Omlouvám se, ten údaj 79km/hod jsem našel někde na webu - v techničáku mám také 81km/hod
A pokud jde o styl jízdy, přes ošetřením ve Vestci jsem si s ním pobrukoval také těch cca 75km/hod, jakmile jsem ho nutil jet rychleji, hned mi začal "nadávat" jak zvukově, tak i otřesy
Teď je ale jako závodní hřebec - vyloženě si sám o tu jízdu naplno říká a, zdá se, že ho to i baví
Nicméně moc k ní příležitost nemá - jezdím s ním především po městě a tam si naopak oba pravidelně vychutnáváme 2 kopce, ze kterých ho nechávám sjet volnoběhem
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=8557 A tehdy si opravdu jeho motor jen slastně pobrblává a já neméně slastně vychutnávám (jediné, co mi na něm totiž vadí, je potřeba držet ho pod plynem i při jízdě z kopce
) svistot větru okolo přilby
11.10. edit:Tak jsem včera ocenil
další ze skvělých vlastností tohohle skútříku a nedá mi to, abych se o svou zkušenost nepodělil
Vždy, když dojíždím k červené na semaforech nebo auta v koloně, mám pocit, že i můj skútr je vybaven setrvačníkem v zadním kole, jako mé RC modely terénních motocyklů (
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=153#gyro), protože i v nulové rychlosti je málokdy nutné sundat nohu z podlahy, abych jí podepřel padající skútr - obvykle stačí jen přidat plyn a třeba i jen pomalou rychlostí pokračovat v jízdě!
Tento pomyslný setrvačník, resp. neskutečná stabilita skútru Honda SCV100 Lead, mě zachránil včera večer, když jsem na mokrém povrchu vjel sice pomaleji než obvykle, ale jak se ukázalo, přesto příliš rychle do Zlíchovského tunelu od Barrandovského mostu. Naštěstí jsem jel v levém jízdním pruhu, a tak, když dostal v levotočivé zatáčce můj Lead smyk, stačilo jen nezmatkovat, jemně ubrat plyn (na přílišné ubrání reagoval snahou se rozkmitat v podélné ose), a protože neměl ani náznakem snahu si lehnout, nechat ho odstředivou silou vynášet bokem směrem k pravému jízdnímu pruhu (ev. jemně natočit přední kolo ve směru smyku) a počkat, až se pneumatiky chytnou a on začne zase poslouchat mé pokyny, což se opravdu stalo dostatečně včas tak, abych nepřekřížil dráhu vozidlům jedoucím v pravém jízdním pruhu
Bezděky se mi vybavila odpověď fenomenálního žokeje Josefa Váni po nedělní Velké pardubické o tom, jak zvládl jeho kůň Tiumen chybu na Taxisově příkopu, která by pro jiného koně byla fatální: “To je pravda, ale vidíte, Tiumen šel dál, jako kdyby se nic nestalo” (
http://sport.idnes.cz/zokej-vana-poosme-ovladl-velkou-pardubickou-potreti-s-tiumenem-pwj-/sporty.aspx?c=A111009_164704_sporty_fil). Měl jsem ze svého skútru Honda SCV100 Lead (a především z toho, jak se dokonale vyrovnal s mou jezdeckou chybou) pocity zcela totožné!
Takže
pokud dostane váš skútr Honda SCV100 Lead v zatáčce smyk, důvěřujte mu a ponechte na něm, aby se sám s touto situací vypořádal, tj.
uberte jemně plyn (že jste ubrali příliš, poznáte z toho, že bude mít snahu se rozkmitat v podélné ose), nechte ho odstředivou silou vynášet bokem směrem ven ze zatáčky (ev. jemně natočte přední kolo ve směru smyku) a jen počkejte, až se pneumatiky chytnou a on začne opět poslouchat vaše pokyny