Diskuze o skútrech většího objemu.
10 lis 2021, 09:29
midelos píše:johny_r píše:Víc mě štve ten ukazatel spotřeby (a vlastně i spotřeba jako taková).
Myslíš jako nepřesnost? To mě štve taky pravda. Ukazuje 1,9 ale real je tak 2,3 možná i víc, zatím mám 750 najeto, tak nemůžu přesně říct. Ale podle tankování jsem dal určitě přes 11l a ujel jsem max 450km pak to začalo škubat u benzínky naštěstí. Hned samozřejmě naskočila chyba nepravidelného chodu, puntičkář japonskej. No co hlavně že to jede mezi autama, zimní obutí už jen potřebuju. Do auta se mi fakt nechce sedat. Forza parádní, díky Bohu za ní.
-- 09 lis 2021, 18:58 --
Jinak nejsem odporník krz motorky, možná je to normální. Když pustím řidítka začne se přední kolo děsně kvrdlat. Nějaký nevyvážený či co? To určitě musí dělat ve velký rychlostí nějaký vibrace
Tak zaprvé nepřesnost (to máme asi stejně, moje taky ukazuje cca o půl litru na sto míň), ale hlavně spotřeba jako taková. Jako vím že mám metrák, ale všichni tu píšou, jak jezdí za 2,2 a já mám dlouhodobou 2,5 a v poslední době spíš přes 2,6. Naposledy dokonce 2,7 (měřeno podle tankování). Nájezd 500 km je z říše snů. Tankuju na poslední čárce vždy kolem 400 km.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
10 lis 2021, 09:52
Zkontroluj si nahuštění pneumatik. To se na spotřebě hodně projevuje, sám mám vyzkoušeno. Vzduch se ochladil a smrsknul, tlak poklesl. V autě už jsem taky dofukoval.
10 lis 2021, 09:56
kerim7 píše:Zkontroluj si nahuštění pneumatik. To se na spotřebě hodně projevuje, sám mám vyzkoušeno. Vzduch se ochladil a smrsknul, tlak poklesl. V autě už jsem taky dofukoval.
Mám nafoukáno podle návodu. 2 a 2,25,tusim, že to je. Resp. O něco víc, protože jsem to foukal v teplé garáži. Ale je fakt, že bych to mohl kontrolovat častěji.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
13 lis 2021, 12:03
Tak mi přišla deka od Tucano Urbano na Forzu a musím říct, že to je velká nádhera, jen kdyby deka seděla na nový model.kupoval jsem v K2 moto a nemají tam specifikaci na který model to je. Je tu někdo, kdo by měl pasující deku od tohoto výrobce na model 2021? Typů dek je víc a nějak se v tom ztrácím. Díky za rady, případně fungl novou deku na předchozí model Forzy rád prodám.
15 lis 2021, 11:24
Ahoj,
mám jeden technický dotaz. U Forzy se mi někde mezi 5 a 6000 rpm objevuje zvláštni vibrace, která nevím, čím je. Odhaduju nějakou souvislost s variátorem, ale možná někdo bude mít lepší nebo konkrétnější nápad. Nejvíc se to projevuje při pomalém rozjezdu (čím lehčí ruka na plynu, tím víc) buď z nuly nebo z nějaké velmi nízké rychlosti (dojezd bez plynu na semafor, kam najednou skočí zelená). Pomalu se rozjíždím, otáčky stoupají a někde pod těmi 6000 najednou cca. o 500 poklesnou s něco zavibruje. Otáčky hned vyskočí zpět a pak je vše v normálu. Co by to mohlo být? Může třeba proklouznout řemen nebo něco ve spojce? Fakt nevím.
Díky
15 lis 2021, 12:11
Kolik máš najeto? Tipnul bych to na zasraný vario a spojku bude tam prach že řemenu a jak je teď vlhčí vzduch tak se to projevuje ještě víc.
15 lis 2021, 12:34
Najeto mám teprve 5,5k.
15 lis 2021, 12:40
No to je fakt málo, ale bude původce problémů určitě tan řemen a vlhko,myslím že když ho pořádně ohřeješ tak to zmizí a nebo se to alespoň rapidně zlepší,mám pravdu?Bych to zatím neřešil a trošku víc mu přidal na rozjezdu.
-- 15 lis 2021, 11:40 --
No to je fakt málo, ale bude původce problémů určitě tan řemen a vlhko,myslím že když ho pořádně ohřeješ tak to zmizí a nebo se to alespoň rapidně zlepší,mám pravdu?Bych to zatím neřešil a trošku víc mu přidal na rozjezdu.
15 lis 2021, 12:48
Neřekl bych, že se to zlepší. Když se rozjíždím třeba po půl hodině svižný jízdy, tak to dělá taky. No nic, zanedlouho půjdu na garančku v 6000, tak tam s tím snad něco udělaj.
15 lis 2021, 12:56
Jo nech to na odborníkov,měli by to vyčistit v rámci garančky,ale oni na to dlabou,uvidiš co ti řeknou,tam nic jiného být nemůže, max se přidíraji ložiska ve spojce jsou tam dvě jedno jehličkovy a jedno normál kuličkový,a 125ky na to celkem trpí,bráchovi na sh jsem je měnil už na 9tis.
15 lis 2021, 16:24
To vyzerá skorej na ošúchané plôšky vačekov variátora,ale na tie km je to dosť skoro,ja som ich mal po 11 000 km ošúchané len mierne-divné,určite to treba rozobrať a pozrieť.
Pridávam ešte info k spotrebe po vyýmene valčekov za ťažšie-podla tankovania to vyšlo takto:
Najazdené 483 km,dotankované 10,39 l = 2,15 l/100 km
(tankujem Maxx motion 100 plus) takže 483 km ma stálo na benzíne 17,76 Eur.
Pred tankovaním ukazoval palubák 2,1l/100 km takže aj to sedí.,som velmi spokojný zo spotrebou aj z prejavom variátora,ide absolútne hladko-spotreba bol mix mesto,krátke trasy a výlety cca 100 km.
Na chladné počasie je to velmi pekný výsledok,neveril som že Forza 125 môže jazdiť za tak málo,konštatujem že je právom hodnotená ako top 125-ka v kategórii maxíkov
Trochu ma udivuje,že nové modely z Euro 5 tú spotrebu majú vyššiu a že palubáky ukazujú nezmysly
15 lis 2021, 16:42
Můžeš mi prosím vysvětlit to chování nějak blíž? Chápu správně, že válečky kvůli ploškám v podstatě drhnou, takže až při nějakých otáčkách (odstředivé síle) najednou vyjedou, což má za následek prudkou změnu převodu --> prudkou změnu zátěže motoru --> pád otáček? A při volném rozjezdu se to projevuje víc, protože když za to vezmu fest, tak rychlým nárůstem otáček je "utrhnu" z místa, kde jsou "přilepený"?
Přemýšlím, proč by se to mělo projevit takhle brzo. Jestli to správně chápu, tak ošoupání válečků by mělo nastat v situaci, kdy se často mění převod (tedy časté rozjezdy). To asi není úplně můj případ. Jezdím v Praze, ale nemotám se někde v uličkách. V podstatě jezdím jen po hlavních tazích vč. jižní spojky, takže určitě neabsolvuju tolik rozjezdů jako někdo, kdo se motá po centru. Spíš jedu většinu času s dost otevřeným plynem.
Jestli to chápu blbě, budu rád za poučení.
15 lis 2021, 17:28
Áno,pri takomto malom nájazde je to moc skoro,aby boli plôšky príliš velké-ale prejav je taký,ako by boli-proste ak je vyšúchaná ploška velká,valček sa v istých otáčkach môže zadrhnúť,potom sa odrazu pretočí a posunie,vtedy je vidno náhly prepad otáčok.Ale to by malo nastať aj pri 125 pri podstatne väčšom nájazde ,min. 15 000 km by to mali valčeky zvládnuť.
Treba to otvoriť,hádam to v servise pri garančke zvládnu,takáto demontáž je na Forze 125 hotová za 10 min. z prstom v nose,prístup je super.
15 lis 2021, 17:30
Přemýšlím, jestli to nechat do servisu nebo jestli se v tom ze zájmu vrtat. Rád bych se tam podíval, ale nerad bych tam něco dodrbal, event. blbě složil. Kolo si servisuju sám, ale do motorových vozidel se radši moc nevrtám (až na nějaký přezouvání auta).