Diskuze o skútrech většího objemu.
24 led 2017, 11:20
Ja to zrovna riešim na jednej staršej Libertine, silentbloky sú vždy skoro OK ale futra na uchyteniu kyvky sú KO, ide to vymontovať aj bez demontu motora, ale sam sotva, i ked ty to možno zvladneš! Jedine musíš dať dole plasty okolo podlahy a v mojom pripade som musel dať dole aj zadné bočne deklovanie + odpojiť zadnú brzdu to podľa potreby ako je uchytený bowden-hadička pri tom prepakovani. Do vyfuku u Libertyny som nebabral, ale u Beverliny som asi dával dole koleno bo inač to nešlo! Ked ti lieta cela kyvka tak to sú v čudu hlavne ložiská a rozperna hriadeľka-ky v cene okolo 8-10,-é + ihličkove ložiska INA bežne kúpiš v špecializovaných obchodoch tiež okolo 3,-é jasné že tie hriadeľky si musíš objednať origo! Ked maš vsjo tak je to práca na 2-4 hod
24 led 2017, 22:17
Díky za info,pokusím se to udělat tak,abych demontoval co nejmíň ostatních věcí. Díly mam v podstatě nakoupený. Ložiska se dají oproti originálu sehnat za pár kaček. Jediný co mi chybí jsou rozpěrný trubičky,ale ty snad tak drahý nebudou. A ještě musím někde vyhrabat spárový měrky na vymezení. Při nejhorším to udělám "na pocit". Horší než teď to být asi nemuže
Taky si pohrávám s myšlenkou použít místo silentbloku vytočenej silon. Ten by mohl být nesmrtelnej
Díky za reakci
25 led 2017, 02:18
Silentblok sa len tak ľahko nevyjebe, vždy je KO ložisko alebo silon futro a tým pádom aj hriadeľka, ja som beverly robil bez mierok na cit a funguje to skvele, takže neboj sa toho!
25 led 2017, 10:36
Zdar chlapy. Podělím se o své zkušenosti. Měl jsem to samé. Ložiska silenbloků byly v háji. Protože se mi hýbala celá zadní náprava, sám jsem se do toho raději nepouštěl a dal to servisu. V servise mi řekli, že ložiska bez poškození uložení nejdou sundat, tak co celé vyměnili. Zkoušeli to sundat, používali na to chémii a prý všechno možný, ale bez úspěchu.
25 led 2017, 22:04
Pokud to není tajné,kde ti to dělali,a jaká byla cenovka?
Koncem loňské sezony jsem to chtěl nechat udělat ve Vrbovce (občas jsem línej) a i bych zkousl jejich předběžný odhad ceny (dost přemrštěný),jenže chlapci (nebo alespoň ten na telefonu) dělali vše proto,abych tam prostě nejel. Nejdřív vysoká předběžná cena( cca 5-6.000czk),potom termín až za XY týdnů a nakonec mi řekli,že mi to vlastně rád vymění jejich bývalý zaměstnanec,na kterýho mi dali číslo. To je panečku přístup k zákazníkovi... zvracel bych.
No,a tak mi nezbude,než to udělat sám. Nějak extra se toho nebojím,to se spíš bojím na tom jezdit,protože,když dám skůtr na centrální stojan,tak s tou vidlou (sice s obtížema) hýbu snad do všech světových stran... prostě je na čase
Plán postupu je asi takovej,že zafixuju motor v poloze v jaký je uchycen v uložení,sundám boční plasty a defakto povolím jen 4 matice a celý to půjde ven. Odpojovat nebudu nic (doufám). Jenže teorie a praxe jsou dvě naprosto rozdílné věci,žejo
26 led 2017, 09:58
Tajný to není. Nechal jsem si to udělat v Hranicích na Moravě u Vespa Morava. Je to autorizovaný sevis na komplet piaggio. Cena byla stejná co jsi uvedl + jsem si tam nechal dělat další věci (jako ložisko řízení, starter, sytič, válečky, volnoběžka /dělala šílenej bordel/, řemen, regulátor dobijení brzdy).
Mě to právě dělalo to samé co tobě. Ale nejhorší bylo, když mě to vždycky koplo v zatáčce. Nebo na když jsem stál na světlech a chtěl se rychle rozjet, tak se to vždy tak divně zavlnilo. Pak to začalo i vrzat. Měl jsem už taky strach a řekl jsem na konci sezóny dost.
Jo takovej přístup jako ty neznám. Já vždy zavolám, kdy můžu přijet. Dá termín a v ten přijedu. Do dvou dnů zavolají,když předtím nebyla známá závada, co to bude stát a kdy to bude. Nikdy jsem to tam neměl déle jak 2-3 týdny.
Tohle bych si sám asi neudělal. Měl bych pak na tom strach jezdit. Nejsem zase takovej kabrňák. Plán máš dobrej, ale jaka bude praxe, to člověk neví.
26 led 2017, 13:45
To Richie01 U beverliny som potreboval jeden klasicky hydraulicky hever a zvládol som to sam, ale ked máš možnosť to niekde zavesiť napr. balkon, konar stromu a pod. + nejaky kladkostroj tak máš to v suchu.
27 led 2017, 20:07
Kolko ste mali na tych strojoch nabehane do repasu kyvky?
29 led 2017, 00:25
X9 ma stejnou kyvku a cca 25 tis....
Sent from mTalk w10m
29 led 2017, 21:06
Dreamer: Já mám nalítáno 45tKm (problémy začaly až ke konci loňské sezony).
O X9 jsem četl na zahraničních forech. Je to k vzteku. Za pár ložisek a tyček v řádu stokorun si naúčtovat takovýhle pálky
30 led 2017, 17:01
dreamer píše:Kolko ste mali na tych strojoch nabehane do repasu kyvky?
Beverly poctivych 28tkm a Liberty bolo kupované z Lučenca z čisto teoretickym nábehom 25tkm ale asi 2x ked nie viac!
U Beverliny by som to videl ako jemne zaliate vodou a tým že to potom dlho stalo tak to zkorodovalo a to už potom netreba veľa km aby sa ložisko rozsypalo. Novšie verzie už to majú trocha lepšie utesnené aj preto mám ja v Beverlinke hlavne kyvadlo z Nexusu 300 čo tam aj presne zapasovalo. To staršie Liberty čo bolo na plastových futrach to som tiež vylepšil o hlavne kyvadlo z novšieho Liberty kde už to je tiež identicky utesnené, osobne si myslím že dlhodoba prevadzka v daždovom počasí si urobí aj tak svoje.
16 úno 2017, 12:21
Tak jo,dostat to ven je drbárna,ale dá se to. Za 10 minut je po akci. Montáž bude značně složitější,řekl bych
IMG_20170214_161206.jpg
Nicméně,zajímal by mě váš názor na silentblok. Zda koupit originál,nebo zda ho nahradit vytočeným silonem. Jde mi hlavně o životnost,je mi jasný,že při použití silonu nebude projev úplně komfortní...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
16 úno 2017, 12:58
Znám,nechávám si tam děla na auto. Spíš mě zajímá názor na silon
16 úno 2017, 13:07
No,silentblok je guma a pohlcuje vibrace.Silon rozhodně ne.Když dáš silon,tak to je jak kdyby jsi tam dal třeba kluzné ložisko.