Bahnak: Díky za nabídku
Budu jí mít na mysli a rád ji v budoucnu využiji
Ke kávě pak nepřijdu s prázdnou, ale vezmu s sebou některý ze svých modelů motocyklů na dálkové ovládání, aby sis mohl vyzkoušet, jak se na dálku řídí
Tady jsou povídání o těch terénních (
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=361 - ty mám raději
) a tady pak o silničních (
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=348 - s těmi se zúčastňuji závodů
).
Všem návštěvníků nejenom tohoto diskuzního vlákna, u kterých předpokládám lásku k jedné stopě podobnou té mé
, pak doporučuji
udělat si v neděli 2.5. motovýlet do Pardubic na minibikeovou dráhu, kde se uskuteční letošní první závod již 3. ročníku závodů RC modelů motocyklů v měřítku 1/5
RC MOTO GP, který souběžně doplní závod RC modelů automobilů v měřítku 1/5, poháněných benzinovým spalovacím motorem
FC ECO Cup Pozvánku najdete na mém webu
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=5343.
Nebude to sice takový mazec jako ve finálových jízdách loňského mistrovství světa (tady
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=2757 a tady
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=2764 jsou mé videozáznamy těchto jízd), ale rozhodně se bude nač dívat
Koho by pak tato má pozvánka zaujala natolik, že by si to chtěl vyzkoušet aktivně, tady najde přehled všech reálných finančních nákladů spojených s účastí na závodech RC modelů motocyklů
http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=5318Tak dnes jsem poprvé použil Hondičku k tomu, proč jsem si jí kupoval a jsem z ní nadšený! Téměř dokonale plní to, proč jsem si ji pořizoval:
- je dostatečně drobná a zároveň mrštná, aby se protáhla mezi dvěma proudy aut stojícími před křižovatkou
- její akcelerace (navzdory mé metrákové hmotnosti!
) do rychlosti 50km/hod je taková, že všem na zelenou ujede, přičemž variátor funguje naprosto dokonale, takže není třeba myslet na nic jiného, než co nejrychleji otočit rukojetí plynu
- z 50km/hod zrychlí na 70-80 km/hod natolik dostatečně rychle, že bez problému drží krok s automobilem před sebou, a tudíž na magistrále nikoho nezdržuje a především neprovokuje auta za sebou k tomu, aby se jí snažily nebezpečně předjíždět
- mé obavy z toho, že mi bude vadit intenzivní brzdění motorem, jakmile uberu plyn, a nemožnost při jízdě z kopce odřadit na neutrál, se nepotvrdily. Naopak! Rychlost jízdy lze naprosto dokonale a velice jemně regulovat jen mírou natočení rukojeti plynu, takže jsem brzdy nemusel téměř používat. Nakonec to je právě tato vlastnost, která mě nejvíce uchvátila a která mi dopřávala maximum radosti z jízdy a možnosti si s hondičkou (resp. s její rukojetí plynu) pohrávat
- se svými téměř 2 metry výšky nemám ani náznak pocitu, že je mi hondička "malá"!
- vlastnost, kterou by mít nemusela, ale která mi nevadí, je její "potřeba" mě vyhazovat ze sedla při přejezdu větších terénních nerovností
- nechybí mi boční stojánek - nášlapný výstupek na jejím standardním stojánku nabízí zajímavé přepákování, takže je jen otázka času, kdy získám potřebný grif a hondička se postaví na stojánek jakoby sama
- líbil by se mi v mé hondičce motor z leada 110, jehož karoserie se mi ale nelíbí
Do prudšího kopce nebo v protivětru má s mou rozložitou postavou ten stávající motor problém přehoupnout se přes 65km/hod. Strahovským tunelem si to ale do kopce hondička i se mnou šinula poctivých 73km/hod
- jediný nedostatek, který budu co nejrychleji nějak řešit (protože s integrální přilbou na hlavě jen otáčením hlavou je téměř nemožné vidět, co se za mnou děje), je její neschopnost zobrazit mi ve zpětných zrcátkách něco jiného než buď moje paže nebo domy lemující ulici - jsem prostě širší, než je rozteč zrcátek