Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda PS125i - brzdy

02 úno 2010, 16:23

Vzdyt to same co pises mam na mysli take, takze foti nic nemusis :wink:

Re: Honda PS125i - brzdy

03 úno 2010, 02:04

"motorkář" který není schopen brzdit odděleně přední nebo zadní brzdou neovládá zcela evidentně své vozidlo, neměl mu být vystaven řidičský průkaz, na silnici je jednoznačně nebezpečný a nemá na ní co dělat !!!! Autoškole která do provozu pustí podobného "řidiče" by měla být nekompromisně odebrána licence ! Pokud někdo řídí skůtr o obsahu 125ccm, musí mít v každém případě řidičský průkaz na běžný motocykl a umět bezpečně ovládat brzdové manévry nespojených brzd. Pokud to neumí, platí co jsem napsal nahoře !!

Systém je naprostý a velmi nebezpečný nesmysl ať už o něm prohlašuje reklamní propaganda cokoli !!!

Re: Honda PS125i - brzdy

03 úno 2010, 07:29

Bahňáku napsal jsem Ti svůj názor, s Hondou nemám nic společného. Díky Tobě Vím, že na velmi kluzkém povrchu je tento skůtr hůře ovladatelný a podle toho musím jet. Chci si to ještě rozebrat abych se podíval jak je to přesně s přesností chodu přední brzdy. Prostě pokud pomalu mačkám zadní tak se po :!: chvilce :!: cca 1,5mm velmi pomalu přidává přední a a potom už jdou obě páčky zároveň. Čili velmi záleží jak máš nastavenou zadní a přední páčku. Pokud zadní musíš velmi promáčknout a naopak předek Ti reaguje na lehké ťuknutí tak je to špatně. To Ti brzdí předek podstatně více než by mněl. Ale pokud máš obě brzdy cca nastejno (můj případ) tak se to chová jak jsem Ti psal nahoře. Doufám, že až se rozrostou naše řady tady na fóru tak naše zkušenosti budou mít větší vypovídací hodnotu. Možná se potvrdí Tvůj názor a půjdeme na Hondu jako banda, která může něco dosáhnout protože tu zkušenost udělá více lidí. Ale zatím jsou dvě možnosti: buďto vzít v potaz Tvoji negativní zkušenost a dávat si ještě více bacha a nebo PS-ko prodat a koupit si jiného skůtra. Ještě k tomu co jsi psal. Jak jsi brzdil a padal. Já na sněhu a srágorách jezdím na Evolisu. Malá kola, nízko sedím takže hodně ustojím na nohách a je lehký takže se dá udržet, ale stejně pokud nejedu v hustém provozu tak nebrzdím a vše se snažím plynem. Nevím jesti je to motorkářské, ale učil jsem se jezdit na sněhu s Volhou a zkušenosti k nezaplacení, které se snažím používat i na skůtru.
Jinak dle Tvého názoru musíme zavřít všechny autoškoly. Prostě po 12-ti nebo 14-ti 45 minutovkách se podle mého ani Rossi nestal Rossim. Jsou to jedině kilometry a krizovky co podle mně normálního člověka naučí trochu ovládat auto. Záměrně píšu trochu protože každý z nás si myslí jaký jsme dobrý řidiči, ale dobrých řidičů je v této republice opravdu jako šafránu.
Už budu reagovat jenom až to odkryju aa nafotím.

Re: Honda PS125i - brzdy

03 úno 2010, 07:58

zkoušel jsem to samé na SH150 s kotoučem vzadu. chová se to stejně jak píše Zbyňák. Na PSku jsem nezkusil. Vyzkouším na jaře až bude stát v garáži. Z historie hondy se CBS montuje od roku 2002 a to do modelů ses125, dylan, @125....a nynější modely všetně těch, které mají kotouče vzadu. Asi je fakt, že to nikam nevede, a plácání o odebírání řidičáků to jen potvrzuje. Auta v zimě s ASR,ABS,ESP a kdečím možným udělají v zimě taky divy a klidně v tom jezdí začátečníci.

Re: Honda PS125i - brzdy

03 úno 2010, 15:01

zbyňák: jsem rád, že se tu našel někdo, kdo je schopen rozumné diskuse o tomhle problému. Tvůj poznatek s nastavením páček mě zajímá a zkusím ho ověřit v praxi. Při nastavení podle dílenského manuálu (tzn. vůle pomocného lanovodu 0-1mm) je zpoždění přední brzdy minimální a její brzdný účinek proti zadnímu bubnu podstatně progresivnější. Zrovna tak se chová i úplně nový, nejetý skůtr s továrním nastavením.
Nemyslím že jediným řešením je prodej skůtru. Skůtr jsem ještě neměl možnost otestovat ale věřím, že je to jinak kvalitní výrobek.
Dokonce si myslím, že naprostá většina uživatelů se nikdy nedostane do takové krizové situace kdy je systém vyloženě nebezpečný.
Zbytek uživatelů si prostě systém vyřadí až se tady domluvíme (a pochybuji že nám poradí Honda) jak jde jednoduše a bezpečně "CBS" vyřadit.
Já ale vím o řadě situací kdy by mi byl tenhle systém doslova životu nebezpečný.

Jinak co se týče mých "pádů" z PS na ledě tak jde o malé nedorozumění. Já jsem psal že jsem skůtra třikrát zahodil. Nespadl jsem s ním. Jen jsem ho prostě neudržel na nohou při smyku předního kola, byl jsem nucen ho nechat padnout a dojel jsem ho "po svých" :D
Na to abych sebou mlátil během 10 minut třikrát o silnici už nemám léta. :lol:

Co se týče autoškol jsi mě ale nepřesvědčil. Prostě někdo, kdo dostane řidičský průkaz na motorku musí přeci umět brzdit. To je proboha to nejzákladnější !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pokud neovládá brždění oběma brzdami, nemá skutečně na silnici co pohledávat a autoškola která takto "vycvičeného řidiče" pustí do provozu by měla být okamžitě zrušena !!
Na tom trvám a předpokládám, že každý soudný člověk mi dá za pravdu. Motocyklista který neumí zabrzdit nesmí do provozu !!!!

Re: Honda PS125i - brzdy

03 úno 2010, 15:23

Myslim, ze sebelepsi autoskola te nenauci dokonale brzdit. Maximalne te nauci zakladni postupy jak brzdit. Prakticky to pak dostavas pod kuzi, jen a jen praxi. Jestli si vylezl z autoskoly a umel si vse dokonale, tak palec nahoru.

Re: Honda PS125i - brzdy

03 úno 2010, 18:29

Ale já nepsal "dokonale brzdit". Psal jsem o brzdení normálními motocyklovými brzdami bez dualnich nesmyslů. Myslím, že ovládání předni a zadni brzdy je skutecne základním kamenem ovládání motocyklu a autoškola nesmí pustit do provozu někoho kdo neumí použít obě brzdy bez nějakého "CBS" !
Kromě toho nepovazuji podobnou diskuzi o kvalitách autoškol za přínosnou pro téma vlákna a proto jej prosím ukončíme.
Jakékoli poznatky a náměty k věci jsou ale nadále velmi vítány :D

Re: Honda PS125i - brzdy

04 úno 2010, 01:44

Nevim, mam ty brzdy na SH 300. Da se rict ze jezdim po Praze hodne rychle a to i po kolejich kostkach, bilych carach a to za vlhka mokra a blaticka a no problem. Az lehnu, tak tady budu špekulovat s vama. :D Najeto cca. 8000km :-)

Me osobne prijde, ze ta predni brzda kdyz brzdim zadni, skoro vubec nebrzdi.

Re: Honda PS125i - brzdy

04 úno 2010, 12:58

SH 300 má vzadu kotouč a ovládání hydraulickým rozdělovačem. To je úplně jiný systém než u PS. :(

Re: Honda PS125i - brzdy

04 úno 2010, 14:01

jj ale výsledek naprosto stejný jako u bubnu vzadu

Re: Honda PS125i - brzdy

04 úno 2010, 14:31

Zdaleka ne. Buben má podstatně menší účinek než kotouč! Tím pádem za něj víc bereš a tak i víc brzdíš spřaženým předkem kterej má ale daleko větší účinek než ten buben. Výsledkem je větší brzdový efekt na přední kolo.

8.2. edit:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 črc 2013, 15:40, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Honda PS125i - brzdy

08 úno 2010, 22:16

teda krajina je to krásná,ale ten scoot,nemýlim li se tak to je Honda Lead ne?

Re: Honda PS125i - brzdy

08 úno 2010, 23:39

100% lead

Re: Honda PS125i - brzdy

09 úno 2010, 01:03

Jasně, to je můj spolehlivý Lead se kterým díky tomu že má normální brzdy jde jezdit celej rok a to dokonce bez problémů i po takovýchto krásných silnicích v jižních Ćechách :D

Dnes odpoledne bylo skutečně hezky :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 črc 2013, 15:42, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Odeslat odpověď