BrAtKo: * Auto v záruke môžete servisovať v neautorizovanom servise v prípade, že takýto servis dodrží technologický postup výrobcu a použije originálne dielce a predpísané náplne. Potom nemôže dôjsť k strate záruky výrobcu.
* Ak dôjde v nezávislom servise k nedodržaniu podmienok výrobcu, výrobca môže od záruky odstúpiť. Za prípadné škody zodpovedá daný servis.
* Najjednoduchšou formou je kontaktovať servis a spýtať sa, či vykonáva servis vozidiel v záruke. Servis musí mať k dispozícii všetko potrebné vybavenie, náradie a školených zamestnancov, ktorí prehliadku alebo opravu môžu vykonať. Počas opravy musí byť presne dodržaný postup opravy predpísaný výrobcom.
A zase jsme u te jedne z puvodnich otazek V cem spociva dodrzeni technologickeho postupu vyrobce. Zname to, kdyz dva delaji totez nemusi to byt totez a ja bych cekal, ze tu bude opet nejaka opravnujici licence. Jen servisni SW pro diagnostiku modelu daneho vyrobce stoji podle me docela dost.
Ted jde asi o to pro kolik nezavislych servisu je vyhodny takovy nakup komponent pro konkretniho vyrobce aby mohli zarucni servis provadet.
To ze EU neco umozni nezbytne neznamena to, ze na trhu vznikne urcita nabidka.
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300
Honda PCX 2014 (nova verze v3)
11 kvě 2014, 20:18
"Nezávislý servis musí bezpodmienečne dodržať technologický postup predpísaný výrobcom a montovať originálne alebo kvalitatívne rovnocenné náhradné diely. Ak servis nevykoná garančnú opravu na požadovanej úrovni, výrobca odmietne niesť zodpovednosť."
Tato pravna uprava ma za ciel pomoct nezavislym servisom, nie koncovemu zakaznikovi. Mozes si byt isty, ze vyrobca bude chciet vidiet dokazy, ze boli dodrzane technologicke postupy, ma na to totiz pravo. A to je zaroven aj kamen urazu, pretoze si neviem predstavit ako to bude neznackovy servis dokazovat a ci bude mat vobec zaujem to dokazovat v tvoj prospech. Neznackovemu servisu moze byt totiz ukradnute, ci mas alebo nemas zaruku, on ju totiz negarantuje. Takze volba je na tebe, ci ti za par usetrenych korun stoji to riziko. Zaruka je dva roky, pre vacsinu z nas su to dve-tri garancne prehliadky, potom je uz kazdy aj tak bez nej.
Je tam aj možnosť dohladat si servis v cechu servisov ale co to znamená a ako sa servis dostane k správnym postupom neviem. Asi tak že si zakúpia servisnú príručku a podľa nej postupujú. Nevidím v tom nic zvláštne. A ked mám za sebou niečo ako D.A.S. nebal by som sa toho. Si to zrátaj ušetris dost. Resp. ušetris aj tým že nevyužíjes servis v Bratislave ale zajdes do Trenčína alebo do Čiech (4000km ma vyšla 780Kc a ventily bežne nerobia ak na tom netrvas). Ak sa bavíme o povinných servisných prehliadkach.
Krvelovi: Tak jak píše Bratko: Vyměnit olej, vzduchový filtr, svíčku a někdy po X tisící kilometrech zkontrolovat vůli ventilů, brzdové obložení, ... Nic víc ta Honda nepotřebuje. Jsem ze starší generace, kdy jsme si auta opravovali dříve sami a proto například seřídit ventily u jednoválce je prkotina.
Na margo ventilov sa tu toho popísalo hafo,ale už naozaj skončila ta doba keď technológie pri výrobe sediel ventilov a ostatných komponentov ako vačkova hriadel a zdvihátka boli z materiálov ktoré ani zdaleka nedosahujú dnešnú kvalitu a presnosť výroby a to vo vzťahu ku zábehu a následného opotrebovania. Je až komické ako všetci majú neopodstatnenú obavu či im vetily pracujú správne a snažia sa riešiť niečo čo má na starosti servis na prehliadkách na ktoré treba chodiť počas záruky.Že v servisnej knižke je to nariadené skontrolovať už pri prvej a potom 4tis-ovej prehliadky sa treba zmieriť a neskúmať či to robia alebo len učtujú, ovšem okrem možnosti byť pri tom v servise a pozerať sa na to.Osobne si myslím že niekedy je lepšia tá druhá varianta a prečo to je mnohým asi jasné. Čo sa týka garančných prehliadok,zákon síce umožňuje prevádzať tieto prehliadky aj iným ako značkovým servisom (je to nariadenie Bruselu) ale iba vtedy keď spĺňajú určité podmienky a na vyžiadanie im poskytnú pracovné postupy ktoré musia striktne dodržiavať a či to tak aj robia to už je na inú tému.
Caute chlapci, dnes mam PCX na 1. serviske, nezdalo sa mi zrovnanie riadidiel, trosku su doprava natocene ked idem rovno, tak to mrknu. Ale ine som chcel, v ponuke prislusenstva je aj ten origos alarm, tak som si dal zistit ci je to zaroven aj imobilizer a ci je v cene aj to osvetlenie zapalovacej skrinky. No a cenu som dostal zaujimavu, -15% z cennikovej ceny. Ale nemaju ziadne obrazky, popis proste nic. Ak mate aj vy moznost oslovit svojho dealera s touto otazkou, co je to za alarm ci ma tie dve veci budem len rad, viac informacii nam spravia uceleny pohlad.
Nie je to zbytocne drahe ked tie z Louisa stoja len 40E ? A na PCX si ich videl na mojej fotke. Ci maju nieco navyse za co sa oplati priplatit ? Ako som pisal, viac sa mi zmesti do valca Louis (15E) za chrbtom a este sa o to prijemne opieras a vyrazne zvysujes komfort chrbtici, rozmyslam dokonca ze to budem vozit aj prazdny ten valec, dam do neho vankuse, aby sa mi dobre opieralo. Samozrejme uchytenie je pavukom (mal som lacny pavuk najprv za asi 5-8E, potom som kupil origos Honda s plastovymi hacikmi ktore mozu menit polohu).