Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod PePe_PCX » 10 dub 2017, 15:10

Billesik: jak ti to jede s dr.pulley? Případně jak se změnilo chování?
Tak ty vibrace jsou záhada. Nemůže být prasklý nějaký silentblok uchycení motoru?
Honda PCX 125, Aprilia Pegaso 650 Trail
PePe_PCX

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 115
Registrován: 24 črc 2015, 14:17
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod billesik » 10 dub 2017, 20:12

Presne aj to mi napadlo, skoda, ze som to neskontroloval ked som mal rozobraty skuter kvoli kontrole ventilov.
Valceky som dal 13,5g ako aj viaceri tu na fore. Zatial co mozem povedat, tak akceleracia sa mi zda asi rovnaka, maximalka je vyssia (106 GPS ked nefuka protivietor :-D) a spotreba s lahkym plynom nizsia.
billesik

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 28 led 2016, 23:24
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod Odplata » 22 dub 2017, 21:52

Tak asi budem zháňať novú batériu do mojej PCX 125 (2015). Po uvedení do prevádzky po zime som bez problémov naštartoval a vozil sa asi 3h. Po týždni som už nenaštartoval. Batéria mala 11,5V a na viac ako 12,65V sa nabíjačkou nevie nabiť.
Dobíjanie v skútri ide už pri voľnobežných otáčkach na 14,45V.
Nabíjačkou som nabíjal najprv do napätia 14,6V. Po odstátí padla baterka na 12,35V, tak som ju znovu nabíjal zvýšeným napätím 15,5V a potom aj 16,5V po dobu 2h s obmedzením prúdu na 0,7A s tým, že už nemám čo stratiť :)
Po tomto drastickom nabíjaní má batéria 12,65V, tak som ju ešte založil do skútra a aj naštartoval. Kým nezoženiem novú, tak hádam pobeží ešte táto.
Systém SS mám od kúpy (03/2015) vypnutý, skúšal som ho len pár krát zo zvedavosti. (Škoda že tá baterka neskapala ešte v dobe záruky ale až tesne po :) .)
Batériu som zo skútra na zimu nevyťahoval, skúter bol garážovaný, teplota klesala pri vonkajšej -30°C na -5°C v garáži. Cca raz za dva mesiace som ho naštartoval a nechal cca 1h vrčať.
Od kúpi mám namontovaný alarm. Meral som teda jeho odber - pri bliknutí LEDky cca 2,5mA v medziobdobí sú to 100vky µA.
Keď to tak počítam, tak ten by ju teoreticky mohol za 5 mesiacov vybiť ak počítam s trvalým odberom 3mA.

Akú batériu použiť ako náhradu?
Zatiaľ som pokukoval po Varte no tá je údajne tesná len do náklonu 45°a v PCX by skoro ležala, tak neviem. S ostatnými značkami nemám skúsenosť. A originál je až príliš drahý na životnosť 2 roky.

Po najazdení cca 1500km som aj ja na skúri postrehol pravidelné pošklbkávanie (chvenie) pri rýchlosti 55km/h +-5km/h. Minulý rok som preto kontroloval remeň a zistil som, že jeho šírka nieje po celej dĺžke rovnaká a medzi najširším a najužším miestom je rozdiel asi 1mm. Tak som to pošklbkávanie prisúdil tomu remeňu a zatiaľ to neriešim, chystám sa kúpiť nový variátor aj s remeňom, tak dúfam, že sa to potom stratí.
Stretol sa už niekdo z vás s nerovnomerne širokým remeňom?
Honda PCX 125 (2015) biela
Odplata

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 31 bře 2015, 17:47
Skútr / moto: Honda PCX125 (2015)

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod illegal » 23 dub 2017, 23:56

S nahradnou baterkou je problem presne kvoli naklonu, vdaka tomu si nemozes velmi vyberat. Ja by som isiel do originalu, urcite vydrzi viac ako 2 roky. Tej tvojej podla mna najviac uskodili mrazy. Za 4 roky tu na fore si pamatam na jediny pripad kedy niekomu odisla takto skoro baterka v PCX a tiez za tym bolo skladovanie pri nizkych teplotach.
Takze ti odporucam zobrat original a na zimu ju vyberat. Alarm v garazi mozes mat samostany, daju sa najst aj akumulatorove verzie (ak v garazi nemas elektrinu).
Obrázek
Don't dress for the ride, dress for the SLIDE.
Uživatelský avatar
illegal

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 229
Registrován: 12 dub 2013, 15:07
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Analogove hodiny, 12 V zasuvka, sedlo bez bobku

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod kerim7 » 24 dub 2017, 08:23

Řešil jsem kleklou baterii v SW-T400. Tam leží na boku. Prodejce ze speciálky v Nymburce o tom se mnou dlouze mluvil a říkal, že pokud leží, je potřeba YUASSA (byla od výrobce) nebo levnější MotoBatt. Slovo levnější není výstižné, spíš ne tak přemrštěně drahá, řekl bych. U mne je ta cena cca 3000 za Yu nebo cca 1500 za MoBa.
Jinak úhel náklonu prý není v tech. specifikacích, znají to na základě vlastních zkušeností. Normálně doporučuje Vartu, ta ale ležet nesmí.
Je to drahá sranda, řekl bych. Co bylo v PCX jako originál za baterii?
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 662
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod krizik1 » 24 dub 2017, 08:42

Jen pro upřesnění. Možný náklon baterie neurčuje značka výrobce, ale způsob vytváření energie v daném produktu. Zjednodušeně napsáno, buď tekutá kyselina (klasika), nebo kyselina nasáklá do tkaniny (vhodná pro náklony).
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod kajatierik » 30 dub 2017, 12:02

Ahojte, mam najazdene nieco cez 20 000km na PCX (2014, V3). Poslednych asi 50km sa skutriku akosi nechce rozbiehat. Aby som to vysvetlil, z nicoho nic, razovo, sa mi zmenil sposob akym reaguje na plyn motor pri rozbiehani z nuly. To znamena ze hned po pootoceni plynu skuter zabera, nedvihne najprv otacky. A ak pridam aj prudsie tak najprv postoji asi sekundu alebo dve na nejakych otackach bez rozbehu a potom sa zacne rozbiehat. Je to ale dost pomale rozbehnutie. Ked uz ale idem aspon 20 tak uz reaguje v pohode ako stale. Cize sa jedna len o rozbeh. Vsetko je povodne a servisovane, akurat na 16000km som menil valceky za dr.pulley a pred par km na servise nic vo variatore nezistili. Nestretli ste s tym niekto? :) diky :)

mozno nieco moze byt so spojkou, natiahnute pruziny, ale nezda sa mi ze by sa to prejavilo tak nahle, te nic a zrazu sa nechce rozbehnut, myslel som si ze sa to bude prejavovat postupne


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Uživatelský avatar
kajatierik

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 14 dub 2014, 21:46
Bydliště: Košice - okolie
Skútr / moto: Honda PCX 2014 Perleťová biela

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod Odplata » 30 dub 2017, 15:52

illegal píše:... Takze ti odporucam zobrat original a na zimu ju vyberat. Alarm v garazi mozes mat samostany, daju sa najst aj akumulatorove verzie (ak v garazi nemas elektrinu).


Tak som nakoniec kúpil Exide ETZ7-BS za 27,-€. Ešte som ju síce nenamontoval, no je nižšia ako originál, tak neviem či nebudem vypodkladať. No rozhodne ju budem na zimu vyberať.
Honda PCX 125 (2015) biela
Odplata

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 31 bře 2015, 17:47
Skútr / moto: Honda PCX125 (2015)

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod Hybča » 08 kvě 2017, 17:39

Ahoj PCX-áři,

měl bych takový dotaz.
Tento prodloužený víkend jsem zkoušel podle 3 softwarových navigací a dle měrených úseků
v obcích tachometr na svém skútru.
Navigace a i radary ukazovaly stejně, ale tachometr např. při 40 km/h, tak se mi na navi
zobrazovalo o cca 6km/h méně. A to i při vyšších rychlostech. A co jsem vypozoroval, tak se to zvyšovalo.
Čím vyšší rychlost na tachometru, tak odchylka byla vyšší.
Vím, že je to u tach. trochu ponížené, ale toto se mi zdá dost.

Samozřejmě, není to velký problém, jen se ptám, zdali někdo z vás
má to samé?
Děkuji za odpovědi.
Hybča
Uživatelský avatar
Hybča

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 43
Registrován: 19 čer 2013, 14:06
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Od 11.5.2016 nový skútr Honda PCX125-hnědá Havana
Tuning / úpravy: Nové pneu-Michelin City Grip 2

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod Mataludo » 08 kvě 2017, 18:19

Mě to ukazuje úplně stejně! Tachometrových 80 je o 6 km/h méně, rychleji jsem nepoměřoval.
Uživatelský avatar
Mataludo

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 27 srp 2015, 11:19
Bydliště: Roudná - Soběslav
Skútr / moto: Honda CBR 900RR, Honda Forza 300

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod JardaB » 08 kvě 2017, 18:21

Tacho vždy ukazuje trochu více než realita. Výrobce od výrobce a model od modelu se chovají trochu jinak. U mně je odchylka v nízkých rychlostech velká a směrem k maximálce se zmenšuje. Vždycky je to nějak ... :-) Musíš si na to zvyknout, není to nic divného, ani nic co by se mělo řešit. Zásadní vliv na to má průměr kola - možná i huštění.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod dusanSK » 08 kvě 2017, 20:44

Áno, aj tlak v pneu má vplyv. Dobre to poznám z bicykla, kde si presne kalibrujem pri každej zmene plášťov za iný typ - hoci je "papierový" rozmer rovnaký, každý je trochu iný a i malá zmena dĺžky obvodu sa dosť prejaví (na bicykli mi nejde o rýchlosť, ale o prejdenú vzdialenosť). Pri mäkkom kolese ukazuje viac, ale pred každou jazdou hustím na rovnaký tlak. Škoda, že na motorových vozidlách nie je takáto možnosť, ktorú má každý cyklo-počítač. Mne to na novom PCX s Michelin City Grip ukazuje asi o 10% viac (teda 50 idem, keď ukazuje cca 55; 90 idem, keď ukazuje cca 100). Takže sa pri jazde držím týchto zistených hodnôt (a i tak ma vodiči často musia za každú cenu predbiehať, ale to je už iná téma).
Obrázek / SPRITMONITOR.DE: Obrázek
Uživatelský avatar
dusanSK

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 194
Registrován: 16 črc 2016, 00:00
Skútr / moto: Honda PCX (2017)
Tuning / úpravy: vyššie plexi Honda + deflektor Loster NC3, kufor Honda 39 l, slidery TechPulley 14 g

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod Dětmar » 22 kvě 2017, 18:20

Zdar nepojede někdo na sraz do Jedovnice z Ostravy a okolí, že bych se přidal ☺
Dětmar

10+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 24
Registrován: 08 lis 2015, 09:06
Skútr / moto: honda pcx 125
Tuning / úpravy: plexi givi

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod JardaB » 22 kvě 2017, 19:02

Od kúpi mám namontovaný alarm. Meral som teda jeho odber - pri bliknutí LEDky cca 2,5mA v medziobdobí sú to 100vky µA.
Keď to tak počítam, tak ten by ju teoreticky mohol za 5 mesiacov vybiť ak počítam s trvalým odberom 3mA.
=====
I když je to nepatrný odběr - je to dost záludné. Batérka odpojená bez odběru vydrží pěkně dlouho. AGM třeba na 80% kapacity - 4 měsíce

Ale nepatrný odběr pár mA dobu vybití sakra zkracuje

Obrázek
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 2014 (nova verze v3)

Příspěvekod forester » 22 kvě 2017, 20:43

Môžem potvrdiť Jardove teórie.Mne vybila zelená diódka na kábli napájania navigácie ktorý som zabudol pred zimným uložením odpojiť za 3-4 mesiace až tak že po zapnutí kľúča sa už žiadna ručička nepohla a ani kontrolka nerozsvietila. Našťastie sa akumulátor ešte podarilo oživiť ale životnosť už nebude taká ako keby sa to nestalo.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků