Honda PS125i - brzdy

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Rady » 27 led 2010, 21:40

Tome ja se k tomu uz vyjadril, ale s timto konkretnim skutrem nemam zadne zkusenosti. Zatim si ale na trech forech co prochazim nikdo nestezoval. Je mozne ze tento system nevyhovuje uplne vsem, ale myslim ze vetsine ano.
Hodna neni Cina a verim, ze kazdy konkretni model byl dukladne testovan pred zahajenim vyroby vcetne testu ve zkusebne pro udeleni homolagace.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Gullwing » 27 led 2010, 21:43

Já žádný tento systém nemám ale také nechápu spřažení zadní brzdy s přední. Naopak to chápu. Možná by mohlo fungovat to zadní když je na předku ABS.
Také je divné, že na starých B400 to bylo ale od K7 už ne. Proč od toho ustoupili?
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Rady » 27 led 2010, 21:51

Pokud vim tak u novejsich B400 pribyl jeste jeden kotouc na prednim kole a tak predni brzda je dualni a asi by byl problem to spojit i ze zadni brzdou. Pro rok 2010 ma byt pro trhy USA a Canada u B400/2010 jiz ABS. Ale jak jsem psal vyse u B650 dual nebyl a treba mne zrovna chybel. U LT mam dva dualni systemy, kdy pri zmacknuti prave packy brzdi vic predek a pri seslapnuti zadni brzdy brzdi vice zadek. Vzdy ale brzdi soucasne s kontrolou ABS na obe kola doplnene posilovacem brzd. To jsem ale odbocil, jedna se totiz uplne o jiny motocykl.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Bahnak » 27 led 2010, 21:59

Rady: Náš názor na tuto problematiku (a mám dojem že nejen na ní) se asi bude rozcházet vždycky ale nicméně bych rád kdybys mi vysvětlil výhodu duálních brzd na čemkoli.
Já jsem to jako laik zatím nepochopil. Za vysvětlení které pochopím budu skutečně vděčný.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Gullwing » 27 led 2010, 22:29

Rady píše:Pokud vim tak u novejsich B400 pribyl jeste jeden kotouc na prednim kole a tak predni brzda je dualni a asi by byl problem to spojit i ze zadni brzdou. Pro rok 2010 ma byt pro trhy USA a Canada u B400/2010 jiz ABS. Ale jak jsem psal vyse u B650 dual nebyl a treba mne zrovna chybel. U LT mam dva dualni systemy, kdy pri zmacknuti prave packy brzdi vic predek a pri seslapnuti zadni brzdy brzdi vice zadek. Vzdy ale brzdi soucasne s kontrolou ABS na obe kola doplnene posilovacem brzd. To jsem ale odbocil, jedna se totiz uplne o jiny motocykl.

Jen pro doplnění. Ač mám kotouče vpředu dva duál právě nemám. Jinak ABS je i u K9
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Rady » 27 led 2010, 22:35

To ze je dual u predni brzdy je v technickych datech napr. zde. Jinak bych si nedovedl predstavit jak bys ty dva predni kotouce soucasne ovladal.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Honda PS125i

Příspěvekod _Tom_ » 27 led 2010, 22:59

tak jsem věnoval dost času abych pročetl tema na motorkarich, 2 hodiny čtení 3 hrnky kafe a výsledek, vím prd, Kdo má PS tak mu to nijak nevadí. nebo ho to nepřekvapilo, pak je kupa lidí co mají sice dual ale vlastně uplně jiný systém a pak se najde pár odpůrců, kteří dual nezkusili, PS, SH apod od hondy nikdy neměli, ale určitě vědí, že je to nebezpečné, a mizivé procento uvažujících lidí, kteří přiznají, že nikdy dual nezkusili, ale logicky se domnívají, že to není uplně ideální.

Bohužel jsem dospěl k pocitu, že debata na motorkářích byla nekonečná a iniciátora debaty již přestalo bavit obhajovat nesmyslnost CBS a na tamním foru diskusi ukončil nebo omezil. Ač nick je jiný než iniciátorův zde, odhodlám se zeptat zda se pisatel přesunul pouze z motorkářů na SF a nebo CBS začíná být globálním problémem.
Pokud se Bahnaku pletu, omlouvám se.

Koukám, že kafe se mnou dělá pisatelské kousky.

Nicméně se těším na jaro, až usednu za řidítka hondy, a myslím, že zhodnotit CBS budu moci až opravdu po dokonalém osedlání a zkrocení nového stroje. Zatím jsem pouze uchem, které poslouchá spokojené majitele PSka, SHčka a celkově Hondy.
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Bahnak » 27 led 2010, 23:08

začíná to bý globální problém :lol: :lol: :lol:
Jinak já věřím řadě majitelů PS že se systémem žádné problémy nemají. Nesmyslnost a nebezpečnost tohoto systému se projeví až v krajních situacích do kterých se nikdo z nich ještě nedostal. Až se dostane může to skončit velmi špatně.
Jinak jsem ale skutečně nepochopil smysl tohoto uspořádání brzd a nikdo z těch co ho tak hlasitě obhajují mi nebyl schopen vysvětlit jakou to má výhodu kromě toho, že Tě to může zákeřně zabít!
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i

Příspěvekod wictor » 27 led 2010, 23:31

Já bych doporučoval tuto diskuzi už uzavřít, protože to dopadne stejně jako na motorkářích tzn.: nekonečná debata (jak to trefně popsal _Tom_) vlastně o ničem :wink:

A abych se vrátil k PS http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni ... -3702.html povedenj scoot :wink:
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Honda PS125i - brzdy

Příspěvekod Rady » 28 led 2010, 07:03

Tema jsem rozdelil.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Honda PS125i - brzdy

Příspěvekod _Tom_ » 02 úno 2010, 09:49

Tak snad závěr, zatím to nikdo prý vypínat nechtěl, při standartním přibrždění zadní brzdou se předek nepřidává, zadní brzda by musela zmáčknout dost razantně. Jinak podle servisu hondy pokud bych si přál, nechá se to vypnout, záruka zůstává. Takže info odBahnaka mi nezbude než dementovat. Ostatní zájemci o PS nebo i jiný skútr od hondy strach mít nemusí. Ono to zase nebude tak žhavé jak se psalo. Na jaře zkusím v reálu a pokud by mi to tolik vadilo prý je to práce na 10 minut.
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda PS125i - brzdy

Příspěvekod Bahnak » 02 úno 2010, 11:51

S takovým "závěrem" rozhodně nesouhlasím. To co píšeš není pravda. Přední brzda se přidává prakticky okamžitě a naprosto nekontrolovatelně. Na stojánku si to může každý lehce vyzkoušet. Je to nebezpečný systém a na tom trvám. Kromě toho je to naprostá pitomost jejíž účel mi nebyl schopen nikdo vysvětlit. Ty chápeš smysl ?
Prosím, sděl mi jaký servis Honda je ochoten systém vyřadit. !!!!!! Já žádný nenašel.
Hlavně by mě zajímalo jak to za 10 minut dokáží !!!!!!!!!
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i - brzdy

Příspěvekod zbyňák » 02 úno 2010, 12:44

Přiznám se, že jsem měl o víkendu jené trable, takže PS-ko jsem měl venku chvilku. Jel jsem po propluhované cestě bez ledu, se sněhem, který byl uježděn auty.
Protože jsem vycházel z Bahňákových údajů tzn.píše že jeli opatrně tak jsem jel 30,--. Při normálním brždění tzn. s ohledem na stav vozovky úplně bez problémů. Pak jsem jel o něco pomaleji mezi 20-30 a vzal za zadní brzdu opravdu ostře. Zadek se sklouznul, předek taky ale ustál jsem to. Přiznám se, že jsem měl strach se rozjet třeba 50 a lehnout. Neměl jsem to odkryté abych sem dal foto. Můj názor je tedy, že za určitých podmínek zablokování předního kola opravdu hrozí. Ty podmínky musí být ale dost extrémní a je otázka jak jedu za takových podmínek. Prostě možná jsem srab, ale po kostkách na Malé Straně když prší prostě jedu opatrně tak abych mohl relativně bezpečně zabrzdit. Na kruhák jedu třeba ostřejš, ale pokud registruji auto zprava tak prostě přibrzdím dopředu protože mu prostě nevěřím. A co se týče pro koho je tenhle systém dobrý, tak si myslím, že to je skůtr do města a okolí tzn. hlavně pro přibližování a ten systém prostě umožní i nezkušeným motorkářům rozumně brzdit přední brzdou (moje přítelkyně je toho důkazem). Navíc tento typ skůtrařů jezdí většinou opatrně. Pokud jsem střelec tak pro mně tenhle skůtr není to pravé. Jinak trochu OT. Vzpomínáte si cca rok 2000, zasedání MMF a bouračka luxusní audiny s policejním řidičem na konci D5. Audina nadupaná vším možným, ale velice rychlý nájezd do prudké levotočivé zatáčky způsobil ,že se nějakým způsobem způsobem při prudkém brždění a zaroveň akceleraci ( řidič byl dost dobrý, takže jednou nohou brzdil a druhou šlapal na plyn po způsobu závodníků) zhádala elektronika, zablokovali kola a šel přes střechu. Taky se nepsalo, že systém je extrémně nebezpečný, ale prostě za určité shody okolností se to prostě může stát. Věřím, že třeba dnes i na základě této zkušenosti a vývoje elektroniky je tato situace ošetřena. Resumé: prostě vždy je možné, že vznikne situace, kterou technika nezvládne a stane se člověku nebezpečná.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Honda PS125i - brzdy

Příspěvekod _Tom_ » 02 úno 2010, 14:01

díky za odzkoušení v praxi. nezbude mi než souhlasit se zbyňákem
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Gullwing » 02 úno 2010, 14:23

Rady píše:To ze je dual u predni brzdy je v technickych datech napr. zde. Jinak bych si nedovedl predstavit jak bys ty dva predni kotouce soucasne ovladal.

Rady, ten dual v tom tvém odkazu je myšleno, že tam jsou dva kotouče. Se zadní brzdou to spřažené není. Ta hadička od přední brzdy tam má obyčejné "téčko" čímž je to rozdělené na ty dva přední kotouče. Klidně Ti to vyfotím.
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků