Ahoj, rozhodol som sa zalozit toto vlakno, aby tu boli pohromade informacie o novej v poradi uz tretej verzie oblubeneho skutru Honda PCX (125/150), popis noviniek, technicka specifikacia a skusenosti cerstvych majitelov. Skuter sa uz v azii predava, na europskom trhu by sa mal zacat predavat od polovice dubna (aprila) resp. na prelome duben/kveten.
Suhrn noviniek, ktore prinasa modelova rada 2014 oznacovana tiez ako v3 (verzia 3) toto je pre kubaturu 125ccm (v porovnani s modelom 2013):
- vacsia nadrz 8L (predtym 5.9L) co zvysuje mozny dojazd az na 375km (spotreba zostala na urovni 47.4km/L)
- LED osvetlenie kompletne vratane blinkrov a stretavacky, svetlomet predny posobi ako kocici oci
- vykon LED predny svetlomet 12V, 5.4W x 1 / 9.6W x 1 (dialkove) (predtym 12V, 30W x 2 /12V, 35W x 2 (dialkove))
- vykon LED zadne svetlo 12V, 2.2W x 1
- prirucna odkladacia schranka ma vyrazne vacsiu kapacitu (zmesti sa tam napr. 0.5L flaska Coly)
- 12V napajaci konektor (nachadza sa v odkladacej schranke)
- akumulator s vyssou kapacitou YTZ8V / 7Ah (predtym YTZ7S / 6Ah)
- vystrazne smerovky (blikaju vsetky 4 blinkre), vypinac je nad starterom
- nova palubovka s pocitacom obsahuje konecne aj hodinky a ukazuje aj priemernu spotrebu (km/L) Update: zobrazenie spotreby je mozne zmenit aj na L/100km
- elektronika kontroluje stav akumulatoru (meria palubne napatie) a ak je nizke, vypne system start/stop
- sedalo po otvoreni je aretovane a tak drzi otvorene
- plexi je sirsie, nepasuje plexi urcene pre starsie modely
- montaz nosica kufru nevyzaduje uz vrtanie, pasuju aj drziaky zo starsich modelov (vratane Givi)
- nove sedadlo, neobsahuje uz hrb a ma iny material a tvarovanie
- kryt hrdla nadrze je na pruzinke a pekne sam vyskoci (otvori sa)
- plast pri kolenách je vystouply (predtým prohloubly) niečo ako deflektor obmedzujúci fúkanie na kolena
- novy typ pneumatik od Dunlopu sa nekonajú, na našom trhu zostávajú IRC
- vykon zostal 8.6kW ale pri 8500 otackach (predtym 8000)
- tocivy moment zostal 12Nm ale pri 5000 otackach (predtym 6000)
- zmena v rozmeroch D1930 x S740 x V1100mm (predtym D1915 x S740 x V1090mm)
- svetla vyska 135mm (predtym 130mm)
- vaha 130kg (predtym 128kg)
- nove farebne vyhotovenia
- fabrika zostava made in italy
- cena za 125ccm 69 900 CZK / 2 590 EUR (predtym 63 900 CZK / 2 390 EUR)
- cena za 150ccm 74 900 CZK / 2 790 EUR (predtym 68 900 CZK / 2 490 EUR)
- novinky na jednom obrazku (z thajskej honda stranky)
(zdroj Honda European Media Newsroom model 2013, model 2014)
REDAKCNY TEST na serveru MOTORKARI.CZ
Update 1.4.2014 - Honda ohlasila konecne aj uvedenie novej verzie pre USA, bude mat oznacenie PCX 150 2015 a na trhu by sa mala objavit v 07/2014
Update 2.4.2014 - nasiel som original prirucku v PDF pre novy model, zial len v taliancine
Fotografie (diky pcxclubu):
Video: