Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: HONDA PCX 125

13 pro 2020, 22:48

Lidi, nevím, ale co píšete mi nedává žádnej smysl. Za a, já jsem nespadl proto, že bych jezdil jako šílenec, ani proto, že bych jel opatrně jak po ledě, jel jsem prostě normálně, ale v minus dva na kostkách, který byly pokrytý vrstvou nějakýho slizu - asi sůl plus vlhost - jsem prostě při lehkým přidání plynu protočil zadní kolo a šel k zemi. Takže si nepřipadám, že bych jezdil jako blázen, ani jako stará babka. Od září jezdím prostě přiměřeně rychle. Problém se spojkou - pokud to je spojka - jsem začal mít až teď v prosinci, když je motor uplně studenej po noci, kdy je něco málo nad nulou. Do prosince jsem ten problém neměl, z toho usuzuju, že to nemá nic společnýho s tím, jak jezdím. Jak už jsem psal, po dvaceti, třiceti minutách ježdění ty nepříjemný vibrace v nízkých otáčkách při rozjezdu skoro zmiznou. A není absolutně možný se rozjet ráno se studenou motorkou tak, abych neprošel tím hnusným vibrováním - prvních pět metrů jedu s dovolením po chodníku, to fakt nehodlám kalit hned od začátku, musím pomalu popojet k silnici. A to je přesně ta doba, kdy to hnusně vibruje, když trošku přidám plyn. Chtěl bych vás vidět, jak pojedete po chodníku, navíc se musíte nejdřív otočit do protisměru - na chodníku - a pak popojet tak max 5 km v hodině, a jak už jsem říkal, v Praze takhle popojíždíte v kolonách každou chvíli, takže váš návod, jak se tomu vyhnout, je k ničemu, popojídění minimální rychlostí je v Praze - například jízda mezi dvěma pruhy aut, když dojíždíte k semaforu, to je na denním pořádku. Navíc vzhledem k tomu, že je pořád jen něco nad nulou, tak nehodlám na kostkách akcelerovat víc než je nutno - nevěřím tomu, že spojku ničí jemný rozjezd na kluzkých kostkách, to bych nemoh jezdit po Praze ani v létě v dešti.

A co se týká ježdění pomalu kolem kuželů na skútru, stejně jako na motorce se tak trénuje jízda v malých rychlostech a U turn a podobně, to jste ještě neslyšeli? Nebo se to zásadně trénuje pouze na motorkách s manuálem? Copak na skútru člověk nemusí umět jezdit pomalu a otáčet se do protisměru?

No a nikdo tu nereagoval na mou námitku, že problém s vibracemi mizí při zahřátí motoru. Vysvětlení nějakého zdejšího experta?

-- 13 pro 2020, 21:59 --

Jak zničit spojku u skútru - pro pokročilé:

https://youtu.be/_WzPoyTr87Y?t=290

Re: HONDA PCX 125

13 pro 2020, 23:09

Nevím jestli jsem expert ale popořadě.

Pokud jezdíš hodně pomalu pneu se neohřejí a kloužou.
Spojka klouže protože si ji pomalou jízdou = neustálým spinanim a rozpinanim přitavil ( na pakně se udělala vrstva a proto klouže) studenty zvon klouže víc než ohřátý zvon a proto to po ohřátí zmizí

Oprava je jednoduchá:
Sundej dekl variátoru
Povol spojku
Vyčistí zvon spojky
Smirkovým papírem přejeď pakny spojky

Na sliz na cestě ti pomohou pouze zimní pneu.

Motorkáři se proste dělí jen do 2 skupin : ti co už to položili a ti co to položí :-)

Ještě k tomu tvému ježdění 5km/h v koloně - koukej se do zrcátka a to hodně často protože 99% z nás by Tě fakt rádo předjelo a ty je blokuješ!

Re: HONDA PCX 125

13 pro 2020, 23:10

nejpravděpodobnější za jest , že se ti ohřeje jak obložení tak zvon svou vlastní jízdní pracovitostí a třenim a je to vzájemně v "" propojitelnější "" co se sepnutí a přítlaku týče .. tudíž materialově měkčí :wink:

Re: HONDA PCX 125

13 pro 2020, 23:54

Winterwolf píše:Nevím jestli jsem expert ale popořadě.

Pokud jezdíš hodně pomalu pneu se neohřejí a kloužou.
Spojka klouže protože si ji pomalou jízdou = neustálým spinanim a rozpinanim přitavil ( na pakně se udělala vrstva a proto klouže) studenty zvon klouže víc než ohřátý zvon a proto to po ohřátí zmizí

Oprava je jednoduchá:
Sundej dekl variátoru
Povol spojku
Vyčistí zvon spojky
Smirkovým papírem přejeď pakny spojky

Na sliz na cestě ti pomohou pouze zimní pneu.

Motorkáři se proste dělí jen do 2 skupin : ti co už to položili a ti co to položí :-)

Ještě k tomu tvému ježdění 5km/h v koloně - koukej se do zrcátka a to hodně často protože 99% z nás by Tě fakt rádo předjelo a ty je blokuješ!


Zase je tu překrucování toho, co jsem napsal. Nikde jsem nenapsal, že jezdím pořád pomalu, po Praze jezdím většinou cca 50, mimo Prahu 80 až 90. Napsal jsem, že když se ráno rozjíždím od baráku, jedu pomalu, nejdřív po chodníku, asi pět metrů, to nemůžu jet víc než 5 km za hodinu, to dá rozum, netušil jsem, že 5 km za hodinu je na skútru zakázáno. Pak se pomalu a opatrně rozjíždím na mokrých nebo slizkých kostkách, to je asi 50 m než dojedu na asfaltovou křižovatku. V koloně mě asi těžko může někdo předjíždět, od toho je kolona, že se člověk zasekne v koloně - pokud kolona popojíždí 5 km v hodině, jedu 5 km v hodině, pokud se kolona rozjede na 20, jedu 20. Druhá možnost, když spěchám nebo je to dlouhá kolona - poruším předpisy a filtruju, to znamená opatrně projedu mezi auty k semaforu, většinou tak pět, deset aut, jedu na mm těsně kolem jejich zrcátek, takže pomalu. Některý auta jsou od sebe blíž, takže musím skoro zastavit a opět se rozjet. Další situace, kdy jedu tak 5 km v hodině, je, když jedu po ulici, kterou křižuje tisíce lidí sem a tam, protože jsou všude kavárny, stánky, parkující auta a děti. Tam se musí jezdit taky pomalu. Když jedu z práce, nejdřív jedu deset metrů po příjezdové komunikaci, kde je většinou spousta chodců, opět nemůžu hned odpálit, ale opatrně popojedu, dokud nenajedu na silnici. To taky pálím spojku? Napište mi někdo odkaz na článek na netu, kde se tvrdí, že pomalá jízda na skútru pálí spojku, co to je za pitomost? To bych u auta musel spálit spojku každej měsíc, protože někde popojíždím každej den krokem. Mám najeto 200 000 a spojka je v pohodě: Jednou jsem si ale přečetl nějakej blbej článek o tom, že na parkovišti a podobně člověk v autě nemá používat spojku, protože se tím ničí, tak jsem to zkusil bez spojky - auto samozřejmě poskakovalo jak zajíc, takže od tý doby zase popojížídm se spojkou.

-- 13 pro 2020, 23:11 --

A co teprve zpomalovací prahy, který jsou skoro v každý vesnici nebo na předměstí na každým kroku - to je mám přelítnout 50kou? Samozřejmě že to je přesně ta rychlost, kdy podle vás ničím spojku, ale jak to chcete řešit? Prostě zpomalíte na cca 10 km v hodině a zase se rozjíždíte, takže spojku takhle ničíte? Tady všichni píšou, jako kdybychom se bavili o závodním okruhu, kde vystřelím a jedu naplno, to ve městě a na vesnici není prostě realita, v reálným provozu to znamená několikrát za hodinu zpomalovat a zrychlovat přesně v těch rychlostech, o kterých tvrdíte, že se tam spojka namáhá. A to chcete řešit jak?

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 07:40

jak můžeš porovnávat odstředivou spojku se spojkou manuálně ovládanou evidentně jsi nepochopil princip.

hele tak počkáme zase ještě 3 až 5 stránek diskuze než ti dojde co se ti tu lidé snaží vysvětlit
stejně jako s s prsty na brzdové páčce při jízdě do serpentýn

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 09:10

Ha, ha, :D to sis naběhl stěžovat si na Motorkářích a ještě s PCXem.

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 18:34

bado píše:Ha, ha, :D to sis naběhl stěžovat si na Motorkářích a ještě s PCXem.


Tak tam mi někdo rozumný bez agrese a urážek v klidu napsal, o co se jedná za problém. Udělal jsem si z toho jednoduchý závěr - nejezdit na skútru nikdy pomalu je totální blbost, je to často potřeba a není na tom nic divnýho. Napsal jsem tu milion příkladů, kdy nám nezbývá než jet chvíli pět km za hodinu. Neučit se na skútru techniku pomalé jízdy, otáčení do protisměru a podobně jen proto, že to může opotřebovávat spojku je blbost, někomu stačí jezdit jako holka v minisukni na vespě, někdo se chce učit správnou techniku. I takové žvásty mi tu radíte, že se nemám učit techniku jízdy. Spojka se samozřejmě používáním opotřebovává - jediné, co je hloupost, je záměrně spojku používat tak, že hledáme způsoby, jak ji nejlépe ničit a pálit. Nic takového prostě nedělám, prostě jezdím. A nikdo z vás tady evidentně s jistotou neví, odkud se ty vibrace berou. Na jiných forech jsou o tom diskuze jiného typu, tam lidi koumají, čím by to mohlo být a snaží se na to přijít, jeden týpek např. vyměnil některé součásti spojky za jinou značku a vibrace zmizely.

Až mi tu budete radit něco rozumnějšího než "nejezdi pomalu" , "nejezdi kolem kuželů", "nejezdi v zimě", tak si takových rad budu vážit.

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 19:26

Hele nemusíš se hned čílit. Ale ty vždycky založíš takové "zajímavé" témata jak už zde tak na motorkářích, že pomalu nevím jestli si děláš srandu, nebo to fakt myslíš vážně.Zase na druhou stranu je lepší se zeptat, ale potom musíš počítat s různorodýma reakcema. Ale určitě ti přeji hlavně bezpečnou a pohodovou jízdu jak tobě, tak hlavně všem kolem tebe.

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 19:29

hele a to s tím rozjezdem a povolením plynu jsi zkoušel?

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 20:01

Už několikrát je tu napsáno čím to je a jak to odstranit.

Tak znovu:
Sundej dekl variátoru
Povol spojku
Vyčisti zvon spojky
Smirkovým papírem přejeď pakny spojky

Re: HONDA PCX 125

14 pro 2020, 20:46

Roonin píše:Musel bych jezdit divoce jako v létě, abych vůbec tento problém neřešil.
ja ti teda vôbec neporadím, ale ďakujem za pobavenie ty divoch 125ccm :)

Re: HONDA PCX 125

19 pro 2020, 22:45

bado píše:Hele nemusíš se hned čílit. Ale ty vždycky založíš takové "zajímavé" témata jak už zde tak na motorkářích, že pomalu nevím jestli si děláš srandu, nebo to fakt myslíš vážně.Zase na druhou stranu je lepší se zeptat, ale potom musíš počítat s různorodýma reakcema. Ale určitě ti přeji hlavně bezpečnou a pohodovou jízdu jak tobě, tak hlavně všem kolem tebe.


Co je tak zajímavýho na vibracích při záběru spojky u studenýho stroje? To je uplně normální technický problém, který se řeší na různých forech o skútrech. Zajímavý to bylo s přehmatáváním, to uznávám, to jsem dosud zcela nevyřešil, přehmatávám dál i po půl roce.

A asi sis nevšiml, že na rozdíl od skutrforum na motorkářích na moje dotazy všichni reagujou v klidu a bez urážek. Navezl se tam ten rozumbrada odsud s pokusem mě urazit a nikdo se tam s nim nebavil.

-- 19 pro 2020, 21:55 --

Jestli to někoho zajímá, tak jsem dospěl k tomuto:

za a nebudu nic rozebírat - jestli se do toho chtěj pustit v servise, můžou to zkusit, já to přežiju, že mi v zimě bude vteřinku vibrovat skútr, když bude zabírat spojka při rozjezdu

za b - kdo mi bude ještě radit, abych netrénoval na prázdným parkovišti s kužely, tak je u mě dement, který o motorkách neví nic - trénuje se to na motorkách, trénuje se to na skútrech, já se chci zlepšovat, takže parkoviště a kužely jsou nutnost - dnes jsem jezdil v teplotě plus dva stupně ve středních Čechách, všude bylo sucho, ale v zatáčkách jsem si netroufal to moc klopit - pak jsem jel na parkoviště a zjistil jsem, že i ve dvou stupních to na suchým asfaltu můžu klopit víceméně stejně divoce jako v létě - drželo to uplně v pohodě - rychlost v zatáčení cca 20 až 30 km za hodinu - ale v provozu, na silnicích to stejně radši zkoušet nebudu, od toho je to parkoviště, kde maximálně spadnu a trochu se praštím.... neuklouznu do protisměru pod kola náklaďáku

za c - je možný se někdy vyhnout problému s vibracemi tak, že se člověk hned rozjíždí pokud možno co nejrychleji - ale občas není vyhnutí - najednou musíte ubrat, skoro zastavit, ale pak zase popojet, v provozu, v kolonách, u přechodů pro chodce - prvních deset dvacet minut to vibrovat bude, pokud bude spojka zabírat v těch tychlostech 5 až 10 km za hodinu, tomu se nedá zabránit - takže zcela to obejít svižnou jízdou nejde, protože občas člověk musí popojíždět

Dneska jsem v Praze a okolí potkal za tři hodiny jízdy 1,5 lidí na skútru - ta půlka je skútr, na který někdo nasedal, plus dvě endura na venkově a jeden adventure v Praze. Respekt!

Re: HONDA PCX 125

20 pro 2020, 09:40

:mrgreen: Tak důležité je, že ti tvoji slavní motorkáři neví ani jaký je rozdíl mezi spojkou na skůtru a na motorce.

Re: HONDA PCX 125

20 pro 2020, 12:33

rozumbrada tě nikde neurážel, můzeš mi prosím ukázat kde jsem tě urazil?

-- 20 pro 2020, 11:43 --

já ti pomůžu zde je zkopírovaný můj příspěvek na motorkářích
tak aby bylo jasno kdo překrucuje informace. A teď ty urážky prosím.

tak ten rozumbrada budu asi já
a jestli někdo při popojíždění drží otáčky v rozmezí kdy neustále klouže spojka tak ji spálí
bylo mu napsáno ať se plynule rozjede překoná otáčky kdy to vibruje a jede a pak ubere plyn klesne mu rychlost, otáčky rozpojí se
spojka klesne rychlost znovu si přidá, a ne že bude držet otáčky tak že bude spojka stále v prokluzu,
jizda pod otáčkama kdy se vypíná spojka je na skútru s odstředivou spojkou ne úplně komfortní

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=219768
Copyright © Motorkari.cz

Re: HONDA PCX 125

21 pro 2020, 10:22

No tak myslím, že je zbytečné se tu urážet. Rozdám pár knížecích rad, jak to víceméně řeším já a co se mi tak nějak osvědčilo :P a každý ať si to přebere jak chce.

Když už trénuješ (teď nic proti, taky si zkouším kde co. Ono pak člověka v provozu míň věcí překvapí). Tak doporučuji i trénovat (jak už tu zaznělo), kdy rozpíná spojka ... tj. rozjedeš se, zavřeš plyn a zpomaluješ dokud nevypne spojka, skůtr se jakoby odbrzí a pak už jede jen setrvačností ... tuhle rychlost si zapamatovat a naučit se jí.

Při jízdě rychostí chůze se mi výrazně více osvědčilo jakoby "vrkat plynem", než pozvolné přidávání a držení konstantního plynu a pálení spojky. On má skůtr výrazně lepší stabilitu při pomalé jízdě, když je motor aspoň v nějakých otáčkách ... když ti to drnčí, tak se dá relativně snadněji najít otáčky, kdy jde spojka do záběru. No a pak si "vrkám plynem" jen tak, abych motor držel mezi volnoběhem a těsně pod záběrem. Pokud potřebuji trochu zrychlit, tak si vrknu víc, pokud potřebuju jen stabilizovat skůtr, tak si vrknu mín, ale furt mám motor roztočený, protože když začne skůtr "padat" do pomalé zatáčky, tak stačí lehce vrknout víc a spojka zabere v podstatě hned a není potřeba sundavat nohu a zachraňovat to nohou. Jen to vyžaduje hodně cviku a předvídání, kdy si vrknout :mrgreen: V tom má motorka výhodu, protože si můžu držet motor v otáčkách a ruční spojkou korigovat tyhle detaily. My to musíme zvládnout jen plynem.

Co se týče skůtra ... trochu pomůže sundat boční dekl variátoru a aspoň ho vyfoukat vzduchem - hlavně spojku ... jen bacha lítají z toho šílený "sra*ky" a ten prach příliš nedoporučují dýchat. Ale tohle pomůže víceméně krátkodobě.

No a úplně nejlepší je, variátor včetně spojky rozebrat, pořádně vyčistit. Promazat co se mazat má, odmastit to co má zůstat suché (řemenice, spojkový zvon) a lehce jemnějším smirkem přebrousit spojkové čelisti - sundat z nich ty černé napečeniny. Asi záleží jak která spojka nevím co tam mám já (kupoval jsem ojetou), ale moje čelisti na sobě mají obložení v barvě písku, když se očistí. Dělal jsem to před 3800km a stále relativně v pohodě - občas si to zadrnčí než se ohřeje, ale rozhodně to není co to bývalo - to jsem měl pocit, že se mi skůtr rozpadne během 50ti metrů.
On i ten spojkový zvon se musí trochu ohřát, aby fungoval - studený prokluzuje výrazně víc než "teplý".

Nemám moc dobrou zkušenost s autorizovanými servisy na auto, takže skůtra už si automaticky servisuji sám :wink: Pochybuji, že se někdo v autorizáku nebo jinde s tím variátorem bude tak peklovat, ale třeba jim křivdím
Odeslat odpověď