Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

20 dub 2010, 19:29

v příručce toho moc nenajdeš. Musel bys sehnat dílenskej manual.

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

20 dub 2010, 20:22

V tom případě upravuji svůj dotaz - netušíte někdo, kde bych sehnal dílenský manuál pro Leada 100? :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 črc 2013, 03:49, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

20 dub 2010, 21:10

Pochybuji, že se Ti podaří servisní manuál sehnat. Mě se to nepodařilo za 3 roky :(
Je to ale vážně jednoduchý stroj a běžný mechanik si s ním hravě poradí.
Několik servisních údajů:

Vůle ventilů: 0,14 +/- 0,02
volnoběh: 1800 +/- 100 U/MIN
svíčka: NGK CR6HS /0,6-0,7 MM
olej: SAE 10W-40
Převod: hypoidní olej SAE 90
servisní interval pro ventily a olej 4000km.

S tím bys měl vystačit.

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

21 dub 2010, 15:35

Díky oběma :)

Bahnakovi za rady a sollikovi za oskenování těch nejdůležitějších stránek návodu. Obojí jsem pro budoucí nové majitele tohohle skvělého skútříku, kteří budou mít podobnou potřebu jako já, publikoval na svém webu http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=5289 :)

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

21 dub 2010, 19:14

ing_kuba: Koukám, že jsi asi z Prahy. Servis neřeš a až budeš něco potřebovat udělat tak dej vědět, přijeď ke mě, uděláme si kafe pokecáme o modelech a já Ti to udělám na počkání :D .

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

22 dub 2010, 00:36

Bahnak: Díky za nabídku :) Budu jí mít na mysli a rád ji v budoucnu využiji :) Ke kávě pak nepřijdu s prázdnou, ale vezmu s sebou některý ze svých modelů motocyklů na dálkové ovládání, aby sis mohl vyzkoušet, jak se na dálku řídí :D Tady jsou povídání o těch terénních (http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=361 - ty mám raději :D) a tady pak o silničních (http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=348 - s těmi se zúčastňuji závodů :) ).

Všem návštěvníků nejenom tohoto diskuzního vlákna, u kterých předpokládám lásku k jedné stopě podobnou té mé :), pak doporučuji udělat si v neděli 2.5. motovýlet do Pardubic na minibikeovou dráhu, kde se uskuteční letošní první závod již 3. ročníku závodů RC modelů motocyklů v měřítku 1/5 RC MOTO GP, který souběžně doplní závod RC modelů automobilů v měřítku 1/5, poháněných benzinovým spalovacím motorem FC ECO Cup :) Pozvánku najdete na mém webu http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=5343.

Nebude to sice takový mazec jako ve finálových jízdách loňského mistrovství světa (tady http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=2757 a tady http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=2764 jsou mé videozáznamy těchto jízd), ale rozhodně se bude nač dívat :)

Koho by pak tato má pozvánka zaujala natolik, že by si to chtěl vyzkoušet aktivně, tady najde přehled všech reálných finančních nákladů spojených s účastí na závodech RC modelů motocyklů http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=5318

Tak dnes jsem poprvé použil Hondičku k tomu, proč jsem si jí kupoval a jsem z ní nadšený! Téměř dokonale plní to, proč jsem si ji pořizoval:

- je dostatečně drobná a zároveň mrštná, aby se protáhla mezi dvěma proudy aut stojícími před křižovatkou
- její akcelerace (navzdory mé metrákové hmotnosti! :D) do rychlosti 50km/hod je taková, že všem na zelenou ujede, přičemž variátor funguje naprosto dokonale, takže není třeba myslet na nic jiného, než co nejrychleji otočit rukojetí plynu :)
- z 50km/hod zrychlí na 70-80 km/hod natolik dostatečně rychle, že bez problému drží krok s automobilem před sebou, a tudíž na magistrále nikoho nezdržuje a především neprovokuje auta za sebou k tomu, aby se jí snažily nebezpečně předjíždět
- mé obavy z toho, že mi bude vadit intenzivní brzdění motorem, jakmile uberu plyn, a nemožnost při jízdě z kopce odřadit na neutrál, se nepotvrdily. Naopak! Rychlost jízdy lze naprosto dokonale a velice jemně regulovat jen mírou natočení rukojeti plynu, takže jsem brzdy nemusel téměř používat. Nakonec to je právě tato vlastnost, která mě nejvíce uchvátila a která mi dopřávala maximum radosti z jízdy a možnosti si s hondičkou (resp. s její rukojetí plynu) pohrávat :)
- se svými téměř 2 metry výšky nemám ani náznak pocitu, že je mi hondička "malá"! :)

- vlastnost, kterou by mít nemusela, ale která mi nevadí, je její "potřeba" mě vyhazovat ze sedla při přejezdu větších terénních nerovností :D
- nechybí mi boční stojánek - nášlapný výstupek na jejím standardním stojánku nabízí zajímavé přepákování, takže je jen otázka času, kdy získám potřebný grif a hondička se postaví na stojánek jakoby sama :)
- líbil by se mi v mé hondičce motor z leada 110, jehož karoserie se mi ale nelíbí :D Do prudšího kopce nebo v protivětru má s mou rozložitou postavou ten stávající motor problém přehoupnout se přes 65km/hod. Strahovským tunelem si to ale do kopce hondička i se mnou šinula poctivých 73km/hod :D

- jediný nedostatek, který budu co nejrychleji nějak řešit (protože s integrální přilbou na hlavě jen otáčením hlavou je téměř nemožné vidět, co se za mnou děje), je její neschopnost zobrazit mi ve zpětných zrcátkách něco jiného než buď moje paže nebo domy lemující ulici - jsem prostě širší, než je rozteč zrcátek :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 črc 2013, 03:51, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

22 dub 2010, 23:30

se stojánkem dávám za pravdu a naprosto souhlasím, medaily konstruktérům, kteří mysleli hlavou při tvorbě stojanu.

stačí jen prsty přidržet a je na stojanu ;-)

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 08:03

ing_kuba : U zrcátek mi to taky vadilo,tak jsem je vyšrouboval (pravé má levý závit) a ve svěráku jsem je trochu víc ohnul a naprostá paráda.

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 08:24

Díky za info :) Ten levý závit má svou logiku (aby aerodynamický odpor zrcátko nepovoloval), ale pochybuji, že by mě to napadlo :D takže bych to zrcátko nakonec nejspíš vzteky ulomil :D :D :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 črc 2013, 03:51, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 09:18

No až to budeš ohýbat tak si taky užiješ,já to klepal kladívkem,ale kolega do toho bušil tak vehementně že si ho zlomil,tak si koupil širší náhradní v :
PRODEJNA
Yacomi
Za mlýnem 11
Praha 4, Braník
147 00
Česká republika

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 11:00

ing_kuba: Tak to je fajn, že Lead splnil tvá očekávání. Myslím, že kdo nehoní parádu nebo neshání polykače kilometrů ale potřebuje dělníka do města neudělá s Leadem chybu.

Ty zrcátka jsou tam spíš na ozdobu. Já jsem štíhlý a i tak v nich vidím spíš ruce než obraz za sebou ........ Ale jak psal Kokeš, není problém koupit jiné tyčky, nebo si je udělat nové, naohýbat jak je potřeba a jako povrchovou úpravu zatavit do smršťovací bužírky na kabely ..........(jen to závitové oko s levým závitem nemá každý v ponku :( )

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 12:38

dnesni telefonat do Hondy mne presvedicl o hledani alternativni servisni cesty (2000 Kc za serizeni ventilu a beznou kontrolu)...

nevite, kde bych se na to v okoli Brna mohl u nekoho kouknout, a pak uz si to naveky delat sam?

hezkej vikend

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 14:33

Kolik máš najeto? Podle serviních intervalů by se měly ventily štelovat na prvních 1000 km a pak dál na 4, 8, 12 000 km. Mě na 1000 nic neštělovali s tím, že se ještě nesetkali s Leadem, který by to potřeboval. Na 4000 už to seřídili a další kontrola bude prý stačit až na 12 000 km...

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

23 dub 2010, 22:36

Hosi vy nadelate se zrcatkama.Ja na Leadu tak pelasim ze me vubec nezajima co je za mnou.Soustredim se statecne jen na to co je predemnou.Takze me vubec nevadi ze vidim v zrcatku jaky mam pekny rukavy. :D A sedadlo?Dve hodiny jsem na tom nikdy v kuse nesedel ale bohate stacila hodina a pneu ubyva pred ocima.Jinac nedam na neho dopustit. Ventily nechavam stelovat kazdych 4000km.Nenecham ho sidit milacka at se mu lepsi pelasi. :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 črc 2013, 03:52, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Honda SCV100 Lead - Pokec o tomhle priblizovadle.

24 dub 2010, 00:43

Kokeš: díky za tip s prodejnou Yacomi :) Koukal jsem do jejich e-shopu a zjistil, že tam mají bohatý výběr zrcátek a ceny jsou přijatelné (cca 350Kč za kus), takže nic nebudu ohýbat :D

A ještě si neodpustím dvě reminiscence z dnešní projížďky jen tak pro radost - jednak jsem se stavoval pro benzin a jako bych se vrátil o 40 let zpátky, kdy jsem se svým "pinckem" (Jawa 05 - Pionýr http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-05-pionyr-informace-vyvoj-prototypy-export.html) jezdil s připravenou desetikorunou v kapse (benzín stál litr 2,40 Kčs a s olejem pak 2,50) čepoval do jeho pět a půl litrové nádrže pod sedačkou 4 litry speciálu :) I dneska jsem stejným pohybem jako tenkrát zvednul sedačku, abych pod ní nalil cca 4 litry benzínu a zaplatil za ně pro mě doposud poněkud nezvyklých (v podstatě je to desetina ceny toho, co platím, když zajedu k benzince se svou "plechovkou"! :D) pouhých 140 Kč! :) :) :)

A ta druhá pak souvisí s téměř neuvěřitelnou stabilitou hondičky, která se chová podobně jako mé modely terénních motocyklů na dálkové ovládání (ty ale mají v zadním kole stabilizující setrvačník! http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=4117), tj. neupadne nejenom při extra plouživé rychlosti jízdy, ale dokonce, což jsem si dnes několikrát fascinovaně vyzkoušel, zůstane ve vzpřímené poloze i při krátkém zastavení! :) Přičemž stačí v okamžiku, kdy začne padat, jenom otočit rukojetí plynu a síla motoru ve spolupráci s variátorem ji okamžitě, od prvního okamžiku rozjezdu, opět stabilizuje! :) :) :)
Odeslat odpověď