Zdravím příznivce tohoto super skůtříku.
Čas od času se zde objeví dotaz,jestli jde na této Hondě nějakým způsobem zvýšit výkon nebo maximální rychlost,proto jsem se rozhodl se s vámi podělit o mé zkušenosti s tzv. úpravami na tomto skútru.
Začátek byl asi jako u každého výměna válečků za lehčí popřípadě těžší kousky,ať už o půl gramu nebo o gram.Potom přišly na řadu válečky dr. pulley které fungovaly pouze jako normální válečky při změně gramáže,ale zvýšení max rychlosti jak bylo slibované se nedostavilo.To mě však neodradilo a pokračoval jsem dál.Při zaslepení sekundárního přisávání vzduchu jsem zaznamenal pokrok.Skútřík měl najednou větší sílu,ale čím víc jsem se blížil maximální rychlosti tím víc se třepal.Na řadu tedy příšlo rozřezání výfuku uprostřed,vyklepání katalyzátoru a opětovné svaření dohromady.Po oddělání bočního krytu kapotáže,který kryje z malé části airbox,došlo k proudění vzduchu skrz gumovou hadici přímo ke vzduchovému filtru a skůtřík začal rázem jezdi 90 km/h bez předchozích vibrací.
To byla také poslední funkční úprava která se vyplatila.Jezdilo mě to ještě o něco lépe s vyrobeným výfukem svépomocí (z mírného kopce i 100 km/h)ale,to už bylo na hranici sebedestrukce
Nějakou dobu jsem takhle jezdil ,ale chtěl jsem stále víc.Po neúspěšných úpravách variátoru typu zbroušení nebo vybroušení drah válečků tak,aby se dostávali ve své dráze ještě výše a tím se zvýšila maximální rychlost,jsem hledal sportovní variátor.
Po zjištění že se na tento model sportovní variátor nevyrábí,jsem se rozhodl zakoupit jetý variátor malossi multivar z Hondy X8r.Po konzultaci ve scootlandu jsem zjistil že vnějším průměrem pasuje na původní místo originálu.Vodící čep jsem nechal upravit tak aby pasoval na klikovou hřídel a též jsem nechal převrtat zadní část variátoru která drží válečky v jejich drahách.Původní válečky byly samozřejmě k ničemu a tak jsem zkoušel a zkoušel až jsem dospěl k hmotnosti 11g.Zlepšila se odezva na plyn a do kopce jsem jel o 5 km/h rychleji jak u originálu.Maximální rychlost zůstala pořád stejná.
Svoje snažení nějakým způsobem posunout tento skútr dál jsem touto úpravou ukončil.
Bohužel musím říct,že do tzv. ladění variátoru atd. padlo dost peněz a nakonec bylo úspěšné jen to, co nestálo vůbec nic,takže za mě musím říct že zkoušet upravovat tento model Hondy je opravdu nesmysl,a je lepší schovat si peníze na benzín,nebo šetřit na větší skůtr.Jsem rád že skůtřík všechny moje úpravy vydržel a těšil se pevnému zdraví i po ujetých 20 000 km, kdy jsem ho prodal novému majiteli.
Vlastníkem jsem byl 6 let a za tu dobu mě nikde nenechal.
Doufám že jsem případným zájemcům o upravování tohoto skůtru alespoň trochu pomohl ,a přeji vám všem hodně šťastných kilometrů v sedle Hondy Lead scv 100.
Za případné chyby v textu se omlouvám předem.