Diskuze o skútrech většího objemu.
20 srp 2017, 15:58
Vždycky se něco může vy*rat. Takovým tempem za dva roky najeto nějakých 13 000 - 15 000 km.
20 srp 2017, 19:26
Zkušenost z Hradce mám takovou, že jsem se objednával na druhý servis když jsem měl najeto 5300 km.Termín mi dal až za tři týdny a zeptal se mě, kolik si myslím že najedu.Bylo jasné že trochu překročím 6000 a sám řekl, že když bude najeto 7000,tak se nic neděje, najel jsem 6700.Po výměně do knížky napsal 6000. Žádný problém, vždy je to o komunikaci ze servisem.Já na Hradec nedám dopustit:-)
20 srp 2017, 19:44
Je to přesně tak, jak píše vinc9. Vždy totiž záleží na benevolenci servisního technika. V Yamaze s tím také nikdy nedělali problém, ale oficiálně by to mělo být vždy do daného data nebo s tolerancí do 100 km od stanoveného nájezdu. Na to, že se jedná o značkový skútr a nemělo by se tedy během záruky nic stát, bych až tak moc nesázel. Nekvalitní výrobek se podaří i značkovému výrobci. Asi bys nepřišel o celou záruku, ale jen o záruku na tu část skútru, u níž nebyl dodržen servisní plán...takže na motor. A jak už jsem psal, to bych osobně neriskoval.
Naposledy upravil
tomkob1980 dne 14 zář 2017, 18:03, celkově upraveno 1
20 srp 2017, 20:58
Tak to hlavne vsichni kricme do sveta a prestane byt rozumna domluva i u tech pohodovych servisu kam radi jezdime. Jinak ja na zaruku menil termostat... origo cena 2400... jako nepo... bych se z toho ale byl jsem rad ze to nemusim platit kdyz jsrem absolvoval prohlidku v 1 a 6tis km...
-- 20 srp 2017, 21:00 --
VINC tech 700navrch to byla ta Oswietim
21 srp 2017, 01:01
berka496 píše:Ono už teď mám najeto víc než je stanoveno pro první servis. Tak co mám tedy dělat aby mně nepadla záruka, když jedu až za 3 týdny?!
Klid. pokud maš nějakýho kamaráda, který má živnost servis motocyklů, může ti tu garančku udělat on včetně potvrzení do servisní knížky. Samozřejmě záruka ti bude platit dál. Je na to zákon, jen teď nevím jak se to jmenuje a hledat se mi to nechce. Pro jistotu si v Hondě sežeň servisní manual. A pro klid tvojí duše pohledej další informace, mam pocit že dokonce tady (nejsem si jisty) na foru o tom psal nějaký majitel BMW C650GT. Pohledej a uvidíš.
21 srp 2017, 08:35
určitě Honda pustí servisní manuál jen tak do světa
Odesláno z mého SM-N910C pomocí Tapatalk
21 srp 2017, 15:07
tak jsem si dal práci a našel jsem, cituji:
Bloková výjimka, odborné veřejnosti známá jako legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010
Bloková výjimka má jasně stanovená pravidla a říká, že se svým novým vozem (tedy i motocyklem, v tomto případě skútrem) můžete jezdit do nezávislého autoservisu, který rovněž může danou údržbu a servis vozidla provádět. Pokud tento autoservis bude postupovat podle automobilkou stanoveného servisního plánu, použité díly a provedené servisní úkony důkladně zdokumentuje, nesmí výrobce zpochybňovat platnost záručních podmínek a případně odmítnout uznat záruku. Bloková výjimka mimo jiné také zaručuje, aby nezávislé servisy měly přístup k technickým informacím od automobilek.
Zákazník se může sám rozhodnout, kde bude své vozidlo opravovat a nechávat provádět údržbu a tím ovlivnit náklady na údržbu a opravy vozidla
21 srp 2017, 16:32
No dobrá, to je sice hezké, ale ještě by to chtělo info. jestli to funguje i v praxi, což si myslím, že asi nefunguje, nebo málo, protože si každý hlídá ten svůj dvoreček.
Pokud by to fungovalo na 100%, tak by origoš servisy přišly asi o nemalou výši svých příjmů,což by se jim určitě nelíbilo a daly by to nějak znát....
Konkrétně já u mého skůtru mám v záruční a servisní knížce uvedeno doslova tohle.
"Veškeré kontroly,servis a opravy skútru v záruční době musí být prováděny pouze autorizovaným servisem SYM.Upozorňujeme,že porušením tohoto ustanovení záruka zaniká."Nevím, zda podobnou klausuli mají v záruční době i jiné značky.Takže podle té evropské směrnice to tam mají neoprávněně? Asi jo, jenže co s tím...
21 srp 2017, 22:29
Je to přesně jak píše Mirus, já to mám u Yamahy X-Max125 stejné, cituji výňatek ze záručních podmínek:
bod 3/ Pro uplatnění záruky platí:
... e) Kupující se zavazuje, že veškeré opravy a úpravy stroje během záruční doby budou prováděny pouze autorizovaným servisem...
bod 7/ Právo na záruku zaniká, pokud:
... stroj nebyl včas nebo vůbec přistaven do autorizovaného servisu Yamaha k pravidelným servisním prohlídkám ...
bod 8/ Pro uznání záruky musí být splněny následující předpoklady:
... - na stroji nebyl proveden zásah jiným subjektem než autorizovaným dealerem...
Takže tolik citace - výňatek ze záručních podmínek u Yamahy. Jestli je to v souladu se zákonem, co tu uvádíte, těžko říct. Ověřoval jsem si to přímo u Yamahy a je to tak, oni striktně trvají na servisování pouze u autorizovaných dealerů Yamaha kdekoliv v Evropě. Nevím, jak to má Honda, ale předpokládám, že to bude obdobné. Takže tohle by už bylo na právníka a kdo se eventuálně bude s nima tahat po soudech...
22 srp 2017, 04:32
Prvni co bylo kdyz jsem do Hondy prisel reklamovat termostat bylo to ze chteli videt servisni knizku a dale v systemu kontrolovali ze byl pravidelny servis. Pochybuju ze nejakej Lojza z garaze od vedle dokaze do Hondiho systemu vlozit patricna data. Osobne si myslim ze pokud chce clovek plnou zaruku tak to hold ty 2 roky musi prezit v origo servisu Honda.
22 srp 2017, 06:14
Tak na té blokové výjimce něco bude viz. např......
http://www.elit.cz/motoriste/blokova-vyjimka.htmlhttp://auto.idnes.cz/neautorizovany-ser ... jetiny_fdvhttps://www.novinky.cz/finance/317138-z ... aruku.htmlBylo by zajímavé,kdyby někdo při koupi nového stroje požádal prodejce ať tu pasáž o záruce "jenom v autorizovaném servisu" škrkne a sdělil mu,že to tam mají s ohledem na směrnici EU neoprávněně, nebo protiprávně a že porušují zákon, co by na to řekli....
22 srp 2017, 07:14
Ak si to das urobit inde a potom prides uplatnit zaruku. Servis si vypita na zaklade akej dokumentacie bola prevedena servisna prehliadka v tom servise. A odkial ma dany servis podklady na servis. A som zvedavy ako by to dopadlo, lebo bud servis nema dokumentaciu, tak ze mas zaruku v tahu. A ak ma dokumentaciu odkial ju ukradol, to bude mat problem asi servis.
22 srp 2017, 07:42
Dusan14:: Přečti si ten druhý odkaz, tam to máš jasně napsáno co a jak...A vlastně ve všech odkazech je naprosto zřejmé,že autorizované servisy tímto svým svévolným ustanovením o servisu a záruce porušují zákon a směrnici EU,tečka....A je na každém,jak se zařídí,už bych to ani nepitval..
22 srp 2017, 09:13
Dobře chlapci a teď mi napište jestli vám ty problémy kvůli ušetřeným pár stovkám za ty dva roky stojí za nějaké problémy, v případě že se na tom něco vysere.
Kolik dáte těch prohlídek v autorizovaném servisu za dva roky? Mě olej a kontrola ventilů vyjde v servisu 1700,- Za dva roky udělám tak max 5 prohlídek, z toho první jsem měl zdarma, to znamená tak 7000,-Kdo z vás na to nemá když máte 130 klacků na skútr☺Já vím že ta debata je spíš o zákonu, ale zajímalo by mě kolik si myslíš, že bys za ty dva roky v neautorizovaným servisu ušetřil
22 srp 2017, 09:33
Ono v mnoha pripadech nejde ani tak o ušetřené peníze jako spíš o kvalitu provedené práce. Malý servis si totiž většinou nemůže dovolit svou práci udělat nekvalitně, protože následná reklamace by pro něj byla mnohem nepříjemnější než pro servis u dealera.
Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk