Tak asi budem zháňať novú batériu do mojej PCX 125 (2015). Po uvedení do prevádzky po zime som bez problémov naštartoval a vozil sa asi 3h. Po týždni som už nenaštartoval. Batéria mala 11,5V a na viac ako 12,65V sa nabíjačkou nevie nabiť.
Dobíjanie v skútri ide už pri voľnobežných otáčkach na 14,45V.
Nabíjačkou som nabíjal najprv do napätia 14,6V. Po odstátí padla baterka na 12,35V, tak som ju znovu nabíjal zvýšeným napätím 15,5V a potom aj 16,5V po dobu 2h s obmedzením prúdu na 0,7A s tým, že už nemám čo stratiť
Po tomto drastickom nabíjaní má batéria 12,65V, tak som ju ešte založil do skútra a aj naštartoval. Kým nezoženiem novú, tak hádam pobeží ešte táto.
Systém SS mám od kúpy (03/2015) vypnutý, skúšal som ho len pár krát zo zvedavosti. (Škoda že tá baterka neskapala ešte v dobe záruky ale až tesne po
.)
Batériu som zo skútra na zimu nevyťahoval, skúter bol garážovaný, teplota klesala pri vonkajšej -30°C na -5°C v garáži. Cca raz za dva mesiace som ho naštartoval a nechal cca 1h vrčať.
Od kúpi mám namontovaný alarm. Meral som teda jeho odber - pri bliknutí LEDky cca 2,5mA v medziobdobí sú to 100vky µA.
Keď to tak počítam, tak ten by ju teoreticky mohol za 5 mesiacov vybiť ak počítam s trvalým odberom 3mA.
Akú batériu použiť ako náhradu?Zatiaľ som pokukoval po
Varte no tá je údajne tesná len do náklonu 45°a v PCX by skoro ležala, tak neviem. S ostatnými značkami nemám skúsenosť. A originál je až príliš drahý na životnosť 2 roky.
Po najazdení cca 1500km som aj ja na skúri postrehol pravidelné pošklbkávanie (chvenie) pri rýchlosti 55km/h +-5km/h. Minulý rok som preto kontroloval remeň a zistil som, že jeho šírka nieje po celej dĺžke rovnaká a medzi najširším a najužším miestom je rozdiel asi 1mm. Tak som to pošklbkávanie prisúdil tomu remeňu a zatiaľ to neriešim, chystám sa kúpiť nový variátor aj s remeňom, tak dúfam, že sa to potom stratí.
Stretol sa už niekdo z vás s nerovnomerne širokým remeňom?