Odpálil som si elektrickú zásuvku
Ako cyklista som zvyknutý často pred jazdou skontrolovať tlak v pneumatikách a dofúkať. Lenže moja vysokotlaková pumpa má hlavu trochu väčšiu a nevojde mi do zadného kolesa (resp. len veľmi problematicky), tak som si v Lidli kúpil malý kompresor pre 12 V autozásuvku. Plný nadšenia som kompresor šiel hneď vyskúšať, vôbec mi nenapadlo, že PCX môže mať výrazne nižší limit prúdu (resp. že ten malý kompresor by mohol mať takú spotrebu) a tak kompresor fúkal len asi pol sekundy a zásuvka viac nefunguje.
Predpokladám, že bude stačiť vymeniť poistku? Skúter mám teraz odparkovaný, len som z neho zobral používateľskú príručku. Neviem, či som ju dobre pochopil - to v PCX je pri poistkách rovno aj sada náhradných poistiek? Keď ju použijem, rád by som kúpil ďalšiu, kde sa to dá kúpiť? Sú to bežné poistky, či nejaké špeciálne? V príručke píšu, že zásuvka dáva len 1 A, kdežto kompresor chce 7 A (v maxime až 14 A), čo je zásadný rozdiel.
Kompresor som skúšal s vypnutým motorom (na bočnom stojane). V príručke som sa teraz dočítal, že zásuvka by sa mala používať radšej so zapnutým motorom, ale zrejme by sa poistka odpálila aj tak, však?
A ďalšia vec, keď už som tú príručku študoval, narazil som na strane 50 na plán pravidelnej údržby, podľa ktorého je servisný interval 6000 km (4000 míľ). Bol som v tom, že na servisnú prehliadku mám ísť po 4000 km, tuším som to v tunajších diskusiách videl alebo si to pletiem so zahraničnými fórami a míľami? Samozrejme, že sa mi páči viac interval 6000 km, ušetril by som... Ale tiež chápem, že servis by bol za čo najkratší interval, viac by zarobili