Diskuze o skútrech většího objemu.
18 led 2019, 11:33
Na novom skutri si clovek vsima vsetko a robi paniku. Ale to neznamena, ze nemoze clovek mat naozaj smolu na vadny kus.
Gratulujem k strojiku ktory ta chytil za srdce nech ti dlho sluzi. Nebanuj nikdy, ze si nekupil iny, lebo keby je blbost riesit. Jazdi a tes sa.
Benzin moze sposobit vselico aj drncanie. Pridavat do paliva aditivum je osemetna vec. Polovica ludi ti povie, ze je to blbost. Druha ti porozprava ake super zihadlo budes mat. Podla mna ak casto tankujes na pumpach kde moze byt horsi benzin kludne preventivne pridaj nieco. Pri premiovich benzinoch to nie je asi potrebne. Maly by uz taketo aditivum obsahovat.
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
18 led 2019, 16:03
Dakujem za odpoved!No prave tankujem na Slovnafte vedsinu ale skusim OMV na jari mozno chyti hladsi chod...Uz som videl zopar anomalii skrz benzin ale tak vedsinou to platilo u 2t...Pcx je super skuter a uz sa neviem dockat teplucka kedy ho dobre prevetram...teraz by to moje klby asi nedali
Po precitany fora som sa aspon trosku ukludnil skrz to bzucajuce abs pri rozbehu som sa bal ze je pokazene v servise som sa tiez odpovedi nedockal....to ze sa aktivuje az nad 10km/h to ma vobec nenapadlo...este jedna otazka v akom stave mate plexi?zda sa my ze vobec nie je odolne ani trosicku proti skrancom
18 led 2019, 17:46
Nemam PCX ale plexi poznam od troch roznych vyrobcov. Kazde malo pomerne rychlo jemne skrabance. Neries pokial nepraska a vidis cezen v pohode. Da sa to aj vylestit, no niektore plexi maju nejaku vrstvu na sebe a o tu prides. Potom moze plexi sednut skor.
Ked sa ti nezda slovnaft skus Shell premiovku alebo OMW premiovku
Odoslané z Lenovo TB3-X70F pomocou Tapatalku
20 led 2019, 18:36
no nad tu omw som rozmyslal len ci nebude vadit tych 100 oktanov motoru lebo sak predpisana je 95ka
20 led 2019, 18:58
Ublížiť nemôže keď sa bude jednať iba o jednu nádrž, práve naopak. Je viac zápalnejší 100 oct, bude sa viac zohrievať a vypáli pomocou aditív usadeniny ktoré vznikáju horením nekvalitnejšieho benzínu. Ja to robím tak keď sa už schyluje zimné uloženie tak natankujem 100 oct V-Power Shell a pojazdím trochu a tak to odparkujem na zimu, nič viac nerobím. Benzín je všade v trubkách, vstrekovači motora a po zime ho lepšie naštartuje.
20 led 2019, 20:24
Více oktanů zvyšuje odolnost vůči samozápalům - rozhodně neškodí , problém by mohl naopak u benzínu s nižším okt. číslem, který se na trhu téměř nevyskytuje. Hladší chod motoru by mohl být způsoben mazací přísadou, kterou určitě obsahuje. Podstatné je najít na zimu benzín bez biosložek zejména ethanolu, vliv oktanů není na zimu žádný.
23 led 2019, 20:39
cize ked budem pravidelne tankovat 100 oktanovy benzin tak mu to skor len prospeje?
23 led 2019, 22:30
Treba si uvedomiť že tvoj skúter je konštruovaný na benzín 95. A 100 oktánový ako som už písal dosahuje pri horení väčšie teploty a ako aj tlak na komponenty v motore. Takže trvalé používanie 100 oct mu asi neprospieva ale to sa nejak markantne neprejavý. Ďalej riadiacia jednotka nevie o tom že tam je taký benzín a riadi vstrek a časovanie ventilov tak ako keby tam bol 95 (palivová mapa) tým pádom táto jeho vlastnosť nie je využitá lebo variabilne prestaviť tieto hodnoty nevie.
Davať 100 oct má naozaj zmyslel len kôli aditívam ktoré obsahuje a to že nemá biozložky.Ja ho dávam raz za čas alebo pred zimným odstavením.
24 led 2019, 01:25
Bohužel to tak není. Vyšší oktanové číslo znamená JEN !!! vyšší odolnost proti samozápalům. Žádné vyšší teploty, žádný vyšší výkon (pokud nezměníte nastavení motoru - třeba předstih). Je to pořád benzín se stejným složením a stejnou výhřevností. Jediná změna "možná" poznatelná změna bude mazací aditivum (tišší a živější chod -- ale záleží na motoru) a možná méně biosložek ... to může mít vliv snad jen u karburačních motorů (kde by se mohlo doladit přetryskování). Vstřik s lambda sondou si s tím snad poradí.
Samotné "oktany" při obvyklých provozních podmínkách nepocítíš ... to je pro nějaké hraniční stavy, kdy se ve válci dějí věci (třeba odhořívání karbonu na hlavě válce). Motor má jen větší oktanovou rezervu. Poznat teoreticky můžeš jen výše uvedená aditiva a neobsah lihu. Někteří diskutující uvádějí přehřívání motoru ... bohužel proto nenacházím rozumné zdůvodnění.
24 led 2019, 15:00
Zalezi co je v navode. Ak je tam napisane minimalne 95 tak to zozerie bez problemov aj 100 oktanovy. Keby tam bolo vyslovne napisane 95 tak by som zauvazoval ci tam pchat 100vku a hlavne sa knej nepriznat. Otazka znie, ci sa este robia motory ktorym by 100 oktanov mohlo skodit. Uz aj na kosacke mam napisane minimum 95. Co pisem plati pre 4t motory.
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
25 led 2019, 10:15
Rozlišuj oktany a ostatní aditiva --- výrobce doporučuje oktanové minimum. Samotné oktany bys mohl vyřešit jednoúčelovým dolévaným aditivem. Oktanové číslo značí odolnost proti samozápalům. Ale proč více ? Více oktanů nemá žádný vliv .... benzín je pořád stejný. Teoreticky u motoru u kterého zaregistruješ tzv. klepání motoru - tam mimo seřízení motoru, vyšší oktanové číslo pomůže. Moderní automobilní motory mají čidlo předzápalů a přizpůsobí se. Ale klepání motoru se dnes snad u moderních motorů nevyskytuje ... to co popisuji je motoristický pravěk. Klepání motoru se projevovalo při přidání plynu z hodně nízkých otáček.
Ty můžeš poznat hlavně tu mazací přísadu ... tření pístu ve válci bude menší a pojede to jako po másle. Dříve byly aditivované hlavně premiové vysokooktanové benzíny, teď se aditivuje i 95-ka.
Pokud chceš dělat pokusy, kup si aditivum pro zvýšení oktanového čísla a ob nádrž po celý rok (vedro - zima) můžeš sledovat svoje pocity.
26 led 2019, 23:46
tak najlepsie by bolo tankovat aditivovanu 95 a je
02 úno 2019, 16:52
První vyjížďka 2019! Chtěl jsem zkusit, jestli naskočí a trochu dobít jízdou kolem komína baterku.
PCX.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
10 úno 2019, 18:15
Ahoj,
V sobotu jsem zakoupil nový PCX na Jarově.....mám dotaz jestli někdo neví jestli už je na novej model plego a jaký se na novej model hodí páčky(ty original dost hrozný)
Případně co by se ještě dalo vytunit...
moc díky Martin