Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda PS125i

03 bře 2010, 19:51

2 Tom - gratuluju, vypada moc hezky :D hlavne nebourat, byla by to skoda

Re: Honda PS125i

03 bře 2010, 21:02

díky za gratulace. Dnes aby toho nebylo málo řeším další prkotinu, Mám řetěz a nevím kam s ním :)

Má ocelová oka, je poměrně silný, ale myslím že bych dopadl stejně mít jakékoliv lano.

Na přední kolo jen za ráfek to podle mě strácí smysl, pokud ho provléknu ještě přes přední vidlici nebyslím že to je lepší, zde bych viděl jako možnost zámek na kotouč.

Na zadní kolo a provléknutí kolem zadního tlumiče tak aby byl samotný zámek položený na vzduchovém filtru je řetěz tak akorát. Instalace zámku oprus nehledě na to že trochu kroutím( pokládám ) řetěz přes zadní plastový blatníček, ale to asi zase tolik nevadí. To vše pouze na straně kde není výfuk. Tam by to asi nemělo smysl ať kvůli manipulaci tak zajistit aby se textilní omot nedotýkal výfuku.

poslední možností je provléci řetěz pouze za ráfek, tady je i reálné přikotvit ke značce nebo něčemu pevnému, ale i když by nebylo nic kolem pak to řešit jen provléknutím.

Nevím co je ideální, nechci u toho klečet a šmodrchat to bůhvíjak dlouho, asi by mě to otrávilo natolik že to nebudu používat. Při hledání nejmenšího odporu bych volil poslední variantu jen s provléknutím řetězu kolem ráfku. Stejně když by se kolo otáčelo, dojede o max třetinu a řetěz to dál nepustí přes tlumiče, variátor a kde co já vím, prostě zadním kolem otočím jen o kousek. Nevýhoda je v tom, že zámek leží na zemi, má pevný podklad pro případné přeseknutí nebo co já vím jaké překování což v zamotaném stavu kolem tlumiče nehrozí, tam je skoro vše ve vzduchu.

A teď co s tím, Je to volovina, kterou jsem chtěl mít za půl minutky vyřešenou. Každopádně s manipulací v ne ideálním počasí budu jako prase tak jako tak.

Skoro až uvažuji nad dokoupením zámku na kotouč. Jak to děláte vy? Místa kde bych zámek používal jsou město na nějakou tu chvilku kdy budu mimo skútr, před barákem, když skočím k někomu na návštěvu apod. Přes noc bude skútr vždy v garáži asi jen se zamčeným řízením ale na to je čas jak budu chránit v garáži... Fotky pokusů můžu udělat zítra

Re: Honda PS125i

03 bře 2010, 21:52

já jsem to většinou řešil provlíknutím skrz zadní kolo a stojánek...+ zámek na kotouč

Re: Honda PS125i

10 bře 2010, 07:39

co ostatní a zámek?

Re: Honda PS125i

10 bře 2010, 10:58

Já opoužívám tenhle řetěz kterej má být "mimořádně odolný" a má zámek s alermem. Snažím se to vždycky zamknout k něčemu pevnýmu a pokud možno tak aby to viselo ve vzduchu.

Pak jsem ještě náhodou narazil na něco podobnýho bez alarmu, koupil 2Ks, ty se mi válí ve skříni a nevím k čemu je použít :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Honda PS125i

19 bře 2010, 21:24

Zase pár postřehů z praxe na PS 125i.
Tak jsem po pár dnech vyrazil na PS a protože jsem se potřeboval dostat na chatu tak dneska přibylo asi 250 km.
tak další pomluvy :-)
Plexi: je dost do modra a vynikne to hlavně když není úplně čisté. Vidět přes něj ale je a svoji funkci plní na výbornou.Takže mu ten modrej nádech odpustím.
Brzdy: Škoda slov. Přiletím do vinglu a brzdím pochopitelně oběma páčkama. Těsně před zatáčkou pouštím přední tak jako na všech ostatních motorkách aby se odlehčila vidlice a srovnala se před sklopením a přitom ještě dobržďuji zadní. Výsledek? Páčka přední brzdy rachtá úplně volná v závěsu, přední brzda vesele brzdí bez náznaku odbrždění a já z toho na poslední chvíli visím jak Apač z koně aby to zahlo.Děs !!!
Spotřeba skůtru se ustálila na hodnotě 3.2l. Nic moc
Maximální rychlost:
váha oblečeného jezdce 95kg. Měřeno na bývalém zkušebním úseku UVMV. teplota 14.5 stupňů pro vyloučení působení větru několik jízd v obou směrech.

Výsledek: nejmenší naměřená rychlost 85km/h
největší naměřená rychlost 104 km/h (rychloměr ukazoval 120km !)

Skůtru vyhovuje rychlost tak kolem 70-85 km/h přičemž tachometr optimisticky ukazuje 85-100km/h
Geometrie sezení na skůtru je celkem slušná i když moc možností ke změně polohy jezdci neposkytuje (přesněji řečeno neposkytuje žádnou!)
Ani po 250 km na jeden zátah mě nebolela zadnice ale bolely mě (a hodně) záda. Pérování skůtru je skutečně strašné. Přední vidlice by ještě ušla ale zadní pérování...????

Skůtr startuje za všech podmínek na první kompresi tak jak je to u kvalitních stříkaček zvykem.

Již se téměř zdařilo vychytat různé výrobní rezonance a zbývá pouze víko kufru které dělá na volnoběh větší kravál než motor a ten zase dělá strašný kravál při akceleraci. I při jízdě je PS výrazně hlučnější než Lead a dost mi to vadí.

Těžiště které je pocitově (a zřejmě i skutečně) výrazně výš než u Leada je nepříjemné při manipulaci na místě a při zatáčkách s minimálním poloměrem.Ve spojení s debilním CBS je to na štěruplných silnicích při otáčení do protisměru opravdu laskomina.Dotočíte do štěrku a když si potřebujete dobrzdit skůtra v plným rejdu tak Vám CBS zablokuje přední kolo. :evil:
Jinak ale PS sedí v zatáčkách dobře.

Když jsem se teď večer vracel tak jsem ještě zjistil že nic nevidím. Ne že by PS nesvítil ale svítil někam na letadla. Nicméně musím pochválit techniky v Hondě. Seřízení u pumpy zabralo asi minutu. Dobře vyřešený. Příjemný je větší ůložný prostor pod sedlem. Nacpal jsem tam všechno včetně zrcadlovky a jel s prázdným kufrem.

Jinak vše bez problémů a závad. Jediná chybka která se vloudila bylo to, že jsem se oblékl (lehce) jako na motorku a nejel jen v bundě a džínách. V motorkářským kompletu jsem byl zpocenej jak vrata od chlíva. Pod tou dekou bylo asi 50 a nahoře ani vánek. Zpocený ruce v rukavicích atd. Bejval bych to odjel v šusťákovce

Takže PS funguje naprosto bez závad ale že bych z něj nějak padal na záda to tedy ani náhodou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Honda PS125i

19 bře 2010, 22:13

ta PS-ka ako aj SH-cko mna nikdy dajako neoslovila...jedna polohoha posedu a fuka na tom jak das...bez toho stitu ani na krok...ale pre talianskych dochodcov je to super stroj :mrgreen:

Re: Honda PS125i

19 bře 2010, 23:04

Ale di ty ... jen s tím musíš umět.

Re: Honda PS125i

19 bře 2010, 23:26

tak to je slušná práce.připadá mi že mu to jde zvednout nějak moc lehce :) .

Re: Honda PS125i

20 bře 2010, 09:54

pěkná práce, myslím že i spolujezdec mu pomáhal a i seděl dost vzadu

Re: Honda PS125i

20 bře 2010, 10:13

No a problém s brzdama je vyřešen :D . A je to bez práce a zadara.

Re: Honda PS125i

20 bře 2010, 12:59

Nebudu tady už více zadělávat vlákno o PS, ale když je prý PS a SH pro důchodce, tak ještě přidám ...

Re: Honda PS125i

22 bře 2010, 09:28

tak jsem včera pojezdil a zkoušel jsem navi, plus mínus 5km rozdíl oproti tachometru. max jsem jel 95km/hod, víc jsem to nechtěl honit. najeto necelých 300km

Re: Honda PS125i

22 bře 2010, 20:25

K dnešku:
Skůtr je prakticky zajetý. Udělám teď první garanci a může se drandit vesele :D
POZOR !!! Protože na garanci nepojedu s termodekou tak jsem jí sundal a zrada!
Deka dře lak na skůtru a to i přes to, že jsem nalepil ochranou folii podle návodu výrobce. Nestačí to :(
Škoda odřenýho laku. Rozleštit to už nejde.
Takže, deka je vynikající pomocník ale pokud jí budete dávat na scoot ta naprosto všude potravinářskou folii !!!
Zkusím maximálku bez plexi které jsem na garanci také sundal (práce tak na 5 minut).
Takže po prvních 1000km:
PS funguje dobře a myslím, že na svoji kategorii je to dobrý skůtr. Výraznější výhrady mám jen dvě. První je pérování které je nepohodlné, tvrdé a ničí záda (starších pánů :mrgreen). Uvidím ještě jak se bude chovat při zatížení batůžkem.
Druhá výhrada je ale zásadní. To jsou spojené brzdy.To prostě nemá omluvu! Ale o tom už jsem tu psal dost.
Tak uvidíme jak v dalším provozu.

Re: Honda PS125i

22 bře 2010, 20:27

Potom kup po takovych blaznech skutra.Ja porad rikam novy je novy. :)
Odeslat odpověď