Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

10 dub 2017, 15:10

Billesik: jak ti to jede s dr.pulley? Případně jak se změnilo chování?
Tak ty vibrace jsou záhada. Nemůže být prasklý nějaký silentblok uchycení motoru?

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

10 dub 2017, 20:12

Presne aj to mi napadlo, skoda, ze som to neskontroloval ked som mal rozobraty skuter kvoli kontrole ventilov.
Valceky som dal 13,5g ako aj viaceri tu na fore. Zatial co mozem povedat, tak akceleracia sa mi zda asi rovnaka, maximalka je vyssia (106 GPS ked nefuka protivietor :-D) a spotreba s lahkym plynom nizsia.

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

22 dub 2017, 21:52

Tak asi budem zháňať novú batériu do mojej PCX 125 (2015). Po uvedení do prevádzky po zime som bez problémov naštartoval a vozil sa asi 3h. Po týždni som už nenaštartoval. Batéria mala 11,5V a na viac ako 12,65V sa nabíjačkou nevie nabiť.
Dobíjanie v skútri ide už pri voľnobežných otáčkach na 14,45V.
Nabíjačkou som nabíjal najprv do napätia 14,6V. Po odstátí padla baterka na 12,35V, tak som ju znovu nabíjal zvýšeným napätím 15,5V a potom aj 16,5V po dobu 2h s obmedzením prúdu na 0,7A s tým, že už nemám čo stratiť :)
Po tomto drastickom nabíjaní má batéria 12,65V, tak som ju ešte založil do skútra a aj naštartoval. Kým nezoženiem novú, tak hádam pobeží ešte táto.
Systém SS mám od kúpy (03/2015) vypnutý, skúšal som ho len pár krát zo zvedavosti. (Škoda že tá baterka neskapala ešte v dobe záruky ale až tesne po :) .)
Batériu som zo skútra na zimu nevyťahoval, skúter bol garážovaný, teplota klesala pri vonkajšej -30°C na -5°C v garáži. Cca raz za dva mesiace som ho naštartoval a nechal cca 1h vrčať.
Od kúpi mám namontovaný alarm. Meral som teda jeho odber - pri bliknutí LEDky cca 2,5mA v medziobdobí sú to 100vky µA.
Keď to tak počítam, tak ten by ju teoreticky mohol za 5 mesiacov vybiť ak počítam s trvalým odberom 3mA.

Akú batériu použiť ako náhradu?
Zatiaľ som pokukoval po Varte no tá je údajne tesná len do náklonu 45°a v PCX by skoro ležala, tak neviem. S ostatnými značkami nemám skúsenosť. A originál je až príliš drahý na životnosť 2 roky.

Po najazdení cca 1500km som aj ja na skúri postrehol pravidelné pošklbkávanie (chvenie) pri rýchlosti 55km/h +-5km/h. Minulý rok som preto kontroloval remeň a zistil som, že jeho šírka nieje po celej dĺžke rovnaká a medzi najširším a najužším miestom je rozdiel asi 1mm. Tak som to pošklbkávanie prisúdil tomu remeňu a zatiaľ to neriešim, chystám sa kúpiť nový variátor aj s remeňom, tak dúfam, že sa to potom stratí.
Stretol sa už niekdo z vás s nerovnomerne širokým remeňom?

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

23 dub 2017, 23:56

S nahradnou baterkou je problem presne kvoli naklonu, vdaka tomu si nemozes velmi vyberat. Ja by som isiel do originalu, urcite vydrzi viac ako 2 roky. Tej tvojej podla mna najviac uskodili mrazy. Za 4 roky tu na fore si pamatam na jediny pripad kedy niekomu odisla takto skoro baterka v PCX a tiez za tym bolo skladovanie pri nizkych teplotach.
Takze ti odporucam zobrat original a na zimu ju vyberat. Alarm v garazi mozes mat samostany, daju sa najst aj akumulatorove verzie (ak v garazi nemas elektrinu).

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

24 dub 2017, 08:23

Řešil jsem kleklou baterii v SW-T400. Tam leží na boku. Prodejce ze speciálky v Nymburce o tom se mnou dlouze mluvil a říkal, že pokud leží, je potřeba YUASSA (byla od výrobce) nebo levnější MotoBatt. Slovo levnější není výstižné, spíš ne tak přemrštěně drahá, řekl bych. U mne je ta cena cca 3000 za Yu nebo cca 1500 za MoBa.
Jinak úhel náklonu prý není v tech. specifikacích, znají to na základě vlastních zkušeností. Normálně doporučuje Vartu, ta ale ležet nesmí.
Je to drahá sranda, řekl bych. Co bylo v PCX jako originál za baterii?

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

24 dub 2017, 08:42

Jen pro upřesnění. Možný náklon baterie neurčuje značka výrobce, ale způsob vytváření energie v daném produktu. Zjednodušeně napsáno, buď tekutá kyselina (klasika), nebo kyselina nasáklá do tkaniny (vhodná pro náklony).

Honda PCX 2014 (nova verze v3)

30 dub 2017, 12:02

Ahojte, mam najazdene nieco cez 20 000km na PCX (2014, V3). Poslednych asi 50km sa skutriku akosi nechce rozbiehat. Aby som to vysvetlil, z nicoho nic, razovo, sa mi zmenil sposob akym reaguje na plyn motor pri rozbiehani z nuly. To znamena ze hned po pootoceni plynu skuter zabera, nedvihne najprv otacky. A ak pridam aj prudsie tak najprv postoji asi sekundu alebo dve na nejakych otackach bez rozbehu a potom sa zacne rozbiehat. Je to ale dost pomale rozbehnutie. Ked uz ale idem aspon 20 tak uz reaguje v pohode ako stale. Cize sa jedna len o rozbeh. Vsetko je povodne a servisovane, akurat na 16000km som menil valceky za dr.pulley a pred par km na servise nic vo variatore nezistili. Nestretli ste s tym niekto? :) diky :)

mozno nieco moze byt so spojkou, natiahnute pruziny, ale nezda sa mi ze by sa to prejavilo tak nahle, te nic a zrazu sa nechce rozbehnut, myslel som si ze sa to bude prejavovat postupne


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

30 dub 2017, 15:52

illegal píše:... Takze ti odporucam zobrat original a na zimu ju vyberat. Alarm v garazi mozes mat samostany, daju sa najst aj akumulatorove verzie (ak v garazi nemas elektrinu).


Tak som nakoniec kúpil Exide ETZ7-BS za 27,-€. Ešte som ju síce nenamontoval, no je nižšia ako originál, tak neviem či nebudem vypodkladať. No rozhodne ju budem na zimu vyberať.

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

08 kvě 2017, 17:39

Ahoj PCX-áři,

měl bych takový dotaz.
Tento prodloužený víkend jsem zkoušel podle 3 softwarových navigací a dle měrených úseků
v obcích tachometr na svém skútru.
Navigace a i radary ukazovaly stejně, ale tachometr např. při 40 km/h, tak se mi na navi
zobrazovalo o cca 6km/h méně. A to i při vyšších rychlostech. A co jsem vypozoroval, tak se to zvyšovalo.
Čím vyšší rychlost na tachometru, tak odchylka byla vyšší.
Vím, že je to u tach. trochu ponížené, ale toto se mi zdá dost.

Samozřejmě, není to velký problém, jen se ptám, zdali někdo z vás
má to samé?
Děkuji za odpovědi.
Hybča

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

08 kvě 2017, 18:19

Mě to ukazuje úplně stejně! Tachometrových 80 je o 6 km/h méně, rychleji jsem nepoměřoval.

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

08 kvě 2017, 18:21

Tacho vždy ukazuje trochu více než realita. Výrobce od výrobce a model od modelu se chovají trochu jinak. U mně je odchylka v nízkých rychlostech velká a směrem k maximálce se zmenšuje. Vždycky je to nějak ... :-) Musíš si na to zvyknout, není to nic divného, ani nic co by se mělo řešit. Zásadní vliv na to má průměr kola - možná i huštění.

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

08 kvě 2017, 20:44

Áno, aj tlak v pneu má vplyv. Dobre to poznám z bicykla, kde si presne kalibrujem pri každej zmene plášťov za iný typ - hoci je "papierový" rozmer rovnaký, každý je trochu iný a i malá zmena dĺžky obvodu sa dosť prejaví (na bicykli mi nejde o rýchlosť, ale o prejdenú vzdialenosť). Pri mäkkom kolese ukazuje viac, ale pred každou jazdou hustím na rovnaký tlak. Škoda, že na motorových vozidlách nie je takáto možnosť, ktorú má každý cyklo-počítač. Mne to na novom PCX s Michelin City Grip ukazuje asi o 10% viac (teda 50 idem, keď ukazuje cca 55; 90 idem, keď ukazuje cca 100). Takže sa pri jazde držím týchto zistených hodnôt (a i tak ma vodiči často musia za každú cenu predbiehať, ale to je už iná téma).

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

22 kvě 2017, 18:20

Zdar nepojede někdo na sraz do Jedovnice z Ostravy a okolí, že bych se přidal ☺

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

22 kvě 2017, 19:02

Od kúpi mám namontovaný alarm. Meral som teda jeho odber - pri bliknutí LEDky cca 2,5mA v medziobdobí sú to 100vky µA.
Keď to tak počítam, tak ten by ju teoreticky mohol za 5 mesiacov vybiť ak počítam s trvalým odberom 3mA.
=====
I když je to nepatrný odběr - je to dost záludné. Batérka odpojená bez odběru vydrží pěkně dlouho. AGM třeba na 80% kapacity - 4 měsíce

Ale nepatrný odběr pár mA dobu vybití sakra zkracuje

Obrázek

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

22 kvě 2017, 20:43

Môžem potvrdiť Jardove teórie.Mne vybila zelená diódka na kábli napájania navigácie ktorý som zabudol pred zimným uložením odpojiť za 3-4 mesiace až tak že po zapnutí kľúča sa už žiadna ručička nepohla a ani kontrolka nerozsvietila. Našťastie sa akumulátor ešte podarilo oživiť ale životnosť už nebude taká ako keby sa to nestalo.
Odeslat odpověď