Diskuze o skútrech většího objemu.
26 led 2010, 21:13
odstranena citace. Necituj predchozi prispevek, viz pravidla SFJéééé, další odborník
Jestli nechápeš rozdíl mezi hydraulickým systémem s ABS a tou hrůzou co je na PS tak to je těžký.
Koukám, že tahle diskuze asi bude zbytečná.
26 led 2010, 21:39
Chapu dobre, na B400 zadne ABS neni a presto to brzdilo dobre a bez problemu
26 led 2010, 21:55
odstranena citace. Necituj predchozi prispevek, viz pravidla SF
Pokud nevidíš rozdíl mezi brzdami na B400 a PS 125 tak je opravdu diskuse zbytečná. Kromě toho nejezdíš v zimě v extrémních situacích zkušenost nemáš a plácáš tu o úplně jiným skůtru se systémem brzd který je naprosto odlišný. Nech toho!
26 led 2010, 22:23
Bahnaku velice rychle se uklidni a rozhodne diskuze v tomto tonu nepatri na SF
Dost dobre chapu rozdil v systemu brzd o kterych je zde rec a nepotrebuji od tebe zadne skoleni, cehoz ty ani nejsi schopen. Tobe jde spis to urazeni. Zrejme mne znas, kdyz vis kolik toho a v jakem rocnim obdobi jsem najezdil
Jezdil jsem motokros a myslim, ze jsem si extremniho pocasi uzil az dost a take si myslim ze zkusenosti mam daleko vic jak ty. Mozna az se naucis brzdit, tak to prestanes resit, ale to asi jeste nejaky cas potrva.
26 led 2010, 22:43
Koukám že to tady docela vře
Já jsem teda na PS125 nikdy nejel,ale když už se to tady řeší,tak k tomu taky něco napíšu.Představa že zmáčknu zadní brzdu a ona mi ve stejné intenzitě začne brzdit i brzda přední,tak to teda klobouk dolů
Vždyť je spousta situací,kdy šáhnu právě jen opatrně po tý zadní brzdě a přední se vůbec nedotknu,třeba když vidím nerovný povrch zatáčky s případným štěrkem a představa že mi nějakej systém zasahuje do toho co dělám a dělá pravý opak toho než chci dělat,tak to bych osobně nezkousl.U auta mi ABS,ESP,ASR a další kokotinky nevadí,ale klidně bych je taky oželel,jezdil jsem bez toho celý roky a nikdy mi to nescházelo.Ale u MOTORKY nebo SKŮTRU bych tyhle asistenty nikdy nechtěl,už i z důvodu,že je to další serepetička co se může pokazit a ty pak plať zákazníku.Toť můj osobní názor
26 led 2010, 23:09
Samozřejmě jsem na rozdíl od tebe naprostý zelenáč a brzdit neumím.Buhužel si ale nemohu pomoci a rozčílí mě k nepříčetnosti, když nanesu nějaký problém a místo jeho solidního řešení mi někdo píše jak jezdil kros a že neumím brzdit.
Myslel jsem si naivně, že právě tady na skůtrforu na mě nikdo ze zkušených závodníků nebude dělat ramena a diskutující se vážně zamyslí nad problémem který se řeší nejenom u nás ale i v zahraničí. Kdybys mi napsal, že máš PS, jezdíš na něm celou zimu, občas si byl nucen jet i na náledí a máš takové a takové zkušenosti - tak to bys byl pro mě vítaný partner pro diskusi. I ostatní by se možná něco užitečného dozvěděli.
Protože ale místo toho píšeš jak jezdíš bez problémů na B což je skůtr s dovolením poněkud odlišný než ten o kterém je řeč (to poznám i já jako absolutní laik a blb kterej neumí brzdit) tak prostě plácáš úplně o něčem jiném. A jestli si myslíš. že jako admin mi můžeš diktovat jak mám reagovat když ze mě děláš vola, tak mě prostě smaž a je po problému. Myslím ale, že problém brzd u PS tím nevyřešíš. Možná ti ale stoupne motokrosový sebevědomí jak jsi to jednomu začátečníkovi co neumí brzdit nandal.
26 led 2010, 23:53
Toto neni forum zavodniku ale lidi co bezne jezdi a cestuji na skutrech pripadne motocyklech. Po precteni prispevku od tebe vidim, ze te k nepricetnosti vlastne vytacime temer vsichni.
Pokud hodlas jezdit jak ty rikas v extremnim pocasi, tak si kup motocykl pro jizdu v extremnim pocasi a ne Hondu PS125i. Predpokladam ze v zime nechodis v sandalech a nenadavas na vyrobce teto obuvi ze v extremni pocasi je ti zima a ze to na lede klouze. Nakonec i po precteni prispevku na motorkarich jsem vycetl podobny nazor jako zde na foru.
27 led 2010, 00:36
Nechci to tady zbytečně hrotit. Myslel jsem, že právě tady by tenhle problém mohl majitele PS zajímat. Zkusím znovu zopakovat, že jsem při jízdě po ujetém sněhu a náledí byl třikrát nucen skůtra zahodit protože při pokusu o jemné dobrzdění zadní brzdou se zablokovalo přední kolo. Jel jsem z kopce a velmi pomalu.
Naprosto stejná situace se smykem předního kola může nastat při jakémkoli krizovém brždění kdy nelze použít přední brzdu. Doufám, že přiznáš možnost řady takových situací. Náledí mě jen upozornilo na naprostou šílenost tohoto systému.Rozhodně mi systém u kterého nemohu dávkovat použití přední brzdy nepřipadá normální a bezpečný.
Nevím co si představuješ pod pojmem "motocykl pro jízdu v extrémním počasí" ale mě právě skůtr připadá pro jízdu v zimních podmínkách na dvou kolech jako nejlepší řešení (pokud tedy nevyměknu a nepojedu autem). Mám v garáži enduro, triala, silnici a dva skůtry takže by se dalo i vybírat. Skůtr v zimě jednoznačně vítězí. Nevadí mi že boty v zimě kloužou. Počítám s tím a umím se s tím vyrovnat. Pokud mi ale u nich někdo sváže tkaničky k sobě tak to prostě neberu. Tady nejde o to, že se s tím nedá jezdit po ledu. Tady jde o to, že kombinace drátěného táhla které od páčky nevýkonné bubnové brzdy nekontrolovatelně brzdí přední kotouč je mimořádně nebezpečná šílenost.
Naprosto jsem účel toho systému nepochopil ani kdyby tohle nebezpečí nevznikalo. Ale ono tu je a projeví se právě v tom zlomku vteřiny kdy budeš potřebovat přibrzdit v zatáčce ve které se náhle objeví štěrk a naprotí pojede Tatra s uhlím nebo při jiné podobné příležitostí.
Čekal jsem odezvu hodnou tohoto problému a myslel jsem, že tady s případnými zájemci probereme možnosti vyřazení "CBS" z činnosti.
Někdo problém pochopil většina včetně tebe bohužel ne. No nevadí, pro mě se nic nemění a můžeme se zase vrátit k problémům obtisků na skůtru.
27 led 2010, 01:11
Bahnak: Myslim, ze tobe nema cenu cokoliv vysvetlovat a to ted nemyslim nijak ironicky. Proste patris k te, myslim si mensine uzivatelu, ktere tento, ci jiny system nevyhovuje a tak si musis vybirat dopravni prostredky, ktere tyto systemy nemaji. Myslim, ze vsichni vyrobci, bez rozdilu, se snazi vyrabet vyrobky, tak aby vyhovovaly, co nejvetsimu poctu zakazniku a vzdycky bude skupina tech jako si ty, kterym to proste nesedi a koupi si neco, co bude podle jejich predstav. Netvrdim, ze vyrobci vi vse nejlepe, ale na druhou stranu, musim rici, ze ty penize co daji do vyvoje a testovani, nejsou male a troufnu si rici, ze diky tomu najdou nejlepsi mozny kompromis, ktery bude vyhovovat vetsine, ale ne vsem.
27 led 2010, 01:31
vím jak vypadá vývoj a testování motocyklů. Měl jsem možnost se na tom podílet. Bohužel mi ale nedošlo k čemu je tenhle systém užitečnej
Zkusíš mi to vysvětlit? Děkuji.
27 led 2010, 10:16
Myslím, že tato diskuse je skoro zbytečná u samotného PSka.Viděl bych to na samostatné téma.
Prolítl jsem web a dual CBS se používá ve velikém množství skůtrů i velkých motorek. A to nejen u hondy. A rozložení síly na předek a zadek není 50 na 50.
Takováto diskuse by se mohla rozepsat v mnoha tématech pomalu u každého skůtru. A nemyslím, že je třeba tak křičet za nebezpečnost.
Sám jsem to konkrétně na PSku nevyzkoušel, třeba jednou změním názor a začnu hledat způsob jak tento systém vypnout, ale znám dost lidí, kteří s tím jezdí, převážně na hondách. SH125, nový lead a SH300. Kolega má Swing 150 a také spokojenost. A to jsou všichni lidi, kteří už na tom jezdí několikátou sezonu. Proč bych neměl věřit a mělo by mě to odradit od koupi PSka?
Že by byl použitý jiný systém u PS125 než na sh125, sh300, sw150, lead ??? To jsi měl na mysli?
27 led 2010, 10:39
Tak jsem večer chvíli strávil v garáži u PS-ka a přemýšlel jsem. Nemůže to být tím, že je vzadu buben? Tam se opotřebovává obložení a možná se i trochu vytahuje lanko. To znamená pro ten samý brzdný účinek se musí více zmáčknout páčku a tím pádem protože je přenos "drátem" se více blokuje předek. Nestačilo by častěji dotáhnout zadní brzdu tak aby reagovala již při malém stisku a tím pádem se nebrzdilo předkem moc? Není to sice asi úplně 100% řešení ale nepomohlo by to?
27 led 2010, 10:43
Co u tvého PSka? Už máš taky něco naježděné, zkus se podělit. Díky
tak jsem pročítal diskusi na motorkářích a vesměs výsledek shodný jako zde na SF.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... id=5&pgr=1když vyfiltruji příspěvky bez indormací, jen tak aby v diskusi něco bylo, přijde mi jako jediný možný vysvětlení, opotřebované zadní pakny. což by potvrzovalo i to co říkal zbyňák
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 črc 2013, 15:36, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
27 led 2010, 11:00
TOM: psal jsem na předchozí stránce. Já jsem zatím nenarazil. Je fakt, že vliv má i styl jízdy. Já nejezdím zatáčky na hraně adhese pneu. Pokud jsem jel na sněhu nebyl problém, pokud je hodně vody na silnici nechávám si prostě trochu prostoru na brzdění takže opravdovou krizovku kdy jsem brzdil i očima jsem měl pouze jednou a to se mi to nezablokovalo. Jelikož střídám dva skůtry tak jsou pro mně brzdy na PS super, protože EVOLIS brzdí slabě. Věřím tomu, že pokud prostě jedeš na 100% možností stroje tak to může dělat paseku. Myslím jsi, že nejsem mlíkař a zároveň nejsem závodník. Na skůtrech mám najeto cca 20000 km, takže spíš začátečník. Ale neboj podle mně špatně nekupuješ.
27 led 2010, 11:07
Zbyňák: Bohužel by to nepomohlo.Měl jsem celý systém rozebraný a není způsob jak "dávkovat" brzdný účinek předního kotouče při zapojeném CBS. Problém je v tom, že celý ten "vynález" spočívá v propojení brzdové pumpy předního kotouče a páčky zadní brzdy lankem které je zavěšeno na vahadlu do kterého je na druhé straně zapojeno i lanko zadní brzdy. Povolovat a utahovat to můžeš jak chceš. Vahadlo to spokojeně rozděluje pořád stejně. Jediné čeho dosáhneš je to, že to přestane brzdit vůbec. Dal bych sem fotku ale tenhle web je na to dost nešikovnej. Podívej se na diskuzi na "motorkari.cz". Tam je celý systém nafocen.
Bohužel je to vyřešeno tak, že se to bez složitějšího zásahu do mechaniky lanovodů vůbec vyřadit NEDÁ !!
Zatím mi nikdo ani na zahraničních webech nedokázal vysvětlit co výrobce touhle šíleností sleduje. K čemu je to vlastě dobrý ???