Valecky jsou dle pana, ktery mi skutr prodal vymenene, tak to sem z toho jelen. Zitra sundam dekl a zkusim to okouknout. Vsiml jsem si natom videu o vymene remene, ze tam pouziva takovej aretovaci bazmek, jde to udelat i bez neho??
Neboj se toho. Co si sám neuděláš,to nemáš. Já na to taky hleděl jak tele na vrata Je fakt ,že sundat dekl byl oříšek , protože jsem nevěděl, že se musí první povolit ta matice na spojce. Vůbec se toho neboj. Zbytečně budeš platit a ono je celkem jednoduché. Dál do motoru bych si asi netroufnul ,ale tohle fakt zvládneš. Jestli máš ten kryt s tím kulatým černým plastem (s nápisem piaggio) tak ho vyloupni a pod ním jsou okolo té matice dvě oválné díry. Do nich zasuň nějaké kulatiny 8mm a pootoč zadním kolem,až se to sekne povol tu matici. Ty kulatiny by měly být delší a měl by někdo držet kolmo. Pak už jen ty šroubky po obvodu deklu a jsi doma Já si na to udělal přípravek
Jeste sem se koukal nato video, to bych mel bez problemu zvladnout jen furt premyslim, co muze delat ten divnej zvuk. No zitra se uvidi ale ted to vylozene jede-nejede, jako kdyby se protacela spojka u auta. Bod zaberu se posul do vyssich otacek a pri zatezi nechce skoro zabirat.
Rozhodně s tim v tomto stavu nejezdi. Může bát povolená třeba matka variátoru a po uvolnění by ti to mohlo nadělat paseku. Rozdělej a uvidíš. Každopádně doporučuji koupit rázový utahovák. Stojí do 1000,- a povolíš s tim jak matku na spojce tak na variátoru a máš to napořád. Neni pak potřeba žádných dalších přípravků. Do budoucna se bude hodit při dalším servisu válečků,řemenu,spojky atd...
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...
Pokud se ti to rozjede alespoň trošku tak je řemen celý jen má velkou vůli. S největší pravděpodobností se ti povolil variátor a přední polořemenice vyklouzla. Jestli je to tak tak bude i ten vnitřní tisícihran ohoblovaný a pokud ji nevyměníš za novou počítej s rozborkou variátoru co 20km Bohužel znám z vlastní zkušenosti takže se vyplatí rovnou koupit novou a matku zakápnout buď vteřiňákem a nebo jiným lepidlem na spoje rozebíratelným
Lukas EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180
Takže sem to rozebral a přišel sem na tohle: matka na variátoru byla povolená, ale díkybohu nevylétla ven - (takže stahovák, který jsem koupil a je podle všeho naprd jsem ani nepoužil - je ještě zabalenej, tak ho zkusím s účtenkou vrátit. Ani nevím jak bych to sním povoloval.) Chtěl bych vyměnit řemen, ale ani za boha nevím, jak sundat ten spojkový koš, akorát lomcuju s celou spojkou a košem a potažmo zadním kolem a nechce se vysunout - nějaká rada? Jinak matku co drží variátor bych měl koupit asi novou že? Lepidlo na kov sem už koupil v horbachu, zadní matku na spojce taky pojišťujete lepidlem - nebo vzhledem k minimálnímu napáchání možných škod ani ne?
Fotky: 1. Část variátoru, která má lopatky, tak ty loaptky mají některé pěkné rýhy a otřepky - že by už někdy někomu ta matka výlítla? 2. K fotce s válečky bych se jenom rád zeptal, jestli jde poznat jak moc jsou nové nebo opotřebované - tyhle jsou údajně nové??? 3. podložka pod tou matkou je taková zvláštní s výstupky a vnitřním tisícihranem - ještě jsem to na žádném videu neviděl, že by tam taková byla - má tam opravdu být? 4. Fotka deklu, jsou na něm odřeniny od variátoru - to bud asi tím, jak byla povolená matka a lítalo to vtom že?
1. pilnicek a zabrus lopatky chlazeni...at jsou bez hran a otrepu...ten medeny chladic se da sundat, a jestli mas lepidlo potom znovu ty krizacky zalep 2. valecky...prohledni je, jestli nemaji nejake vybrousene plochy, a taky muzes pouzit šupleru a premerit rozmer, popripade rovnou zvazit na desetinu gramu...pote ocistit....valecky mas od firmy RMS...nic moc kvalita....malossi Hat mnohem lepsi 3.podlozka je tam spravna...jeste pod ni by mela byt mozna dalsi a z druhe strany u osy variatoru jeste jedna 4.ano poloremenici si vytlacil az na viko 5. na spojkovy kos musis pouzit nejaky stahovak na loziska treba...rukou to nejde sundat...remen jde vymenit, aniz bys musel stahovat spojku....ale kdyz uz jsi v tom ....neni na skodu prohlednout oblozeni spojky 6. matku zkontroluj projed vystruznikem pro jistou( spravna velikost)...a jestli bude volna ta podlozka matice...pouzij starou 7. lepidlem nemusis zajistovat ani jednu, jestli pouzijes razovy utahovak 8. mas docela stesti, ze tam nemas vetsi drt) 9. vse poradne umyj a odmasti a muzes vyprat i ten molitanovy filtr pod tim plechem ve viku variatoru....bud v jarove vode a pak necim jemne namastit, nebo v petroleji...
a jinak...takhle se to dela bez klesti a utahovaku
Naposledy upravil KYBLOS dne 05 črc 2013, 00:25, celkově upraveno 1
Důvod:Sloučeny dva příspěvky pod sebou
valecky bys mel mit : 25x22 mm, 27,3 g....prohledej jeste pro jistotu net, kolik tam kdo dava. Ten spojkovy zvon je narazeny na podobnem tisicihranu jako variator, akurat je vic na tesno...stahovak je nejbezpecnejsi...nebo muzes zkusit stvorit nejaky vlastni pripravek na sundani(dobre ohnuta pasovina, uprosted zavit pro sroub, ktery se opre o osu)...jinak ve vyskove mate : http://www.jjmoto.cz docela dost skutru nabizi, taky se v tom asi vrtaji)...zkus se optat u nich....a zpatky ten spojkovy zvon nazenes kladivem pres nejaky orech z goly.