od JardaB » 05 dub 2017, 09:02
Předpokládané napětí gelovky podle kapacity nabití při "25 stupních"
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8 = vybitý
Pozor - platí při teplotě 25 stupňů. Pokud řekneme, že nyní je průměrně cca 10 stupňů, musíme přidat teplotní kompenzaci 0,3V na každých 10 stupňů. .... Nižší teplota = větší napětí; vyšší teplota = nižší napětí. Při 10 stupních má nabité mít aku 13,1V (75% kapacity = 12,8-12,9V ... atd)
Ty máš zřejmě baterii pod 50% kapacity a to může být důvod, proč řídící jednotka nespustí idle ... aby s vybitou baterií nemusela za jízdy po městě 10x denně startovat, že ? Buď v klidu -- auta to mají taky tak.
====
Poznámka: pokud nabíječka nemá teplotní kompenzaci (což předpokládám), tak ti baterii v chladu pořádně nenabije. Proto mají některé nabíječky mají tzv. "zimní nabíjení" s vyšším napětím.
Naposledy upravil
JardaB dne 05 dub 2017, 12:59, celkově upraveno 6
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.