Diskuze o skútrech většího objemu.
27 led 2017, 12:56
Jindrich On píše:Zdravím vespolek,
přidám něco ze svého k válečkům Dr. pulley.
Na tomto odkaze najdete vhodné gramáže do svých strojů, včetně Forzy
http://drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.htmJá jsem namontoval Dr.pulley v loni na podzim, mám 14,5g. Stručně shrnuto, při akceleraci na plný plyn se zvedly otáčky do úrovně, kde začíná vrcholit výkon a kroutící moment motoru, oproti sérii cca o 500 až 700ot/min. akcelerace se výrazně zlepšila, jízda ve dvou v kopcovitém terénu, trasa Opava - Bruntál - Šumperk uspokojivá.
Po překročení rychlosti 100km/h motor naopak pracuje v nižších otáčkách, než u sériových válečků, cca o 500 až 800ot/min níže, otáčky se drží v oblasti vrcholu výkonu a kroutícího momentu, motor se zbytečně nepřetáčí. Za vhodných podmínek je pak možno dosáhnout rychlost až 130km/h, než zasáhne omezovač otáček motoru.
A protože to jede, tak za to víc tahám a ono to víc žere, asi 2,7 až 2,9l/100km
A koukněte na videa na youtube, jsou tam srovnání, dává to tam nějaký člověk z francouzského Forza klubu.
Jindra
Jindro, dej sem nejakej odkazy na ty srovnavaci videa, dik.
Michal
27 led 2017, 17:28
Chlapi hodně o Pullejích je zde na fóru, tam čerpejte potřebné informace...
tuning-f11/valecky-dr-pulley-t4742.html?hilit=Dr.Pulley
30 led 2017, 20:27
Chlapi, nepřemýšlel někdo nad touhle koncovkou?
http://www.rdmoto.eu/cs/product/17240/35921Cena je o dost přijatelnější než výfuk od Akrapoviče a reference na Ixil nejsou vůbec špatný.
31 led 2017, 16:22
Mám ten lauf na Pcx...parádní hluboký zvuk žádný kravál...situace se mění při vyjmutí té homo vložky...potom má Pcx zvuk jak hektolitr
09 úno 2017, 15:19
Ahojte
Rád by som sa opýtal, či má niketo skúsenosť so zmenou výkonu pri výmene výfuku za ponúkany originál AKRAPOVC na Forzu 125 alebo výsledkom je len zvukový efekt. Ak by to malo aj efekt vo výkone, uvažoval by som nad tým.
09 úno 2017, 16:31
Nejsem žádný tuner ale předpokládám že bez přehrání palivové mapy dosáhneš montáží laděného výfuku pouze lepšího vzhledu a zvuku.
09 úno 2017, 18:12
Jestli ho chceš koupit jen kvůli zvýšení výkonu, tak to nedělej. Kromě změny vzhledu a zvukového projevu dojde nejspíš ke snížení váhy (Akrapovič je o poznání lehčí než originál) a možná i k nepatrnému zvýšení výkonu (alespoň tedy o tom píší v prospektech), které asi ani nepoznáš. Nevím jak je to Forzy, ale u X-Maxe se zlepšila i manipulace se skútrem v zúžených prostorech, protože originální výfuk hodně vyčníval do strany...
09 úno 2017, 21:20
Pokud Ti jde o zvýšení výkonu, tak spíš koukni na jiný válečky, vyjde Tě to mnohem méně a oproti výfuku bude ten výkon zřetelnější.
10 úno 2017, 13:12
Zatiaľ ďakujem za názor. Čítal som o blokátore dát emisií z Lambda sondy, ktorý pri zmene výfuku vie pomôcť upraviť palivovú mapu čo sa odporúča riešiť s ladeným výfukom. Viem že ladenie variatoru je hotová alchýmia, ale konkrétne na Forzu 125 existuje overená gramáž valčekov na zvýšenie výkonu ? Ak áno sem s ňou, myslým že tá diskusia o valčekoch DrPulley je dobá akurá mi chýba koncovka teda ktorá gramáž sa ukazuje ako najlešie riešenie?
10 úno 2017, 21:15
Zdravím,
najde se tady někdo, kdo jezdí na Forze pouze se řidičákem B? Dá se to v pohodě zvládnout? Je celkově jednoduchá na ovládání?
Díky.
10 úno 2017, 21:30
To je dotaz za všechny drobný. Jezdil si na koloběžce, jezdil si na kole, jezdil si na 50 ccm ? Jednoduchá ve srovnání s čím ?
Je to skůtr - je to jednodušší než motorka. Je to stejně jednoduchý jak s béčkem tak s A1
10 úno 2017, 21:32
Je to věc názorů - někdo řekne, že to zvládne zdatnější cyklista, jiný bude preferovat aspoň pár hodin kondičních jízd v motoškole nebo autoškole, pokud to nabízí. Konkrétně Forza 125 je velmi kvalitní stroj s agilním podvozkem, relativně nízkým těžištěm, ještě solidní hmotností 160 kg a skvělým motorem i brzdami. Je jen na Tobě, jestli se chceš učit metodou pokus omyl, něco si aspoň nastudovat nebo si nechat některé návyky a zásady předat zkušenějšími motorkáři. Nikdo taky neříká, že musíš hned jezdit na plný plyn
11 úno 2017, 00:15
Ado:
To záleží, co od toho očekáváš, jestli lepší akceleraci nebo větší maximalku.
Na jednom německým fóru jsem četl ze takový kompromis je nejlepší s válečky o váze 14,5g, vyzkoušený to ale nemám.
-- 10 úno 2017, 23:29 --
Raptor181:
Záleží s čím chceš porovnavat tu jednoduchost.
Já třeba jezdim jenom s béčkem, před Forzou jsem ale pořídil na vyježdění Kymco Like 125 a na tý jsem odjel 2 sezóny po praze bez nějakých kondičních jízd atd., v porovnání s Forzou bylo Kymco o 40kg lehčí, a o dost pomalejší rozdíl cca 7koní je opravdu znatelný, s Forzou se jezdí o dost líp, je komfortnější, má větší kola, takže i líp filtruje díry a nerovnosti, hlavně koleje atd., celkově si myslím, že Forza Ti padne po chvíli do ruky a pokud nemáš 50kilo i s klíčema od fabriky, tak ani nevíš, že má 160kg a v neposlední řadě je výborná věc i ABS, takže pokud se nějak extra nebojíš, nic bych neřešil.
11 úno 2017, 05:56
Mám jenom B a na Forzu jsem přesedlal po 6ti letech ježdění na Yamaze Neos 50 2T.V době kdy jsem kupoval Neose se s B ještě nedalo jezdit na 125ccm.Pokud máš možnost,tak bych se toho nebál a s opatrností bych jezdil.
Jinak souhlasím s Gandalfem.
Odesláno z mého SM-N910C pomocí Tapatalk
11 úno 2017, 15:21
Medzi tým som prešiel franzúzke fórum, niekde dávajú 10 g valčeky originál sú že vraj 17g a 14,5 g vyzará byť naozaj komproims. Odporúča sa 10-15% lahšie ako je originál. Skúsim tie 14,5 g DrPulley uvidím ako to pôjde. Hrať sa s Lambda sondou považujem už za silneší záshah do systému. Celkom však sa neviem zmieriť s informáciou, že výfuk nemá vplyv na výkon. Naozaj nikto neskúšal ladený výfuk buď ARROW alebo iný ohľadom vplyvu na výkon? Som aktývny babeťák a výfuk robil zázraky s 5O cm3. (nechcem robiť z forzy veľkokúbíkovy stroj ale iba neobmedzovať výkon motora a získať trochu výkonovú rezervu). Inak 125 km/h max mi úplne stačí jazdím tak 89 -90 km/h.
Naposledy upravil
Ado dne 13 úno 2017, 09:58, celkově upraveno 1