od sollik » 19 zář 2008, 23:45
Tak jsem se vrátil z dovolený. Řecko - ostrov Kos a jsem bohatší o další zkušenosti. Půjčili jsme si na jeden den auto a pak i skutr. Nuže:
1) Helmy nosí pouze turisté, domorodci jezdí zásadně bez přileb.
2) Skutr není max. pro dva, ale pro tolik osob, kolik se jich na něj vejde.
3) Dítě na skutru může jezdit od věku, kdy se na něm udrží, přičemž počet dětí na jednom skutru není omezen.
4) Funkční světla jsou zbytečná, vždy se najde auto které na cestu posvítí (bohužel i má zkušenost s půjčeným Kymcem)
5) Taktéž opotřebovávání žárovek v blinkrech je nepřípustné.
6) Chybějící, nebo popraskané kryty, či sklíčka blinkrů nejsou na závadu, aspoň je vidět, že se skutr používá.
Mohl bych takto ještě dlouho pokračovat, ale kdo někdy zkusil v jižních zemích řídit, ví o čem píšu. V autě jsem si připadal jako idi..., když jsem po nastartování automaticky rozsvítil. Po pár kylometrech jsem zhasnul, fakt jsem byl asi jediný, co ve dne svítil. Na kruháči má přednost ten co na něj přijíždí, ale protože jezdí dost turistů, kteří jsou z toho zmatení (jako já) většinou přednost funguje na jakési vizuální oční domluvě, takže jednou jedeš, podruhé dáš přednost.
Jinak půjčený Chevrolet Matiz (u nás Spark) fungoval na 100%, skutr Kymco Bet and Win (50 ccm ???) byl na tom hůř. Drobet špatně startoval, od začátku cosi drhlo kdesi po víkem u motoru, pozdeji to přestalo a s tím umřel i tachometr, který stejně ukazovat kosmické rychlosti, brzdy byly dobré (až jsem si málem rozbil hubu, když jsem vzal za přední jak jsem zvyklý z Leada a v kombinaci s tamním všudypřítomným prachem jelo přední jak po másle), motor běžel hezky, díky otáčkoměru jsem zjistil, že optimum je cca. 7000 ot/min. O nefukčních kontrolkách, popraskaných plastech, chybějících krytech atd. asi nemá cenu se rozepisovat. Holt scoot z půjčovny. Ale za 15 Euro na den to šlo, zvlášť když jsme s přehledem předjížděli ostatní turisty na uškrcených padesátkách. Jinak místní často sedlají jakési "očesané Babety", které však mají brutální zvuk a vzhledem ke své konstrukci se pohybují neuvěřitelnou rychlostí s dragsterovským zrychlením. Až jsem čuměl.
Přidávám pár fotek, popis v názvu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 04 črc 2013, 02:38, celkově upraveno 3