Diskuze o skútrech většího objemu.
06 pro 2020, 17:07
Tak v klidu jezdi dal a nehledej problem , jinak se už nesvezeš
07 pro 2020, 14:31
Nevím co je to za rok, ale když jsem viděl ten bílý popisek na karteru, tak první co mi blesklo hlavou bylo .. však je to díl z "vrakáče"
07 pro 2020, 15:42
Je kúpená pred 3 mesiacmi úplne nová v honde tie čísla na spodu majú všetky
11 pro 2020, 13:18
Umí někdo vysvětlit, proč mám poslední asi tři týdny v nízkých otáčkách při rozjezdech strašně hrubej chod motoru? Je to jen v rozsahu asi tisíc otáček, ne víc, mám na mysli, od kdy do kdy to je, to je rozmezí tisíc otáček, je to až nepříjemný, drnčí z toho všechny plasty. Když to bylo nový, tak určitě takhle nahrubo motor při rozjezdech nešel. V servise si to nikdo neposlech, jen mi v recepci bylo řečeno, že první olej před první výměnou je hustší, takže je chod motoru hladší, kdežto při první výměně už je normální olej, který je řidší, takže motor nejde tak hladce. TGeď mám najeto cca 6000 km. Taky mě napadlo, jestli to není těma teplotama, ale nahrubo to jde i po půlhodině jízdy, když už je motor zcela zahřátej. Nemám z toho dobrej pocit, budu to znovu reklamovat při druhé výměně oleje, ať si na to někdo sedne a zkusí se rozjet, jestli to je normální. Dá se to řešit i tak, že člověk akceleruje co nejrychleji, aby ten rozsah otáček přeskočil tak rychle, že to ani nestačí drnčet - ale to při těch teplotách silnice a pneu rozhodně nemůžu po ránu dělat.
11 pro 2020, 13:51
To dělá spojka ... mě vždycky pomůže spojku vyčistit, smirkem očistit obložení ... a pak se zase rozjíždí hladce, ale je to řešení tak na 1000km a pak to začne dělat znova - neřeším
12 pro 2020, 02:14
Aha, dneska jsem to zkoumal, a je to opravdu v nejnižších otáčkách, tak 500 rpm bych tipnul, když člověk jede tak tři km za hodinu, jakmile trošku zrychlím, zmizí to. V létě, kdy je sucho a můžu hned akcelerovat, tak to asi nebude problém. Ale třeba na prázdným parkovišti, když trénuju extrémně pomalou jízdu v malým kruhu, tak to je přesně to, kdy jsou otáčky tak nízko, že to začne takhle drnčet. No jestli se tím nic neničí, tak budiž.
12 pro 2020, 09:47
500 ot/min není ani volnoběh ne?
piaggio mělo volnoběžné otáčky1100
benzínová auta mají kolem 700-800
ničíš tím prokluzováním v takhle nízkých otáčkách spojku
i když nevím jak toho jseš schopný dosáhnout že se v těch otáčkách máš sepnutou spojku
12 pro 2020, 10:23
Navíc PCX nemá otáčkoměr, alespoň ho u žádné PCX nevidím,takže je to takové jenom "asi"
12 pro 2020, 18:31
Aha ono to je až takhle "asi"
pohybuješ se v otáčkách kdy začíná spojka zabírat, spojka je stavěná na to že při určitých otáčkách (dle naladění spojkových pružin)
např. při 2000 otáčkách začne přemáhat odstředivá síla pružiny a pakny se začínají třít o spojkový zvon, tím se začne skútr rozjíždět.
Zvyšováním otáček a pakny už opřou o zvon a drží už na stejném místě zvonu(už nedochází k prokluzu tak že se pakny nepálí a neničí jsou na to stavěné). Ale pokud je úmyslně drží v těchto otáčkách kdy kloužou delší dobu spálí se.
nechápu proč potřebuješ jet rychlostí 3 km/h to můžeš jít pěšky
13 pro 2020, 19:07
Takhle pomalu se rozjíždím, protože je kolem nuly a už jsem s sebou jednou sekl, že jsem trochu rychlejc přidal na kostkách. Fakt netuším, kolik je to otáček, protože u svýho auta vím, kolik zhruba je 1000 otáček, tak tohle mi přišlo ještě méně, prostě hned poté, co se skútr začne rozjíždět z nuly. Dnes jsem ale zjistil, že to šíleně drnčí, jen když je motor uplně ledovej, takže tak do dvaceti minut už to není vůbec tak zlý to rozjíždění z nuly. Samozřejmě na to můžu "šlápnout" a kritický otáčky rychle přelítnout a nic nedrnčí, nevibruje, ale na to nejsou venku podmínky, klouže to, takže mám v zápěstí traction control a přidávám jemně. Musel bych jezdit divoce jako v létě, abych vůbec tento problém neřešil. V září jsem tak jezdil, takže si nic takovýho nepamatuju, ale evidentně to nějak souvisí s teplotou motoru. Pokud se to teda výrazně zlepší po zahřátí motoru, tak předpokládám, že nejde o nečistotu u spojky.
-- 13 pro 2020, 18:13 --
Jinak nevím, odkdy se ničí spojka jemným rozjížděním - když jsem si půjčil skútr v létě v Praze v půjčovně a bylo to asi dvacet let poté, co jsem jel na skútru, tak jsem se rozjel jako splašenej - prostě mi to vyloženě ujelo pod zadkem = a prodavač lomil rukama, že musím zápěstím pohybovat jemně. Takže si nemyslím, že jemný zápěstí znamená automaticky ničit spojku a taky nevím odkdy se ničí spojka tím, že jedete pět km v hodině, to musím v Praze každou chvíli takhle popojíždět na semaforech a podobně. A co teprve nácvik pomalé jízdy na parkovišti, kde jezdíte krokem kolem kuželů, to se taky ničí spojka?
13 pro 2020, 20:30
Kde se jezdí na skúru kolem kuželů? A ano ničí se spojka, respektive zbytečně se opotřebovává, Chce to pochopit princip odstředivé spojky. Ale klidně jezdi jak ti to vyhovuje, nicméně počítej se dřívejším opotřebováním a právě těmi vibracemi.
13 pro 2020, 20:57
Roonin raďej to zazimuj a vyjeď až v dubnu když máš takový přístup a starosti,každý v zimě jezdit nemůže a ty jsi asi jeden z nich. Věř že si ušetříš mnoho starostí a problémů,na jaře v pohodě vyjedeš bez starostí a budeš si užívat sezónu.
13 pro 2020, 21:19
je rozdíl mezi rozjezdem kdy plynule přidáš plyn a rozjedeš se a překonáš ty otáčky
a rozjezdem kdy přidáš plyn a necháš pálit spojku v těch otáčkách že se nestačí sepnout tak aby neklouzala.
teď z druhého pohledu nemohla rada prodavače při půjčení směřovat k tomu že viděl že jsi evidentně nezkušený
a radši si nechá trochu spálit spojku než rozštípat skútr. (pominu kompetentnost prodavače že vůbec ví o čem mluví)
najdi si někde kus rovinky kde není provoz rozjeď se tak na 25km/h uvolni plyn na volnoběh a nech skútr dojíždět bude brzdit motorem a v jednom okamžiku ucítíš že se
odpojila spojka skútr přestane brzdit motorem a přestane tolik zpomalovat. To je zjednodušeně rychlost pod kterou pokud se budeš trvale pohybovat
bude dostávat spojka na frak.
zkus se rozjet překonat ty otáčky kdy spojka klouže a pak teda pustit plyn a nechat dojíždět a pak znova taky to není nejlepší ale aspoň má chvilku na to se ochladit a nespálit rozhodně lepší než jí nechat klouzat.
ale je to s jedním VELKÝM ALE! ať tě ani nenapadne to takhle pustit z kopce! protože vyrovnání otáček kola a motoru bude slušná rána pro motor
a ostatní věci a taky pro tebe protože by se s mohl zase vyválet
nevim ale děláš z toho PCX zbytečně neskutečnou bestii
13 pro 2020, 22:04
Jj kawa h2 to fakt není, aby to mělo 170kw,proto radím ať počká do jara a bude si v pohodě jízdu užívat.
13 pro 2020, 22:20
nem.pepřesně jak píšeš s tim volnoběhem , otáčky pod sepnutí (
odstředění) spojky , ja například tak jezdim některý useky (z kopce) pár jich tu v okolí mam kde mi to za to stojí a nikomu nepřekážim (
než "vyřadim - zařadim") ,, , ale zase to necham docourat pod ty sepínací otáčky což je u mě cca 2000ot/min při sepnutý spojce , pod už se odpojuje nebo naopak mužu přidat to jest cca pod-do 20km/h ... samozřejmě to bude mit u toho
PRCKA naprosto jinak od mojeho
MASTODONTA ,,,, ja to mam vypozorovaný dlouhodobejma kilometrama
další věc je ta , že každej jede tak jak a na co si troufne si myslim .. někdo to zvládne - někdo se v tom ztratí a
ROZBIJE SI HUBU roonin (trošku do tOOho jdi po samurajsku)
nicméně u
125ccm nevidim důvod rozjezdů s nějakym respektem , sednu vemu za plyn a frčim - defakto to tak dělam i u
850ccm
Naposledy upravil
HANZTD dne 13 pro 2020, 22:50, celkově upraveno 1