Diskuze o skútrech většího objemu.
03 zář 2010, 06:31
zaslechl jsem že mají nevyužitý scoot honda PS na prodejně ascot mb s najetými 20km za 60tkč, rok výroby 2010. V pondělí tam mám cestu, tak jsem zvědav jestli už tam je. Prý černá sport. Zajímavá nabídka
03 zář 2010, 09:03
Ekim. 6V instalace jsom mimořádně choulostivé na přechodový odpor. Zkus očistit a znovu pečlivě dotáhnout veškeré spoje včetně kontaktů baterie.
03 zář 2010, 10:57
bahnak: pises 6v instalaci,chapu to dobre,ze psko ma 6ti voltovou baterii ?
03 zář 2010, 11:50
12V instalai, tam bych řekl že 6ti voltové byly u starších @, dylan už myslím měl také 12V
03 zář 2010, 12:58
Ekim. Chápeš to špatně PS má 12V
03 zář 2010, 19:53
No já že mám celou dobu pocit že jde do kopru baterka,tak jsem to dneska ráno okoukl a je tam typ YTX7L-BS a ať hledám jak hledám všude se prodávaj jen 12ti voltový,tak už jsem myslel že tam je celou dobu špatná baterka
teť nak nechápu kde jsem vzal že má ta moje zrovna 6voltů,asi hlava špatná.
Každopádně,moje otázka směřovala na majitele skůtrů kterejm už umřela baterie,jak tedy probíhalo to definitivní ende,jestli to bylo pozvolné nebo najednou kaput.
bahnak:elektroinstalace a kontakty kolem baterie je v pohodě nevypadá to žeby to bylo tím.
04 zář 2010, 11:45
Vrátím se ke kufru. Protože mám zas "novou" Sh 150 a originál kufr mi rachotil, napadla mě myšlenka. Vím, že se to nestává často, tak mě to překvapilo
. Měl jsem zbytek takového toho gumového dutého těsnění z Bauhausu, co je samolepící a dává se mezi dveře a futra. Takže jsem to nalepil na tu kovovou plochu, na to s mírným úsilím nacvakl kufr a ... paráda. Práce na minutu a výsledek se dostavil.
Co se týče baterky, tak u Silwera mě umírala hodně rychle. Prostě jsem nenastartoval, tak jsem nabil, nastartoval 3x a pak už nic, nabil, nastartoval 2x - no a šla
05 zář 2010, 14:17
10500km: po ošklivém počasí se nemůžu dočkat až vezmu hadr a udělám pořádnou podzimní očistu, při té příležitosti vyčistím filtry a udělám takovou předzimní údržbu, jinak jsem naprosto spokojený, maximálka, cestování ve dvou, vše paráda, spotřeba při poctivém psaní tankování průměrně 2,83l/100km. Za těch deset tisíc jsem dvakrát trochu přitáhl zadní bubnovou brzdu, nevím jestli je to opotřebením nebo to že si sedla, protože jsem to dělal asi ve 2tisících a v pěti, od té doby jsem na ní nesáhl. zážitků bylo od března víc než hodně. po 500km jsem vyměnil žárovky za diadem do blinkrů a v hlavním světle za osram bílou. Drnčící kufr v deseti tisících preventivně vyměněn, i když podle mě by stačilo jak píše g.man podlepit a byl by klid. servis nabídl tak neodmítám.
olej měněn pravidelně a ostatní údržba podle servisky, někdy i o něco dřív. Viděl jsem i válečky ve variátoru, kde je vidět opotřebení, podle servisu normální a výměnou se trápit dalších deset tkm trápit nemusím, pak se na to prý koukneme a podle toho se uvidí. Destičky vpředu nevypadají ještě dlouho na výměnu, jsem zvědal kolik vydrží.
Motorově od zajetí žádná změna, svíčku jsem vyměnil při 9000km za tu co tam patří, jednou jsem čistil to odkapávání z airboxu, vzduch.filtr, filtr variátoru, a jednou dolil po zajetí drtek vody do chlazení.
Z další údržby snad jen občas mazání hlavního stojanu, protože po čase začně vrzat, mažu WDčkem, zatím jsem nesáhnul na vazelínu, určitě by tam vydržela déle.
Zadní pneu je vidě opotřebení, podle servisu dalších deset vydrží, nevěřím tomu, uvidíme....
Na výfuku je vidět, že je vypálený oproti novému, jednou by se mi líbil celý stříbrné nerez, spíš asi design, nevím jak dlouho, až praskne pak pořídím už nerez.
V zimě asi vyměním jednu sponku na hadici u vodní pumpy za nerez, je na ní vidět drobný lišej, a protože jsem detailista, až bude všude hromada sněhu, vyměním.
Většina mých cest byla výletování, jinak město, počasí nepočasí, letos hodně v dešti, nemyslím že by to mělo na skútr nějaký špatný vliv až na ten bordel všude a jednu tu sponku.
Zadní tlumiče jsem nastavil na tvdší, podle mě je to pevnější a na mé testovací cestě má skútr lepší ovladatelnost.
Tím bych to viděl za téměr zazimované, protože v té naší kotlině to do prvního sněhu dlouho trvat nebude. Denní dojíždění do práce bude pokračovat, ale na dlouhé výletování to letos už nevidím.
kontrolní dotaz. copak znamená kontrola sekundárního rozvodu vzduchu. pravidelná prohlídka na 12000km, koukám do návodu, víc se o tom nepíše. airbox, v něm vzduch. filtr ani filtr variátoru a prostor variátoru to není, o tom se píše jinde, nějak mě nenapadá o jakém vzduchu mluví
23 zář 2010, 15:59
Jestli nemyslí přívod vzduchu k chladiči, jestli není zanesený listím, mouchama a tak. Nevím ale jak je to na PS řešeno.
24 zář 2010, 10:08
Primární přívod vzduchu je tzv. z venčí/ sekundární- vnitřní rozvod vzduchu. Takže kontrola sekundárního rozvodu vzduchu by měla spočívat v tom, že se podíváš jestli vzduchovému proudění z airboxu nic nebrání a není tam nějakej binec. Tak bych to asi viděl.
24 zář 2010, 18:11
Tak jsem na to asi přišel, nebo spíš jsem se trochu inspiroval v anglické servisní příručce, kde jsem se lámavou angličtinou dočetl, nebo spíš domyslel, že samotný airbox je rozdělen vlastně do dvou polovin. první z venčí se vzduchovým filtrem a pak druhá půlka s vyustěním hadičkou od motoru kude se k airboxu dere i ten olej od předtlaku a vše by mělo mít směr k snížení hluku od motoru a naladění proudění nasávaného vzduchu. Nevím jak to popsat, prostě jsem to rozebral komlet a po půl hodině jsem zjistil, že je tam jen prach na otření jednou hadrem, takže celkem zbytečná práce, ale je fakt, že airbox má dalo by se říct dvě půlky
při mém domácím servisu, prvním
jsem rozebral skoro vše nutné a první otázka, na válečcích začínají být vidět plošky. nedokážu posoudit jestli je to hodně nebo málo, okem těžko rozeznat okamžitě. prstem snáz. předpokládám, že když má váleček plošku už se neotáčí tak snadno a zůstane v té své kleci "zaseknutý" právě tou ploškou, která se bude zvětšovat o to rychleji právě v tom místě plošky, a proto se ptám, kolik najezdíte na podobných strojích do výměny válečků? zatím jsem nekoukl na ceny. Možná vyměnit? A navíc přijde mi že některé nají plošku větší a jiné ne. Po měření to jsou ale rozdíly v desítkách
Druhá volovina. Do převodů olej předepsaný o dvou hustotách. raději použít řidší nebo hustější, já prd co tam bylo, když už ty dvě deci budu měnit, chtěl bych tam dát ten vhodnější, když mám na výběr. Předpokládám že nalívací díra pod šroubem je i kontrolním otvorem.
A poslední věc, seřízení ventilů, po rozebrání nemělo by smysl vyměnit i preventivně těsnění víka?
24 zář 2010, 18:47
tak koukám na návodu a na 12tkm je předepsané to a to, ventily jsem 8tkm nedělal a zbytek filtry a olej stejně musím, tak myslím, že nedělám nic extra navíc
25 zář 2010, 08:14
Tesnenie na vicku je masivne gumove, takze netreba menit pokial sa nejak nezdeformuje.
27 zář 2010, 08:15
tak válečky jsem vrátil původní ale přecejen bych se zeptal jak dlouho vám vydží? kolik na ně najedete. Mohl bych ještě poprosit netušíte typ patice pro přední park žárovku?