Ono se to snadno řekne, nepřiblížit se ke stovce
. Snažil jsem se dávat prvních pět set nebo šest set kiláků co nejméně plynu kvůli záběhu, ale forza má heft hodně citlivý a na rovince se na stovku dostala - s trochou nadsázky - jen tak mimochodem a to jsem plyn jen šimral. Jinak jezdím defenzivně a spíš nechávám skútr jet tak, jak se mu chce při daném plynu. Heft na doraz jsem zatím neměl nikdy, většinou třetina, v kopci polovina plynu. A tady v kopcích jezdím stejně do devadesátky i na rovinkách, víc to nemá smysl. Ale skútr pořád drží těch devadesát, což oproti maxíkovi, který rychle ztrácel dech v každém větším stoupání, je příjemná změna. To kilo řeším kvůli silnici první třídy na části trasy, kudy musím také jet a kde je to optimální rychlost i vzhledem k ostatnímu provozu. Spotřebu neřeším, ta se podle tankování pohybuje zatím kolem 2,5 l / 100 km.
Na Maxonovi i teď na Forze mám dohromady najeto skoro 18 000 kilometrů, oblečení mám s odnímatelnou vrstvou nepromokavou i zimní včetně ochran těla, takže jízda je celkem pohodlná i za předjarních a pozdně podzimních mrazíků, pokud je suchá silnice.
Zatím jsem omezený řidičákem pouze na B, proto tyhle osminkové skútry. Řidičák na A mám v plánu udělat, ale až se moje finance zase trochu zmátoří a to spíš jen proto, abych se mohl na tomhle skútru toulat i za hranicemi ČR.