Kč. S tím, že 60 % částky byla práce. Faktem je, že to odplastování atd. nějaký čas tam je. Teď uvidím končí mi záruka.
To: Honza.K Jak tak koukám, tak nové SH má úplně jiný úchyt té deky. Jinak ta žlutá je pěkná.
04 dub 2010, 19:56
ja si idem menit olej v utorok ALCO 10w-40 polsynta najlacnejsi jaky najdem za 4.5eura>>> ide mi tam jeden liter a robota cca 10minut ..a mam po garancke
a ventili v strede leta kamos pride na kavu za 20minut a jedno lahnutie pod skuter ku saciemu ventilu
a mam garanscku na sezonu za 5euri....
04 dub 2010, 20:00
Průměr 2500kč za servis je teda mazec. To už je potom ten servis skoro dražší jak benzín, kterej projezdím...
Ale co už, když mě to tak baví
04 dub 2010, 20:32
Radši jsem se podíval na účty a nikdy jsem nebyl pod 1000 a nikdy kromě té dvouleté přes 3500. Ve 24 tis. se dává třeba řemen. Ale baví nás to, to každopádně.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 27 bře 2013, 22:01, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
04 dub 2010, 20:56
Pokud jste ochotni oželet jednu z největších předností skůtru - jeho úspornost, tak klidně jezděte na servisní prohlídky.
Provoz skůtru se tak dostane na úroveň auta.
Já na tuhle vyděračskou hru dovozce přistoupit odmítám a nehodlám platit dvojnásobné provozní náklady a dělat někomu kafku a vola.
Servisní prohlídka u prodejce každých 4t.km. cca 2500 (i víc)
Servisní prohlídka svépomocí 200Kč za olej a hodinku práce s kafíčkem i se seřízením ventilů !!
Ročně najezdím na skůtru cca 10000km a to je přes 6000,-Kč za zvýšené náklady !!
PS ani SH nejsou nijak složité motorky aby si běžný servis nedokázal s běžným nářadím (a kdyby to hodně přeháněl tak s vypůjčeným momeňťákem) udělat kdokoli sám.
Ale to je můj osobní názor. Nikomu ho nevnucuji.
04 dub 2010, 21:07
Myslim si ze uz jsme tady spolu o tom diskutovali.Muj nazor je porad stejny:pocas zaruky servisovat to co se ma delat jinak pada zaruka a to se nekdy nevyplaci a po zaruce uz si se skutrem delat trebas suchy vrby to uz je kazdyho vec.Ja servisuji.Tot vse.
04 dub 2010, 21:30
I můj názor zůstává stejný. Prodejce který si za litr sudového oleje naúčtuje skoro 500 a k tomu za 65Kč nějaký čistič, řeším odpojením tachometru. Nazdar! Vola ze mě nikdo dělat nebude!!
05 dub 2010, 10:00
Principiálně máš pravdu. To s tím olejem je opravdu sprosťárna. Fakt je ten, že kdo má nový skútr a není v tom kovaný, tak moc možností na výběr nemá. Také když někdo najede ročně 8 tis., tak ten servis není zas tak darda. Já najedu 16 tis. ročně a prostě každá zábava něco stojí. Kromě těch ventilů a výměny řemenu si myslím, že údržba je opravdu jednoduchá. A ventily a řemen to jde naučit. Já bych možná doporučoval prvních 16 tis. servisovat za peníze a potom je to na zváženou. Jinak pokud bude nějaký materiál k seřizování ventilů, myslím nějaké komentované video, tak by to byl záslužný čin hodný finanční odměny.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 27 bře 2013, 22:02, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
05 dub 2010, 10:44
Nechci tady uvádět detaily ale už probíhala úvaha nad vydáním serie DVD na kterém by byly detailně ukázány a popsány všechny běžné servisní práce a opravy.
Protože by se ale jednalo o profesionální práci včetně použití velké TV techniky, zázemí vysoce renomovaného servisu a odborných pracovníků byl by to projekt dosti nákladný.
problém spočívá v klasické české povaze. Lidé kolem projektu by do něj vložili nemalou částku na jeho realizaci a dopadlo by to tak, že po prodeji několika prvních DVD by si to všichni ostatní zkopírovali a realizační štáb by odešel na žebrotu