forester píše:Nenechaj sa znervózniť greenmann a všetky tie negatívne názory že na skútru 125 sa nedá cestovať ďalej, vyvraciam napr. týmto krátkym videom z prvej moto dovolenky v Chorvátsku. A odvtedy ich už bolo tuším šest a s PCX dve. Všetky sa dajú dohladať tu na SF.
https://youtu.be/laMCFsTvzV8
gandalf píše:Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici.
Gandalf píše: Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici.
Gandalf píše:Jedna osobní zkušenost: Z podpisu vidíš, že Forzu 125 mám a k ní moto. Vloni v listopadu byl krásný slunečný víkend, moto bylo odstavené, ale řekli jsme si, že výlet do Jeseníků by ještě stál za to. Vyrazili jsme na Forze 125 z Brna - já cca 85 kg, baťůžek o dost méně. Jen kousek po dálnici směr Olomouc a zbytek dne po okreskách. Vyjeli jsme si i nahoru na Ovčárnu, pěšky na Praděd, výtahem až nahoru a pak přes Červenohorské sedlo, Velké Losiny, Mohelnici a Letovice zase domů (velmi hrubým odhadem 300 km). Skútr to zvládl, i když do motoru nebo variátoru holt nevidím![]()
A teď můj osobní dojem - komfort jízdy ve dvou překvapivě slušný, prostor pod sedlem a topcase dostatečný... jsou tu ovšem 2 velká ALE:
1. skútr dostává zabrat při vyšší rychlosti i na rovině nebo v mírném stoupání, o šplhání do větších kopců nemluvě. Sice drží rychlost statečně, ale pokud aspoň trochu cítíš s motorem, skútrem a technikou obecně, tak je to nejpozději po nějaké chvíli utrpení.
2. na okresce jedeš 90-100 (tacho) a stejně se Tě většina aut snaží předjíždět, kde to jde a bohužel i tam kde to nejde. O nějaké výkonové rezervě se v takové chvíli nedá hovořit vůbec. Takže z hlediska elementárního pocitu bezpečí nebo nějaké jistoty nic moc. Ale na to se dá zvyknout... přinejmenším do okamžiku, kdy Tě nějaký řidič nesejmeSám beru Forzu jako neocenitelného pomocníka po městě a okolí a nouzové svezení pro dva, když je to skutečně třeba.
Takže technicky to možné jistě je, otázkou je životnost, resp. výdrž některých dílů při častějších podobných výletech a zejména pocit z jízdy, která nenabízí nic moc mezi jízdou na plný plyn a zastavením. Rozhodnutý už jsi, tak je mé psaní zřejmě zbytečné. Znám lidi z okolí i tady z fóra, kteří z přechodem na vyšší kubaturu laborovali i několik let a měli přesně stejné argumenty jako Ty (já mezi ně taky první rok patřil)Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici. O dvouválcových letadlech nebo parnících teď nemluvím, to už je zase někde jinde. Tak držím palce, ať nejsi mírně zklamaný a po roce nestojíš před stejným rozhodováním
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků