Zdravím všechny rád bych přidal pár poznatků z týdenního cestovaní po ČR s Forzou.
Cestovali jsme s přítelkyní takže všechno platí pro cestovaní ve dvou.
Zavazadla:
Rozhodli jsem se, že noc budeme trávit ve stanu a aspoň se nemusíme spoléhat na hotely chatky atd. Takže prostor pod sedadlem zabral stan (STAN ARPENAZ XL 3 MODRÝ PRO 3 OSOBY QUECHUA) dva spacáky dvě nafukovací karimatky hygiena a plachta na Forzu.
Malou schránku u řídítek jsme využili na drobnosti jako zámek, prodlužka, lékárnička atd.
Dále jsme pro ostatní věci jako oblečení ručníky + foťák osadili Forzu bočními brašnami Givi. (
http://www.givi.it/soft-bags/Saddle-Bags/EA101)
V nabídce je ještě objemnější varianta EA100, ale myslím, že tahle je naprosto dostačující.
Při cestovaní jsme navštívili několik měst a tak musela Forza zůstat bez dozoru, řešili jsem tak, že jsme Forzu dávali pod krycí plachtu a do tunelu před sedadlo jsme umístili helmy.
Poslední prostor pro zavazadla byl batoh do které jsem dali už opravdu jen drobnosti, aby nebyl těžký a přítelkyni nebolely záda. Batoh jsem zvolil z důvodu toho, že zatím neexistuje náhrada za org. kufr Honda, který vyšel na 8.500kč a to mi přišlo zbytečné.
Jízda:
I s touhle náloží zůstává Forza opravdu výborně ovladatelná, pohodlná a jediné co je trochu znát jsou v zatáčkách brašny. Co se týká výkonu přijde mi, že je úplně jedno zda Froza je naložená nebo ne. Prostě jede pořád stejně, cestovaní rychlost se dala bez problémů držet nad 90km/h a rozhodně jsme nebyli brzdou provozu. Akcelerace je do 80km/h velmi svižná, ale nad tuhle hranici už je to velmi rozvážné a pro předjetí potřebujete víc místa. Brzdy fungovali taky bez výhrad a spolu s ABS dodávali jistotu při jízde. Dokonce i při přesunu zpět z Čech na Moravu jsme se odhodlali na D1 kdy zprvu jsem měl strach, ale i zde opravdu Forza obstála a rychlost se dala držet kolem 110km/h a rozhodně Froza neprotestovala ani k 120km/h. Ochrana od plexy a ochrana nohou a rukou je taky obstojná. Pohodlí sedadla je asi hodně individuální a každému vyhovuje něco jiného my stavěli po cca 1,5h jízdy. Velkou pochvalu zaslouží perfektně čitelný digitální displej mezi budíky a to za každého počasí.
Spotřeba:
Týdenní porci 945km jsme završili se spotřebou 2,6l (dle počítače) a to včetně zmiňovaného přesunu asi 250km po D1 což je absolutně super výsledek s ohledem na pohotovostní hmotnost 160kg + dva + zavazadla na týden. Dojezd na nádrž cca 460km s rezervou na dojetí k pumpě.
Před dovolenou jsme ještě absolvovali garanční prohlídku po 1000km a s cenou 657kč v Motomo Břeclav kde jsme Forzu i kupovali. Forza v tomto cestovní testu obstála na jedničku a můžu doporučit všem co o koupi Forzy uvažují, že není jen do města, ale obstojí i v cestovaní.