Tak přátelé. Mám na svém LEADu najeto 11500km. Musím se pochlubit co to dokáže. Je to asi 3 týdny co přítelkyně byla navštívit rodiče v Bělé pod Bezdězem (u Ml. Boleslavi), rozhodl jsem se, že ji navštívím a jelikož od narození trpím na šílené nápady tak - jak jinak než na LEADu. Nabalil jsem brašny od Lojza původně určené snad na Enduro, s radostí jsem zjistil, že na LEADa pasujou jako by na něj byly vyrobeny. Do kufru jsem si dal pití, jídlo a nějaké věci, pod sedlo mapu, a povinnou výbavu a hurá do světa. Projet Prahou byla i s brašnama radost, dál jsem jel do Kostelce,Všetaty, Byšice a najedou první zkouška nervů - prvotřídka kde všichni jedou 110, naštěstí má širokou krajnici a tak jsem si tam mohl bublat svých 50 - 60kmh. To je podle mě mimochodem ideální cestovní rychlost pro tento stroj - motor má zvuk asi jako kdyby říkal :"jo, přesně takhle se mi to líbí...". Dále Bezno, Katusice, Bělá pod bezdězem. I s cestou přes Prahu a nějakou tou zajížďkou to hodilo cca 90km. V Bělé jsem druhý den naložil přítelkyni - ona je s mým mírným magorismem seznámena a tak souhlasila s výletem na Ještěd. Ve dvou lidech se nedá moc mluvit o pohodlném cestování, nicméně mě z toho nebolí v kříži - ženský klín tvoří příjemnou oporu mužské pánve - a to i na motocyklu
. Na ještědu jsem nikdy předtím nebyl, měli jsme krásný den, tak jsem se rozhodl pro zatěžkávací zkoušku a vyjeli jsme až nahoru k restauraci. V nejprudších pasážích rychlost při plném plynu klesla až na 30kmh, avšak výjezd jsme zakončili zdárně. Upřímně - při zátěži 185kg jsem měl připraven telefon na asistenční službu v podobě skorotchána a čekal jsem zadřený motor, přetržený řemen, či odchod nějakého ložiska do věčných ložiskových lovišť. Po obchůzce vrcholu jsem si sjel natankovat do Liberce. Nejvíce mě šokovalo, že jsem do nádrže nedostal víc než 4,5L naturalu (pozn. Naposled jsem tankoval do plna doma a najel jsem asi 165km.) Do naší základny jsme se vrátili u umrtvenýma zadkama, ztuhlou krční páteří, ale pokud mohu mluvit za sebe, tak bohatší o nové dojmy. Přítelkyně si dovezla zánět močových cest - říkat ženě, že i když je venku 32 stupňů, že navečer bude chladno a ty kraťasy by fakt měly zůstat doma je asi zbytečnost. Každopádně po technické stránce SUPER. Za těch 11500km jsem přišel na 2 vážné nedostatky. Jeden je, že na LEADu jsou moc vysoko kolena a pánev a záda to nutí do nepřirozené pozice a to začne velice brzy - už to 40ti minutách být cítit. Druhý je, že fouká přesně na kolena. Třetí - ale s tím se dá žít, jen to chce neblbnout jsou bubnové brzdy. Kdyby někdo měl tip, jak zvednout sedlo o takových 5 cm, tak budu rád. A Kdyby někdo měl tip, jak odstranit ten pruchod vzduchu na kolena mezi říditkama a kapotáží, tak budu rád dvojnásob.