Ideální by bylo, aby to někdo vyzkoušel, vyndal všechny žárovky a zkusil změřit rozdíl ve spotřebě.
Jinak zde je teoretický výpočet úspory paliva: výkon na žárovkách cca 50W (35W přední, 5W zadní, 5W osvětlení spz, 5W zbytek podsvícení palubovky atd), účinnost alternátoru bude cca 70%, tedy odebíraný výkon z hřídele motoru je cca 70W.
Motor u Innovy bude mít účinnost cca 400g/kW/h benzínu. Dlouhodobá průměrná rychlost na innově včetně stání se spuštěným motorem bude kolem 50km/h. Tedy na ujetí 100km dvě hodiny běží motor a žárovky.
Z toho výpočtem: 0,07kW x 400g/ x 2h = 56gramů benzínu na 100km. Měrná hmotnost benzínu je cca 725Kg/m3 tedy celková teoretická úspora je 77ml tedy 0,077l.
V reálu bych to viděl kolem té deci na 100km.
Mě ta 35W žárovka stačí bohatě.
Původně jsem uvažoval, že tam dám xenonový kit (má také 35W a svítí mnohem víc ). Pak jsem jel párkrát delší cesty v noci a zjistil, že to není třeba.
Při těch 36km/h budeš mít úsporu ještě větší.
LED, které by byly vhodné do těch dírek po stranách světlometu:
http://www.gme.cz/led-kulate-pouzdro/le ... -p511-786/ mají velký vyzařovací úhle, aby nás bylo vidět z boku a velký výkon (100mA oproti běžným 20mA u 5mm LED)
Takový kompromis by bylo alespoň vyměnit všechny žárovky, které jsou za LED žárovky možné vyměnit (21W/5W, 5W5 parkovačku, 5W5 osvětlení spz atd,) vše krom H4. Sice to bude menší úspora, ale zas bez práce a každý ampér pro akumulátor se počítá.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 05 črc 2013, 04:53, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou