22 pro 2020, 08:37
22 pro 2020, 08:49
03 led 2021, 22:30
Citelis píše:No tak myslím, že je zbytečné se tu urážet. Rozdám pár knížecích rad, jak to víceméně řeším já a co se mi tak nějak osvědčilo a každý ať si to přebere jak chce.
Když už trénuješ (teď nic proti, taky si zkouším kde co. Ono pak člověka v provozu míň věcí překvapí). Tak doporučuji i trénovat (jak už tu zaznělo), kdy rozpíná spojka ... tj. rozjedeš se, zavřeš plyn a zpomaluješ dokud nevypne spojka, skůtr se jakoby odbrzí a pak už jede jen setrvačností ... tuhle rychlost si zapamatovat a naučit se jí.
Při jízdě rychostí chůze se mi výrazně více osvědčilo jakoby "vrkat plynem", než pozvolné přidávání a držení konstantního plynu a pálení spojky. On má skůtr výrazně lepší stabilitu při pomalé jízdě, když je motor aspoň v nějakých otáčkách ... když ti to drnčí, tak se dá relativně snadněji najít otáčky, kdy jde spojka do záběru. No a pak si "vrkám plynem" jen tak, abych motor držel mezi volnoběhem a těsně pod záběrem. Pokud potřebuji trochu zrychlit, tak si vrknu víc, pokud potřebuju jen stabilizovat skůtr, tak si vrknu mín, ale furt mám motor roztočený, protože když začne skůtr "padat" do pomalé zatáčky, tak stačí lehce vrknout víc a spojka zabere v podstatě hned a není potřeba sundavat nohu a zachraňovat to nohou. Jen to vyžaduje hodně cviku a předvídání, kdy si vrknout V tom má motorka výhodu, protože si můžu držet motor v otáčkách a ruční spojkou korigovat tyhle detaily. My to musíme zvládnout jen plynem.
Co se týče skůtra ... trochu pomůže sundat boční dekl variátoru a aspoň ho vyfoukat vzduchem - hlavně spojku ... jen bacha lítají z toho šílený "sra*ky" a ten prach příliš nedoporučují dýchat. Ale tohle pomůže víceméně krátkodobě.
No a úplně nejlepší je, variátor včetně spojky rozebrat, pořádně vyčistit. Promazat co se mazat má, odmastit to co má zůstat suché (řemenice, spojkový zvon) a lehce jemnějším smirkem přebrousit spojkové čelisti - sundat z nich ty černé napečeniny. Asi záleží jak která spojka nevím co tam mám já (kupoval jsem ojetou), ale moje čelisti na sobě mají obložení v barvě písku, když se očistí. Dělal jsem to před 3800km a stále relativně v pohodě - občas si to zadrnčí než se ohřeje, ale rozhodně to není co to bývalo - to jsem měl pocit, že se mi skůtr rozpadne během 50ti metrů.
On i ten spojkový zvon se musí trochu ohřát, aby fungoval - studený prokluzuje výrazně víc než "teplý".
Nemám moc dobrou zkušenost s autorizovanými servisy na auto, takže skůtra už si automaticky servisuji sám Pochybuji, že se někdo v autorizáku nebo jinde s tím variátorem bude tak peklovat, ale třeba jim křivdím
04 led 2021, 12:51
04 led 2021, 21:21
Citelis píše:No pokud ti to vibruje hned po nastartování, byť jen pod 5 stupňů, tak je spíš něco špatně s motorem a spojka to pak ve výsledku jen umocní. Nevím co máš za rok PCXka, ale jako základ bych kouknul na svíčku a podle toho kolik má najeto ji klidně i vyměnil. Přemýšlím co by tam mohlo být blbě, ale záleží na ročníku...
Mě to vibruje fakt jen při prokluzu spojky, ale po nastartování bez problému. Dneska jsem startoval po 13 dnech stání venku, bylo kolem nuly. 2x jsem zapnul zapalování (asi zbytečně), ale chtěl jsem mít jistotu, že se natlačí benzín a chytlo mi to "na brnk" ... otáčky teda výlítly do hodně zvýšeného vonoběhu, až jsem se bál, ale do 2-3 vteřin spadli na rozumnou mez a pak už normal jak jsem zvyklý ... ale vibrace "žádné".
05 led 2021, 20:39
20 led 2021, 20:40
26 úno 2021, 16:07
26 úno 2021, 17:50
27 úno 2021, 21:50
02 dub 2021, 10:35
02 dub 2021, 10:59
02 dub 2021, 12:24
03 dub 2021, 11:19
04 dub 2021, 03:27
JardaB píše:Mně se v noci taky zdají věci ....