Diskuze o skútrech většího objemu.
24 bře 2010, 00:52
Tak jsem dneska (za stejných podmínek a na stejném úseku) zkusil skůtr bez plexi a bez deky. Prostě tak jak ho u Hondy přivedli na svět. Výsledek?
Ač mě to samotného překvapilo je to naprosto stejný.Nezaznamenal jsem sebemenší rozdíl v jízdních vlastnostech ani v rychlosti. Jen na mě fučel strašnej vichr a zábly mě stehna
Závěr: Klidně si tam to obrovský plexi dejte.Nebrzdí to
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 bře 2010, 11:06
tak včera můj velký den, vyrazil jsem v poledne a do večera najeto 300km. jako seznámení se skútrem paráda. Zkoušel jsem kdeco. lákalo mě trochu to rozjed, ale držel jsem se a snažil střídat jízdu a netrápit motor 30km v kuse.
Z akcelerace jsem moooc překvapen, radost jezdit, i když asi do doby než přijde upgrade
Jel jsem na hlavních, pohodlných silnicích i na spoustě okreskách a spokojenost, když už jsem si trošku zvykl a zkusil trošku ostřeji zatáčku necítil jsem žádné vlnění. po 300km, téměr v kuse, pár minutových zastávek necítil jsem problém, snad bych ocenil více poloh na nohy, i když pro překvapení mě i mnohých ne dopředu, ale dozadu
Jinak přemýšlím nad vyzkoušení polohy 2 pro tvrdší odpružení zadku a zkusím s tím najed pár kilometrů. Na dost místech mi odpružení přišlo dost měké.
Když jsem se vracel domů už jsem začal vnímat přední světlo, poblikávající dobravní značky, bohužel nebyla ještě taková tma abych mohl říct jestli nebude chtít trochu sklopit.
Uložný prostor pod sedačkou jsem nominoval na kufr, když jsem se chystal na cestu, dal jsem do něj kdejaké drobnosti a helma už se nevešla.
Těžiště je určitě výš než u nového leada, ale myslím že je to na úkor pohodlý, kdy na PSku sedím se svými 185cm pohodlněji a na delší cety to bude znat..
Co bych se ale rád zeptal PSkářů a ostatních. Jakou máte prodlevu na plnu. Když jsem rukojetí na nule, pomalu přidávám tak mi to přijde jako že je tam kus mrtvého místa než přijde zatažení za motor. možná to má nějaký efekt ale nepřišel jsem na toa abych ukázal něco z cesty, tak zatím žádné foto ale kousek mapy kudy jsem coural
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 bře 2010, 13:41
No, to jsi se tedy docela projel
, ta vůle u plynu je normál, já jí mám taky, je to kvůli volnoběhu, aby ti skůtr neujel, když nastartuješ a nejsi na hl. stojanu.
24 bře 2010, 19:24
tak jsem absolvoval první (a stoprocentně poslední) garančku u prodejce. Práce je na první garanci naštěstí bezplatná ale 1l oleje a nějaký "čistič..." celkem jsem platil 515Kč. Olej prý 10-50 Castrol syntetika. Výrobce udává olej 10-30 ale ta plná syntetika by tomu snad ublížit neměla
. Dát ale za nalejvanej sudovej olej 454Kč když se běžně dá koupit za 230 lahvový originál mě připadá poněkud "neekonomické". Chápu, že režie servisu něco stojí ale takovýto rabat ? No nic právě přišli o zákazníka. Stejně mám dobrý pocit jen když si dělám servis sám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 bře 2010, 19:36
uf, další 100km výlet, počasí paráda. dnes jsem jel jen v džínách a bundě. nad dekou jsem v zimě uvažoval, nicméně včera jsem na sebe natáhl ještě nepromokavé kalhoty a ejhle oni hodně pomůžou i proti větru, oproti dnešku kdy jsem trochu cítil stehna. takže deku zatím kupovat nebudu.
projel jsem se kolem mnichova hradiště, turnova, českého dubu. mezi českým dubem a mnichovým hradištěm je moc pěkná silnice takový 15-20km. chtěl jsem to protáhnout do boleslavi, ale vyjel jsem asi dost pozdě. Jinak po cestě zpátky ručička palivoměru skoro na nule, posledních 20km jsem jel se s obavami, k benzínce jsem dorazil s ručičkou v červeným poli a do 8litrové nádrže se vešlo necelých 6litrů. Popřemýšlím nad rezervní PETkou abych vyzkouošel jak vypadá palivoměr když jsem na suchu. Na nádrž tedy 213km. Průměr opět 2,7litrů/100km
Pocity z jízdy čím dál lepší, chvilkama na dlouhých rovinkách 80km/hod. snažím se to nehonit a stále střídám s přidáváním tak snad to bude zajeté optimálně.
Podvozek jsem nastavil před jízdou o stupeň tvrdší a pocitově žádné plavání nahoru/dolů, Jěště to chvilku nechám. Jinak zvykám si čím dál víc, dost se ale bojím v zatáčkách toho písečku a protože zatím jezdím kde to moc neznám moje zatáčky jsou zatím opatrnější.
Když už byl všude ten písek, zahříval jsem CBS brždění. Nepodařilo se mi dostat při brždění přední kolo do smyku nebo alespoň uklouznutí, když jsem brzdil zadní brzdou. Zkoušel jsem i pomalu v zatáčkách jen se zadní brzdou a nohama připraveno na nejhorší abych to udržel snad nad zemí. Předek neklouže. Víc se obouvám jinak posazeného těžiště oproti velké motorce, kde je mnohem výš a do zatáček je to pro mě o dost jiné. Zvykám si
Přední kotouč parádní, hraje mi stačí dva prsty. Na zadek s bubnem musím použít víc síly, po všech těch hrátkách s bržděním škoda, že vzdadu není taky kotouč, prostě se chová jako buden, brzdí dobře ale musí se víc zatlačit. Pak už mi bylo líto zadní gumy tak jsem toho nechal. Zatím k brzdám podle mě skútr při brždění hodně stabilní, oproti leadu, kde jsou oba bubny, na psku mnohem přesnější brždění a rychlejší reakce.
Když jsem skútr dal do garáže, jsem zvědav kdo to kolem motoru a zadního kola bude čistit. vyhraním si na to asi pátek, má pršet tak budu pucovat.
zkusil jsem dnes jed paralelně s cyklo tachometrem, kdy jsem řešil opravdu milimetry při nastavování, ne průměr kola ale obvod rovnou měřený na zami na jednu otáčku a do 80km/hod. tachometr skútru přeměřuje max o 2km/hod. právě při 83km/hod. podle tacha skútru. víc jsem zatím nejel. Překvapilo mě ale, že GPSka má podstatně horší aktualizaci a setrvačnost strašně ovlivňuje měření. Kilometry na počítadle jsem neporovnával, nerozchodil jsem aplikaci s GPSkou a data posílané po 10sec. se použít nedají. aktuální rychlost samozřejmě jede online.
Na tu plynovou rukojeť s mrtvým začátkem si zvykám, pořád mi to přijde zbytečné, ale je fakt že tam něco musí být, když to nemá neutrál.
dnes myslím stačí a rozepsal jsem se víc než dost
24 bře 2010, 20:37
Ta vůle u plynu je normální. Taky mi plyn zabírá až po několika milimetrech. Dojezd U SH 125 (7,5l nádrž) je víc jak 250km. Já pro jistotu tankuju při 240-250km a nikdy to nebylo víc jak 6,5l benzinu.
Co se týče servisu, tak bych si ho taky nejraději prováděl sám. Výměnu oleje bych snad zvládl, ale nevím jak je to se štelováním vůle ventilů. Dá se to zvládnout doma v garáži? Na co to má vůbec vliv?
24 bře 2010, 21:12
Drobná vůle na plynu potvrzuji také u sebe. Ukazatel rychlosti mi " lže " více, podle několika radarů bych si troufal tvrdit, že při 90-ti tachometrových je reál 83 a při 100 tak těsně nad 90.
Je fakt, že zatím pořád jezdíme s plexi, kterému jsem to přičítal, ale Bahňákovo měření tvrdí že ne tak to budu muset zkusit sundat.
Spotřeba se teplotách pod 5-ti stupni klidně dostala na 3,2. Jinak 2,7-2,85. Čili zatím po první zimě dlouhodobý průměr 2,92. Píšu si poctivě všechna tankování. Je to za 6000 km.
Taky mně bolely záda, zkusil jsem to vyřešit tak, že sedím na té malé opěrce , která je vyšší a zlepšilo se to.
Zajímalo by mně kde jsi Bahňáku byl. Mně v MCH ve Strašnicích taky doporučili 10W-50 a chtěli za něj 450,--. A odmašťovač si též naúčtovali. Olej si taky umím udělat sám, ale ty ventily jsem nikdy nedělal takže jsem raději zajel do servisu.
24 bře 2010, 21:14
Honza.K
Ventily zvládneš hravě ale rozhodně to napoprvé svěř někomu kdo to umí a nech si to podrobně vysvětlit.
Mohu Ti samozřejmě přesně popsat postup ale po zkušenostech co všechno dokáží lidi z mýho výkladu blbě pochopit tak doporučuji variantu se šikovným kamarádem
zbyňák
Nechci tady zmiňovat servis. Práci udělali dobře a bez připomínek.Možná na to měl trochu vliv můj novinářský průkaz na který jsem se protlačil až na dílnu ale práci mechanika nemám co vytknout. (A že jsem dost rejpal
)
Co se týče ventlilů, tak protože jsi z Prahy není problém se domluvit a ventily udělat. Zároveň se koukneš jak se to dělá a napříště můžeš řádit sám. Největší opruz jsou ty plasty
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 bře 2010, 21:34
Bahnak: Pěkný fotky
Nevíte někdo jak se dostat k servisnímu manuálu k PS/SH? Předpokládám, že tam by to mělo být vše vysvětleno. Zkoušel jsem pátrat na googlu, ale bohužel bezúspěšně...
24 bře 2010, 21:44
Bahňák: Děkuji za nabídku. Rád využiju. Plasty si sundám sám a odbornou práci odkoukám.
Já byl se servisem spokojen, spiš jsem to psal kvůli tomu, zda-li prostě ten olej dávají stejný všude na základě doporučení Hondy a nebo jsme byli ve stejném místě.
24 bře 2010, 22:15
zbyňák
tou plnou syntetikou určitě nic nezkazíš. jen se mi prostě příčí platil za sudový olej téměř dvakrát větší cenu než stojí originál flaška.
25 bře 2010, 08:18
S těma prohlídkama je to prostě daň za to, že ti uznají záruku. Vykašlat se behem záruční doby na pravidelné servisky se může taky nakonec pěkně prodražit, když ti pak neuznají záruku. Jinak jsem byl minulý týden na první placené servisce, výměna oleje (Castrol sudový GPS 4T 10W-40), prohlídka dle tabulky, konečná cena 973,-Kč.
Co naděláme...
25 bře 2010, 08:46
Mám dojem že tohle vydírání prodejce ohledně servisních prohlídek není tak jednoznačné. Zajímalo by mě jak je to skutečně ošetřeno v zákoně. Proč bych si nemohl dělat servisku sám, když mám potřebnou kvalifikaci?
25 bře 2010, 09:37
je to jako u aut, taky ze sudů a na výběr ti nedají, nalejí syntetiku 4litry, dolejí ostřikovače, což jsi třeba vůbec nechtěl a pak to jsou pálky. někdy mě přijde, že dopředu nadiktovat co chceš a oni vymění jen to, pak je otázka proč využívat služeb odbozníků, přecejen je to k tomu aby mi udělali co je potřeba a ne to co chci. zase na druhoou stranu oproti autu už to množství oleje je pakatel, taky plánuji do budoucna že si olej koupím sám a budu si měnit doma
25 bře 2010, 10:00
Bahňák: děkuji.
Já budu rád jezdit do servisu, kde budu vědět, že mi udělají prohlídku tak jak mají. Co už má život za sebou vymění, kde je něco načnutého tak mi řeknou abych s tím počítal a za toto zaplatím. Nebudu řešit kam se starým filtrem, vyjetým olejem apod. Jenže všude pracují lidi a někdo je poctivec a někdo prase vždyť to každý znáte.
Co se týče platnosti záruky tak dle informací co jsem zatím posbíral tak záruční servis a tím i garančkay musí dělat pracoviště, které má autorizaci od výrobce.
Jinak co se týče oleje tak jsem to zrovna včera řešil s p.Lisým z Repsolu. Výrobce předepíše olej z nějakým API (doufám, že si tu zkratku pamatuji správně) a je nutno tam dávat ten správný olej. Takže důležité je to 10W-50 a k tomu to API. Pokud to oboje není dle předpisu tak už to není úplně 100%. Čili je nutno ještě když Ti někdo nabídne olej za nějakou cenu srovnat zda-li má obě hodnoty takové které stanovil výrobce motoru.