Odpovím sem ale KYBLOS má pravdu, že je tady na Leada pokec jinde. Tak ať to admin přehodí a tohle smázne.
Mám na Leadovi něco přes 1100km a jezdím denně po Jižní spojce. 80 mi to jede i z Barranďáku nahoru do Krče.
Většinou si najdu nějakou dodávku nebo menší náklaďák pověsím se za něj do pytle a rozhodně nemám pocit, že bych zdržoval.
Řekl bych, že problém je právě v tankovaném benzínu. Lead je konstrukčně určitě dělán aby jezdil na velmi nekvalitní benzín.
Už podle toho kde je vyroben (Indie) a pro které trhy je určen. Motor je celkově uškrcen právě z tohoto důvodu a proto aby dlouho vydržel. Pro vysokooktanový benzín nemá kompresi (viz dále) a celkově by se musel přeštelovat předstih, karbec, atd
Nejspíše bych řekl, že si podpálil ventily, které nejsou stavěné na tak vysokou teplotu hoření.
Přikládám jedno zajímavé pojednání o palivech, které jsem si dovolil převzít z jednoho automobilového fóra. Tak snad Yper promine:
Nejhorší věc, jaké se může motorista dopustit, je dávat do motoru palivo s výrazně vyššími oktany, než jaké je doporučeno výrobcem auta.
Nárůst oktanů o 3 a dokonce pak až o 5, je zvěrstvo a jsem rád, že jeden z Vás zde uvedl (i když mu to nepřeji!), že mu odešla lambda - to je přímý důsledek vyskooktanového paliva, které ve zvýšeném množství ještě hoří ve výfukových svodech a tak přepaluje sondu a zaplavuje ji nespálenými uhlovodíky.
Výroba benzínu s vyššími oktany se ubírá dvěma směry:
1 - je použití přísad, které oktany zvednou (to se ale používá málo a je to jen na tzv. doladění podle normativního
předpisu - v řádu jednoho oktanu.
2 -jinou skladbou uhlovodíků, resp. jejich jiným procentuelním zastoupením v palivové směsi. Výsledek je, že palivo obsahuje vyšší poměr tzv. reformátu, který je tvořen aromatickými uhlovodíky, které mají mnohem vyšší energetický potenciál a ten samozřejmě se vydá při hoření.
Palivo se krom toho míchá ještě i v závislosti na ročním období, kdy v zimě může být obsaženo více izooktanů, ale obecně pro paliva s vyšším oktanovým číslem platí to o aromátech, které mají rovněž velmi vysoká oktanová čísla!
Výroba aromátů je energeticky náročný proces, protože se jedná o tzv. endotermickou reakci - teplo je při ní, při tvorbě aromtických uhlovodíků spotřebováváno - je pohlceno do jádra aromatického uhlovodíku. Spalováním se samozřejmě uvolní z molekuly jak tato energie, tak energie uhlovodíku, ze kterého byl vytvořen (to jen tak obecně pro pochopení).
Paliva s vyššími oktany jsou jednoznačně určena pro auta s vyššími kompresními poměry, protože oktanové číslo ve skutečnosti udává poměr stlačitelnosti směsi par tohoto paliva se vzduchem, kdy se vše ohřeje a nedojde k tzv. samovznícení! Čím vyšší oktanové číslo, tím vyšší teplota samovznícení, tím se palivo může více stlačit.
Běžně kompr. poměr bývá snad 1:13. Původní objem válce se 13 smrskne - tomu odpovídá palivo BA 95.
Pro palivo BA 98 či 100!, jsou kompr. poměry až snad 1:18.
- dost mne bere skutečnost, že si lidi pletou výrobce, překupníka (jako šmelináře) a nakonec prodejce.
B - více jak 2/3 veškerých paliv prodávaných v této zemi, jsou vyrobeny ve společnosti Česká rafinérská a.s.
Česká rafinérská je společnost, která se rozkládá 2/3 svého zařízení v Litvínově a 1/3 v Kralupech.
C - Prodejní síť Shell čerpacích stanic je odnoží (dceřinkou) jednoho ze světových zpracovatelů a těžařů ropy Shell,
kterážto společnost je i spoluvlastníkem České rafinérské a.s. (spolu s Agip Petroli a Conoco).
D - Čepro NIC nevyrábí a nikdy nic nevyrábělo. Je to jen překupník v oblasti prodeje paliv. Je to státní organizace a má
navíc na starosti shormažďovat a spravovat státní hmotné rezervy ropy.
E - Síť čerpacích stanic Shell nakupuje všechny druhy paliv výhradně v České rafinérské přímo, kdy při plnění PHM do
autocisteren, je jim do jimi odebíraných PHM přidáváno aditivum, které je jejich vlastní a je skladováno v jejich
malých zásobníčcích tady u nás na tzv. silničním distribučním terminále.
Jedná se o uzavřený okruh aditiv, nedostává je do PHM nikdo jiný a složení si f. Shell tají.
F - Dále je samozřejmě nesmyslné, aby s autocisternami jezdili z Moravy až k nám. Proto je palivo od nás čerpáno buď
dálkovody do skladových prostor Čepra, umístěných po celé ČR, odkud si pak již jednou zaplacené palivo odebírají a
opět si tam ze svého uzavřeného technologického okruhu aditiva přidávají. Také je od nás palivo distrubuováno ŽC.
Přídavky do paliv význam mají. Přídavky do paliv jsou účinné a to od f. Shell je dobré, nicméně je otázkou, zda kvalita versus cena, kdy výsledek je pak celková užitná hodnota, je pro spotřebitele opravdu tak výhodná?!
Pro první nebo občasné použití, což je cíl takové reklamy, zjistíte nárůst výkonu a případně i nižší spotřebu. A byla-li by i spotřeba o 1/2 litrů nižší, tak já říkám, že se to nevyplatí. Dnes se dají nakoupit stejně účinné aditiiva do paliv od jiných firem a dělají to samé, co dělá to od f. Shell - tím však nechci palivo od Shellu degradovat!
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 črc 2013, 18:32, celkově upraveno 1
Důvod: Příspěvek byl přesunut do správného tématu